Hjælp til Applet vil ikke virke.
Fra : Fist of Fury

Dato : 06-10-01 23:40

Hejsa har prøvet de sidste par nætter på at få denne her applet til at virke
med nej, der sker ikke noget, kan ikke se at der skulle vær en fejl, men er
helle rikke så rutineret endnu
Håber der er nogle der kan hjælpe så jeg kan få lidt nattesøvn.

Når jeg kører applet så kommer den rigtigt op, problemet er bare at lige
gyldigt hvilket år jeg indtaster så skriver den at det er et skud år,
ligesom at den slet ikke kommer til at bruges metoden fra LeapYear class
har lige sat anden sidste linie i, og kan nu heller ikke compile den, men
vil mene at den skal være der.
(yearIsLeapYear =
(LeapYear.isLeapYear(num)); har prøvet den uden paranteser.....

Først class LeapYear
Derefter Applet isLeapYearApplet

public final class LeapYear
{
private LeapYear() {}

public static boolean yearIsLeapYear(int year)
{
if (year % 400 == 0)
return true;
else if (year % 100 == 0)
return false;
else if (year % 4 == 0 )
return true;
else
return false;
}
}

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class isLeapYearApplet extends Applet implements ActionListener
{
private Label prompt;
private TextField inputField;
private boolean yearIsLeapYear = true;
private int num;// Måske ikke med/Prøve

public void init()
{
prompt = new Label("indtast årstal og tryk return");
inputField = new TextField("2000", 10);
inputField.addActionListener(this);
inputField.setEditable(true);
add(inputField);
add(prompt);
setSize(300,150);

}

public void paint(Graphics g)

{
if(yearIsLeapYear)
g.drawString(inputField.getText() + " Dette er et skudaar HURRAAA
", 2, 50);
else
g.drawString(inputField.getText() + " Dette er IKKE et skudaar
ØVVV ", 2, 50);
inputField.setText("");
}

public void actionPerformed(ActionEvent e){
int num = Integer.parseInt(inputField.getText());
yearIsLeapYear = (LeapYear.isLeapYear(num));
repaint();
}
}

Fra : Fist of Fury

Dato : 07-10-01 00:06

fik det endelig til at virke havde skrevet forkert i sidste linie skulle
være
LeapYear.yearIsLeapYear og ikke LeapYear.isLeapYear..

Hygge