ADSL hos TDC, hjælp søges !
Fra : kgp43

Dato : 05-10-01 16:38

Hej. Vedr. ADSL hos TDC

Jeg ønsker at få ADSL, men jeg flytter om 3 mdr.
Mine spørgsmål er så:

1/ Kan man flytte sin linie med, selvom man ikke må opsige den inden 6
mdr. ?

2/ Jeg har ingen tlf. linie - Kræves der en linie ?

Mvh.

K. Poulsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-10-01 16:59

"kgp43" <kgp43.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine spørgsmål er så:
>
> 1/ Kan man flytte sin linie med, selvom man ikke må opsige den inden 6

Ja, hvis forholdene er til det !

> 2/ Jeg har ingen tlf. linie - Kræves der en linie ?

Ja !

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-10-01 17:01

"kgp43" <kgp43.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Vedr. ADSL hos TDC

Hov for resten ... når du siger ADSL hos TDC .. snakker vi så Tele Danmark
Bredbånd ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-01 17:17

Fri, 05 Oct 2001 15:37:44 GMT, skrev "kgp43"
<kgp43.news@kandu.dk>:

>1/ Kan man flytte sin linie med, selvom man ikke må opsige den inden 6
>mdr. ?

Formentlig, men du skal nok betale ½ års abonnement ialt, hvis du
ikke skulle kunne få adsl det nye sted.

>2/ Jeg har ingen tlf. linie - Kræves der en linie ?

Ja, du skal have et fastnetabonnement hos TDC.

Men, jeg ville da ringe til TDC og spørge om punkt 1.

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, dvs- svar herpå vil
blive bragt der, da spørgsmålet hører hjemme i den gruppe.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 07-10-01 22:08

>Ja, du skal have et fastnetabonnement hos TDC.

Nej.
Der skal være en linje, men man er ikke tvunget til et fastnetabonnement hos
TDC jvf.
http://proaccess.jth.net/TDKfax.gif

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, dynamisk IP, billige int. domæner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 23:10

Gælder formentlig kun pro@ccessforbindelser.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Artemis

Dato : 08-10-01 08:07

Hi J,
Tja, efter egne erfaringer og forsøg med at få oprettet ADSL hos stor set
samtlige udbydere i DK. Så må jeg sige, at du skal have en linie!
Det kan godt være, at TeleStyrelsen etc. påstår, at man ikke kan tvinge
kunder til at have en telefon; men hvis man ikke kan få oprettet en disse
uden, så er det vel nødvendigt!
Man kan selvfølgelig også vælge at køre en sag mod TDK gennem
Forbrugerstyrelsen; men det kræver tålmod
Så mit svar er : Sorry; men ja - du skal have en linie!

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 07-10-01 22:23

>Ja, du skal have et fastnetabonnement hos TDC.

Nej. Se også http://proaccess.jth.net/TDCtlf.html
hvor Telestyrelsen udtaler sig om spørgsmålet.