Andet multimedie
bentjuul 3670
Trace outlines? Program?
Fra : Finn Christensen

Dato : 05-10-01 12:13

Har brug for at rentegne nogle logoer og har p.t. følgende
muligheder:

1) Rentegne dem manuelt i Corel, illustrator eller lign. (det
gør jeg idag)
2) Benytte min "Corel-Trace"......

Jeg synes dog at CorelTrace gør et lidt "tilfældigt" arbejde og
plejer derfor at rentegne manuelt, hvilket af og til koster en
del tid, men til gengæld "løser opgaven"

Men der kan jo nemt være sket MEGET på markedet siden jeg fik
min CorelDraw pakke og der kan jo sagtens være, at der er
smartere måder at gøre det på, end at sidde og tegne kurverne op
manuelt. Så spørgsmålet er: Hvilke programmer kan i anbefale til
at "rentegne/trace" logoer/tegninger med???

Programmet skal helst kunne åbne alle gængse bitmap typer og
selvfølgelig kunne "finde ud af farver", så de enkelt elementer
med hver sin farve lægges i hver sine "vektorgrafik-elementer"

Gode idéer? Hvad bruger i andre??

--

Hilsen
Finn Christensen

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 05-10-01 14:04

Prøv Adobe Streamline - det arbejder også fint sammen med Illustrator.
Understøtter PSD og TIFF.

Hilsen Jesper Stevnhoved
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]

Fra : Madsen

Dato : 05-10-01 15:13

"Finn Christensen" <info@webhusetNOSPAMZ.dk> skrev:

> Gode idéer? Hvad bruger i andre??

Streamline eller traceværktøjet i Illustrator som jeg dog synes er ret
så svært at gå til, men det er sikkert fordi jeg ikke rigtig har sat mig
ind i endnu hvordan det i virkeligheden skal bruges.

I langt de fleste tilfælde vil jeg dog hellere selv genoptegne det i
Illustrator. Det er stadig den eneste metode hvor jeg føler jeg har
fuld kontrol over situationen.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 07-10-01 09:42

Hej Finn
Du kunne evt. prøve med Corel Knockout. Det program kan
utroligt mange ting.
Du kan downloade en testudgave, der kan bruges i 30 dage fra
http://www3.corel.com/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServe
r?pagename=Corel/TrialSoftware/Details&id=CC10Z9POQSM

Den fylder 58 Mb (så du skal nok ha' en hurtig linie - eller
finde en der har!)
Udover det, så er Adobe Streamline nok det bedste.
Mvh
Lars, DTP-Consult, Lyngby