Citron-halsbånd
Fra : Carina Graversen

Dato : 05-10-01 21:39

Hejsa ...

Lige et hurtigt spørgsmål - er citron-halsbånd forbudt i Danmark ???

G O D W E E K E N D
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-10-01 22:30

Det mener jeg

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lise Bakke

Dato : 06-10-01 02:24

Hei Nina,

Hva er et sitronhalsbånd?

Lise

Fra : Gitte Andersen

Dato : 06-10-01 14:56

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor man kan købe disse citron
halsbånd, da min gamle mormors hund gør ustandseligt og er ved at
drive dem begge (altså både hunden og hende) til vanvid.
Jeg sal måske lige nævne at hunden får adskillige gode lange gåture
hver dag, men bare tager sit job som "vagthund" meget bogstaveligt.
Så hvis nogen ved hvor jeg kan skaffe sådan et halsbånd tror jeg de
vil få lidt mere fred :0)
On Fri, 5 Oct 2001 23:29:43 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

>Det mener jeg

Gitte Andersen
Peder Barkes Gade 28
9000 Aalborg

Homepage: http://gallerigitte.ath.cx

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-10-01 15:39

"Gitte Andersen" <gitteandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver dag, men bare tager sit job som "vagthund" meget bogstaveligt.
> Så hvis nogen ved hvor jeg kan skaffe sådan et halsbånd tror jeg

Nu er det jo det at lange gåture ikke altid er nok en hund skal også
have hjernearbejde/problemløsning/aktivering .. og måske er det dette
din mormors hund trænger til langt mere end et citronhalsbånd .... lad
f.eks hunden få sine måltider serveret spredt ud over hele græsplænen
så den skal bruge næsen og arbejde for at få føden .. lær den
forskellige "hundekunster" og giv den forskellige opgaver som er dens
... og så vil du pludselig opdage at din mormor har en helt anden hund
... så måske skulle du prøve at snakke med hende om disse ting ..

MVH Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-10-01 00:00

> Hejsa ...
>
> Lige et hurtigt spørgsmål - er citron-halsbånd forbudt i Danmark
???

Undskyld men hvad er et citron-halsbånd .. jeg ved det måske er et
dumt spørgsmål men jeg har aldrig hørt om et sådant før ...

mvh Ami ... der også ønsker alle en god weekend ..

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 06-10-01 01:23

Hejsa

Ja, Ami.......
Jeg kan sagtens følge dig, jeg aner heller ikke, hvad et citronhalsbånd er,
men jeg venter spændt på at læse om det!.....

God weekend!
Tina

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-10-01 07:12

> Hejsa ...
>
> Lige et hurtigt spørgsmål - er citron-halsbånd forbudt i Danmark ???

Hvis du mener de halsbånd som sprøjter citron i hovedet på hunden hvis den
gør så er det ikke ulovlig at bruge.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Carina Graversen

Dato : 06-10-01 10:33

Hej Finn.

Tak for svar.

---[klip]---
Hvis du mener de halsbånd som sprøjter citron i hovedet på hunden hvis den
gør så er det ikke ulovlig at bruge.
---[/klip]---

Det var sådan et halsbånd jeg mente ....

Jeg var i tvivl, da der i hundeloven står:

»Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der
hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig
ulempe, når det aktiveres, er forbudt.«

og et citron-halsbånd er: automatisk virkende og påfører ulempe for hunden

Hilsen
Carina

PS. Skulle måske lige nævne, at det ikke er noget der skal bruges til min
egen hund, men jeg skal til "eksamen" imorgen i bla. hundeloven, så derfor
var det jo fint lige at vide . Min hund skal også med til prøven, og
hvis IKKE den halser, er det »farvel og tak«

- - -

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-10-01 09:53

> [...]
> ulempe, når det aktiveres, er forbudt.«
>
> og et citron-halsbånd er: automatisk virkende og påfører ulempe for hunden

Nogle kunne måske mene at det hørte ind under den paragraf men "anden
væsentlig ulempe" ville jeg ikke hæfte på et citron halsbånd da det på ingen
måde er skadelig for hunden at få "et skud citron". Det må sidestilles med
at "skyde" hunden i nakken med en vandpistol.

Du kan dog få halsbånd som giver hunden stød når den gør og disse er
forbudte at bruge.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-10-01 10:01

> [...]
>
> »Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der
> hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig

Jeg kan ikke finde det omtalte citat i hundeloven?. Hvilken paragraf har du
fundet det under?

Det nærmeste jeg kan komme er dyreværnslovens paragraf 1 som skriver
"§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte,
lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe."

Måske der er dyreværnsloven og ikke hundeloven du mener?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Gnist

Dato : 06-10-01 08:32

Hej Carina

Anti Bark halsbåndet er ikke ulovligt i Danmark.

Til jer der ikke ved hvad det er, er det et halsbånd til hunde der gør
maget. Der er en lille mikrofon indbygget i halsbåndet, og når hunden gør,
sendes et sprøjt citronolie ud af en beholder under hundens hage. Det er
ikke beregnet til at ramme hunden, men citron duften er skarp og får hunde
til at stoppe med at gø.

Jeg brugte det selv på en af mine hunde, der glammede alt for maget i
hundegårde. Selvom han i øvrigt var velstimuleret. Da halsbåndet havde
sprøjtet 3 gange havde han fundet ud af, at "ubehaget" kom når han gøede.
Fremover kunne jeg nøjes med at give han halsbåndet på uden at det var fyldt
op - vægten alene var nok til at han vidste hvilket halsbånd han havde på.
Jeg fik en meget roligere hund, da han før stressede sig selv op ved at gø -
nu kunne han slappe af i hundegården.

venligst
Bettina
www.broderigaarden.dk
www.big-time.dk
www.big-time.dk/Aloe%20Vera/velkommen.htm

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-10-01 10:36

Det er sikkert udemærket med sådan et citronhalsbånd til folk der er for
dumme til at opdrage deres hund !men hvis man har bare lidt jerne burde man
da kunne opdrage en hund ,men det er jo selvfølgelig nemmere at sætte et
citronhalsbånd eller et stødhalsbånd på hunden end at tænke sig om !

og hvis man ikke vil have en hund der gør så meget kunne man jo prøve at
sætte sig
lidt ind i vilke racer der gør meget og vilke der ikke gør !men så skal man
jo til at læse uha uha så er det nemmere at købe et citronhalsbånd ?? hvad
ville de mennesker selv syntes om at få sprøjtet citron i hovedet ?

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-10-01 10:49

Punish the deed,not the breed
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
> [...]

> Hejsa

> Hvor er jeg enig med dig, folk er virkelig for dumme hvis de benytter den
slags. Citronhalsbånd, størmhalsbånd, vold m.m burde være strafbart, alm.
opdragelse er vejen frem, der er i hvert fald min mening.

Bolette

Fra : Carina Graversen

Dato : 07-10-01 19:47

Hej ...

Rolig nu !!!

- som jeg også har skrevet andetsteds, så var det ikke fordi jeg har brug
for et citronhalsbånd til min egen hund. Det var et simpelt spørgsmål om det
var lovligt ? ! ?

Hilsen
Carina

- Hvis hund lige er blevet godkendt som redningshund i dag )) - den
halsede nemlig fint og højt *GGGG*

- - -

Fra : Winther

Dato : 08-10-01 07:36

Tillykke med den nye titel

Vh. Winther

Fra : Qrt Hund

Dato : 07-10-01 12:28

Jeg sad lige og funderede over hvorfor et citron-halsbånd er lovligt
når et strømhalsbånd ikke er, jeg er ikke tilhænger af strøm, men jeg har
prøvet det engang
(altså på mig selv, dog ikke på fuld styrke ca. 80%) hvilket ikke var så slemt,
at det gjorde ondt. mest af alt bliver man forskrækket. Men skulle jeg vælge
mellem et
strøm og et citron halsbånd tror jeg nok at jeg ville vælge strøm,
Tænk over hvor længe citron duften må sidder i næsen af hunden, hvor imod strøm
er
over her og nu.

En sidste tanke er hvorfor er strøm forbudt på hunde, når det er tilladt på
svin og køer?
Jeg har hørt/set hvordan de bruges på slagterier. Det er lidt "komisk" at tænke
på den forskel
der er mellem vores kæledyr og vores produktions dyr.

Det var lige et par tanker herfra

Mvh Jimmi

--
Posted from 70.ppp1-3.hob.worldonline.dk [212.54.85.70]

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-10-01 13:10

"Qrt Hund" <qrt@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

Kender faktisk en hund som hedder Degns Qrt. ??. Du skulle vel ikke være
dennes hunds Far ??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Qrt Hund

Dato : 07-10-01 15:56

Hej Finn

Ikke såvidt jeg ved, min hund hedder Qrt og er en Malinois fra Daneskjold.
Men man ved jo aldrig hvad ham æ' degn har lavet

Mvh Jimmi

--
Posted from 1.ppp1-2.hob.worldonline.dk [212.54.84.129]

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-10-01 16:00

> Hej Finn
>
> Ikke såvidt jeg ved, min hund hedder Qrt og er en Malinois fra Daneskjold.
> Men man ved jo aldrig hvad ham æ' degn har lavet

Hej Jimmi,

Med risiko for at få ørene i maskinen så er det vist heller ikke lige godt
alsammen

Forresten så er den bedste tjenestehund i Aalborg Politikreds en Malinois.
Faktisk er det en af landets allerbedste tjenestehunde

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Carina Graversen

Dato : 07-10-01 19:44

Hejsa

> Forresten så er den bedste tjenestehund i Aalborg Politikreds en Malinois.
> Faktisk er det en af landets allerbedste tjenestehunde

Desværre er Deamon død nu

Hilsen
Carina.

- hvis hunds halvbror, er far til Jimmis hund

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-10-01 22:24

nu bliver jeg lidt nysgærig ! hvad er det lige for en race hund du har ? har
aldrig hørt det før !?

Fra : Qrt Hund

Dato : 09-10-01 15:39

Hej

Det er en belgisk hyrdehund se evt. understående link,

http://home4.inet.tele.dk/m-lassen/dansk/

http://hjem.get2net.dk/sbh/

Og Carinas hjemmeside ikke at forglemme

http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Mvh Jimmi
En rigtig hund er en Malle

--
Posted from 6.ppp1-1.ski.worldonline.dk [212.54.89.6]

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 07-10-01 14:26

Hej Jimmi

Elhalsbånd eller fjernstyret el-agregater - eller hvad det nu hedder på
lovsprog - er forbudt at bruge på alle dyr. Det de bruger på slagterierne er
en elstav. Og hvorfor det ikke er forbudt ved jeg ikke. For det er sgu også
dyremishandling.

Søs

Fra : Qrt Hund

Dato : 08-10-01 09:27

Nemlig Carina, det er næsten som vi er lidt i familie ikke?

Ang. det som Søs skriver er det rigtig at det er en stav der bliver brugt,
men vil det sige at det er lovligt at bruge sådan en på en hund? Lidt trist
ikke.

Mvh Jimmi og Qrt

--
Posted from 101.ppp1-2.hob.worldonline.dk [212.54.84.229]