Black Listet
Fra : Jimmy

Dato : 05-10-01 14:23

Hej

Vd opkald til internet kommer fejlen:

Black listet
Istruks Aulleret

denne er fremkommet efter forkert brugernavn og adgangskode et par gange.

Nogen der ved hvordan man hæver denne blacklisting?

Hilsen Jimmy

Fra : Tina H.

Dato : 05-10-01 18:18

Hej Jimmy

Jeg har ingen anden løsning end at du nå kontakte din internet udbyder.

hilsen

Tina

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-01 08:15

> Jeg har ingen anden løsning end at du nå kontakte din internet udbyder.

OK - no offense - så burde du holde den løsning for dig selv.
Hvad skal jeg med den?

Til din information er det IKKE internetudbyderen der har blacklistet mig.
Det er en del af Apples software - modemfirmwaren svjv - der efter
opdatering har fået denne tåbelige begrænsning lagt ind.

Hilsen Jimmy

Fra : Tina H.

Dato : 06-10-01 13:28

On 06/10/01 9:15, in article Qbyv7.17383$lk7.269857@news.get2net.dk, "Jimmy"
<stuffy@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Det er en del af Apples software - modemfirmwaren svjv - der efter
> opdatering har fået denne tåbelige begrænsning lagt ind.

Det kunne du jo bare have forklaret I første omgang, så havde jeg IKKE
svaret på den måde.

Tina

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-01 13:35

> Det kunne du jo bare have forklaret I første omgang, så havde jeg IKKE
> svaret på den måde.

Det er ikke min mening at overfalde dig, men det svarer til at jeg ikke
kender svaret på et et indlæg i en jura-gruppe med svaret "Kontakt en
advokat".

Min pointe er - kende rman ikke svaret gavner det jo ikke nogen at give et
"svar".

Jeg tvivler i øvrigt også på at der er nogen der kan svare på mit spørgsmål
alligevel men det var da et forsøg værd.

Hilsen Jimmy

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-10-01 14:20

Jimmy <stuffy@hotmail.com> wrote:

> Jeg tvivler i øvrigt også på at der er nogen der kan svare på mit spørgsmål
> alligevel men det var da et forsøg værd.

Du må nok uddybe problemet for jeg forstod det heller ikke i første
omgang andet end and at det måtte være et udbyder problem!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-10-01 14:30

In article <ATCv7.17436$lk7.271024@news.get2net.dk>,
"Jimmy" <stuffy@hotmail.com> wrote:

> Jeg tvivler i øvrigt også på at der er nogen der kan svare på mit spørgsmål
> alligevel men det var da et forsøg værd.

Især da ikke når du ikke gider besvære dig med at give lidt detaljer,
som fx opkaldsprogram osv.

Når du stiller spørgsmål på den måde, kunne man jo fristes til at sige
at du skal holde spørgsmålet for dig selv - og når du svarer folk der
prøver at hjælpe dig på den måde, så kunne man jo fristes til at sige
"fix dit lort selv". En tilføjelse som fx "narrøv" kunne bestemt også
komme på tale.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-10-01 14:35

Jimmy <stuffy@hotmail.com> wrote:

> Det er ikke min mening at overfalde dig, men det svarer til at jeg ikke
> kender svaret på et et indlæg i en jura-gruppe med svaret "Kontakt en
> advokat".

....hvilket også kan være en ganske fornuftigt svar i en given situation.

> Min pointe er - kende rman ikke svaret gavner det jo ikke nogen at give et
> "svar".

Det gavner med garanti heller ikke svarløsten, at belære folk om
hvorledes de bør svare. Som et lokalt d.e.m oracle engang sagde: "Vil du
have personlig support betaler du for det." (eller noget i den stil). Så
vil du kun have direkte svar, bør du ikke stille dit spørgsmål i en
nyhedsgruppe, hvor alle mennesker kommer og vil skyde fra hoften af ren
og skær hjælpsomhed.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-10-01 14:47

On Sat, 6 Oct 2001 14:34:44 +0200, "Jimmy" <stuffy@hotmail.com> wrote:

>Jeg tvivler i øvrigt også på at der er nogen der kan svare på mit spørgsmål
>alligevel men det var da et forsøg værd.

Jeg har ISDN nu, og har derfor ikke fulgt med i hvad der gælder rundt
omkring med modemer.
Men før i tiden var det et krav fra det brittiske teleselskab at et
nummer skulle blacklistes efter et bestemt antal opkald hvis der ikke
blev svaret.
Hvis firmwaren står til at du ringer fra England (UK) er det måske
derfor.

Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 16:22

Hej Jimmy

Har du Brugere & Grupper / Multiple Users aktiv - og med adgangskode? - Så
prøv at starte fra system CD'en og fjern alle indstillinger hertil, og brug så
Filebuddy 6.x til at fjerne alle de usynlige filer med tilknytning til IT og
netværk, samt Desktop DB og DF - og hvis filen Desktop DG også er der, så skal
den også fjernes.

Luk så maskinen ned og tag samtlige el-kabler fra - også netværksforbindelser
skal tages fra - og tryk på startknappen på _selve_ computeren og lad den stå
i et stykke tid - ca. 15-30min.

Genstart og brug 'Reset' kanppen (kaldes også for 'Programmers Button'). Lad
den genopbygge skrivebordet og indtast så igen dine kontooplysninger m.v.

Prøv at se, om det hjælper...

Jimmy wrote:

> Jeg tvivler i øvrigt også på at der er nogen der kan svare på mit spørgsmål
> alligevel men det var da et forsøg værd.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : N/A

Dato : 07-10-01 00:37

Fra : Pete

Dato : 07-10-01 00:37

> [...]
> den genopbygge skrivebordet og indtast så igen dine kontooplysninger m.v.

Glemte du ikke den del med voodoodukken?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-10-01 01:49

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Glemte du ikke den del med voodoodukken?

...og ansigtet mod Cupertiono

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-01 03:34

Hej Peter

- I så fald ville den ihvertfald ikke pege i retning af Jimmys maskine -))