Apples ethernet-kort i 6400
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-10-01 19:58

Hej alle,

Jeg har fået fingre i et Apple Fast Ethernet 10/100 kort, hvilket har
gav mig fornyet håb om at bruge min gamle 6400 til noget fornuftigt.
Forventningerne er dog forstummet, da kortet ikke bliver detekteret.

Kortet er PCI, lampen lyser glad, som tegn på, at der er hul igennem
til netværket, og min switch siger også god for kortet. Men OS 9.1
kender ikke noget til kortet, selv om der selvfølgelig er ethernet
extention i systemet.

Jeg er lidt på bar bund - kortet er originalt apple og synes i god
stand, men der er ikke hul igennem.

Hints?

/claus

Fra : Jesper

Dato : 05-10-01 20:31

Claus Rasmussen <clauski@logenet.com> wrote:

> [...]
> extention i systemet.
>
> Jeg er lidt på bar bund - kortet er originalt apple og synes i god

har du kigget i Apple System Profiler og set om den kan finde dit kort?
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Pete

Dato : 05-10-01 20:45

> [...]
> gav mig fornyet håb om at bruge min gamle 6400 til noget fornuftigt.
> Forventningerne er dog forstummet, da kortet ikke bliver detekteret.

Apple lavede en overgang nogen 10/100 ethernetkort til deres ANS. Disse
virker ikke under MacOS. Kortet hedder svjh Apple Fast Ethernet 10/100TX og
er rimelig stort af et netkort at være.

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 06-10-01 08:57

Pete <pete@hldns.com> wrote in message news:<B7E3DA72.765F%pete@hldns.com>...

> Apple lavede en overgang nogen 10/100 ethernetkort til deres ANS. Disse
> virker ikke under MacOS. Kortet hedder svjh Apple Fast Ethernet 10/100TX og
> er rimelig stort af et netkort at være.

Hmm, det hedder ikke TX, men bare Fast Ethernet 10/100Base-T.

/claus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-10-01 23:56

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Apple lavede en overgang nogen 10/100 ethernetkort til deres ANS. Disse
> virker ikke under MacOS. Kortet hedder svjh Apple Fast Ethernet 10/100TX og
> er rimelig stort af et netkort at være.

Hm... jeg har også set en beige G3 MT med et Apple branded 10/100
netkort og den blev leveret med normalt Mac OS. Det virkede dog ikke
særligt godt, så det blev udskiftet med et Asanté.

--
René