SUMA geforce 2 Pro 230/460
Fra : Peter C Hansen

Dato : 06-10-01 13:05

Er det 230/460 eller 235/460, som man kan overclocke med uden ekstra køling?

Der er ikke nogen temperaturmåler på dette kort, hvilket giver anledning til
spørgsmålet, hvordan finder man så ud af om det hele er ved at brænde
sammen?

Jeg har et Codegen 6009-7 ATX 300W kabinettet.
http://www.codegengroup.com/product-int-6000.html
Som det fremgår af billedet, sidder der ikke nogen blæser i bunden af
kabinettet, men der er gjort plads til, at der kan sidde en. Burde jeg for
sikkerheds skyld sætte en ekstra blæser der?

På forhånd tak!

HILSEN Peter

Fra : Butch

Dato : 06-10-01 14:39

"Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
> Er det 230/460 eller 235/460, som man kan overclocke med uden ekstra
køling?
Der er ingen garanti for at dit kort kan køre så meget. Men nogle kan. Mit
kan køre 230/460 uden modifikationer.
Men jeg har også en blæser siddende i siden på kabinetet som blæser ind over
alle indstikskort. Det har sikkert noget at sige.

> Der er ikke nogen temperaturmåler på dette kort, hvilket giver anledning
til
> spørgsmålet, hvordan finder man så ud af om det hele er ved at brænde
> sammen?
Du får grafikfejl i spil og 3Dmark længe inden kortet brænder sammen.
Du skal bare ikke sætte hastigheden på for hurtigt. Start f.eks. med 210/420
det kan stortset alle kort klare.
Herefter tester du, og hvis der ikke er problemer sætter du den lidt op
indtil du oplevet fejl. Så sætter du den
ned til den sidste stabile indstilling.

> [...]
> kabinettet, men der er gjort plads til, at der kan sidde en. Burde jeg for
> sikkerheds skyld sætte en ekstra blæser der?
det ville bestemt ikke skade. Men en i siden vil også hjælpe gevaldigt på
kortenes temperatur.

/Butch

Fra : Peter C Hansen

Dato : 06-10-01 17:24

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
over
> alle indstikskort. Det har sikkert noget at sige.

Jeg kan køre 215/460. Der opstår tydelige skærmfejl i madointesten ved
220/460 selv med åbent kabinet. Hvordan har du fået monteret en blæser i
siden af kabinettet? Sidder den på den aftagelige kabinetplade, og hvordan
er den sat fast?

HILSEN Peter

Fra : Peter C Hansen

Dato : 07-10-01 00:49

> [...]
> køling?
> Der er ingen garanti for at dit kort kan køre så meget. Men nogle kan. Mit

235/432 kører stabilt (kun mikrospopiske skærmfejl i madonion 2001 test nr 3
og 4). Det giver 3940 i madonion 2001, uden overclocking lå den på 3635 - en
forbedring på 8%, hvilket er jeg meget tilfreds med. Mange tak for råd og
vejledning.

HILSEN Peter

Fra : Butch

Dato : 07-10-01 03:26

> [...]
en
> forbedring på 8%, hvilket er jeg meget tilfreds med. Mange tak for råd og
Hej
Det var så lidt.

Jeg har monteret blæseren på siden af kabinettet ved først af lave et
passende hul
og tilhørende skrue huller. Blæseren er en 120mm papst blæser som sidder
sådan at
den kan blæse på stortset alle indstikskortene. Den sidder bare i nogle
maskine skruer
på indersiden af kabinetslågen. Kabinetet er et Aopen HQ08.
Jeg har været inspireret af denne artikel da jeg lavede modden af mit
kabinet
http://www.virtual-hideout.net/articles/stephen/index.shtml

/Butch

Fra : Peter C Hansen

Dato : 07-10-01 10:44

> [...]
> på indersiden af kabinetslågen. Kabinetet er et Aopen HQ08.
> Jeg har været inspireret af denne artikel da jeg lavede modden af mit

Udmærket artikel. Jeg skal helt sikkert have forbedret min udluftning i
kabinettet, så jeg kan kører 230/460.

Jeg fik et chok, da jeg startede et bilspil for at loade et replay, idet jeg
kunne konstatere, at grafikken var helt forfærdelig - hakkede, baggrunden
forsvandt og billerne kørte lige pludselig på en lyseblå baggrund.

Jeg tænkte nu har brændt grafikkortet af, men det viste sig at være meget
mere enkelt: Spillet var indstillet til at køre med et rat, som jeg ikke
havde indstalleret. Man bliver så glad bagefter...

HILSEN Peter