Hjæælp - Nameplanet mails forsvinder ?
Fra : Christian

Dato : 05-10-01 10:26

Hej
Er der andre her i DK der har gratis emailadresse hos www.nameplanet.com -
og som siden Torsdag 4 Okt 2001 ikke har fået videresendt sine email som er
sendt til emailadressen hos Nameplanet. Emails som sendes til
nameplanetadressen forsvinder ud i den blå luft og ligger heller ikke i
deres webmail. Når man sender til nameplanetadressen så kommer emails heller
ikke retur - de forsvinder helt.
Nameplanet har under "kontakt" alene en postadresse i England:

Please write to:
Nameplanet Ltd.
125 High Holborn
LONDON
WC1V 6QA
United Kingdom

..... og er der noget der ved hvordan man finder deres emailadresse eller
faxnummer ?

Det har ellers fungeret upåklageligt i 2 år - men er der nogen med dårlige
erfaringer omkring firmaet Nameplanet ?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-10-01 11:01

On Fri, 5 Oct 2001 11:25:46 +0200, "Christian" <123@123.123> wrote:

> [...]
>deres webmail. Når man sender til nameplanetadressen så kommer emails heller

Det samme sker for mig nu. Jeg har lige testet det.

>.... og er der noget der ved hvordan man finder deres emailadresse eller
>faxnummer ?

support@NamePlanet.com

Den stod i den første mail jeg fik, da jeg lavede kontoen.

>Det har ellers fungeret upåklageligt i 2 år - men er der nogen med dårlige
>erfaringer omkring firmaet Nameplanet ?

Det er da kedeligt hvis det ikke virker mere.

Kurt Brixen

Fra : Christian

Dato : 05-10-01 11:27

Hej Kurt

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> wrote in message

> Det samme sker for mig nu. Jeg har lige testet det.

Jeg har prøvet følgende emailadresser som alle kom retur:
info@nameplanet.com
sales
admin
support
working

Det er godt nok pisse irriterende at vigtig email man skulle have - sådan
helt forsvinder og at man ikke kan komme i kontakt med firmaet. Nu har jeg
gennem tiden oplevet dette med mange ISP-er og emailhoteller. Hvem og hvad
skal man vælge af emailløsning for TOTALT at undgå at ens email kan
forsvinde ?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-10-01 11:49

On Fri, 5 Oct 2001 12:26:55 +0200, "Christian" <123@123.123> wrote:

>Nu har jeg
>gennem tiden oplevet dette med mange ISP-er og emailhoteller. Hvem og hvad
>skal man vælge af emailløsning for TOTALT at undgå at ens email kan
>forsvinde ?

Hvilke firmaer, du har betalt til, har du oplevet det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian

Dato : 05-10-01 12:44

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
newsgv7.3354$%D3.287203@news000.worldonline.dk...

> Hvilke firmaer, du har betalt til, har du oplevet det?

WOL
Jeg oplevede emailen forsvandt lige for øjnene af mig. Det skete når WOL´s
emailservere gik ned og jeg forsøgte at hente mailen fra deres webmail
interface. Jeg så at der var 5 velkendte og forventede emails da jeg loggede
på - derefter loggede jeg af igen og forsøgte at hente dem med POP3 men der
kom ingen. Så gik jeg på webmail igen og nu var alle email totalt forsvundet
og de dukkede aldrig op igen. Så besluttede jeg at blive uafhængig af en
enkelt ISP sådan at man kunne skifte omgående uden at være afhængig af at
ens email lå på deres servere. Det er derfor en god løsning aldrig at have
samme emailprovider, newsprovider, lineprovider og webhotel.

Nu hørte jeg lige i radioen at CyberCity piratkopierer ens email og
arkiverer den i 5 år. Dette mente de var god sikkerhedspolitik og ikke i
strid med persondataloven. Jeg vil kalde det tyveri og overtrædelse af
brevhemmeligheden - og vil ALDRIG bruge en sådan udbyder.

Er der nogen har overblikket over hvilke ISP'er i DK der ligesom CyberCity
stjæler ens email, så man kan rådgive andre om at skifte udbyder omgående ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-10-01 12:48

"Christian" <123@123.123> skrev i en meddelelse
> Er der nogen har overblikket over hvilke ISP'er i DK der ligesom CyberCity
> stjæler ens email, så man kan rådgive andre om at skifte udbyder omgående
?

Kender du lovens definition på begrebet "at stjæle" ?

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-10-01 12:52

On Fri, 5 Oct 2001 13:44:18 +0200, "Christian" <123@123.123> wrote:

> [...]
>ens email lå på deres servere. Det er derfor en god løsning aldrig at have
>samme emailprovider, newsprovider, lineprovider og webhotel.

dig om det.

hvis du vælger en udbyder m. tilpas redundant setup ser jeg ingen
problemer

>Nu hørte jeg lige i radioen at CyberCity piratkopierer ens email og
>arkiverer den i 5 år.

piratkopierer

>Er der nogen har overblikket over hvilke ISP'er i DK der ligesom CyberCity
>stjæler ens email,

stjæler ens email?

> så man kan rådgive andre om at skifte udbyder omgående ?

der er mindst een person hos samtlige udbydere i verden som kan (hvis
han ville og gad) læse kundernes ikke krypterede emails.

noget siger mig at det du vil er at køre din egen mailserver på din
egen adsl, og så ellers gå i gang m. at forklare dine venner hvorledes
man bruger pgp.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-10-01 13:04

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> der er mindst een person hos samtlige udbydere i verden som kan (hvis
> han ville og gad) læse kundernes ikke krypterede emails.

Forresten;
http://www.ing.dk/arkiv/011005/netterror.html

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-10-01 13:17

citat fra: http://ordb.org/tld/

uhhhhhhhhh.... nu m. US-army.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-10-01 13:23

> citat fra: http://ordb.org/tld/
> uhhhhhhhhh.... nu m. US-army.

Skræmmende, tilsvarende med .gov
TLD nr 64, 96, 119, 121 samt 138 og fremefter ser mig noget ubekendte ud...

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-10-01 13:27

On Fri, 5 Oct 2001 14:23:16 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
>
>Skræmmende, tilsvarende med .gov
>TLD nr 64, 96, 119, 121 samt 138 og fremefter ser mig noget ubekendte ud...

det fixer du blot v. næste gang du har tid v. at ringe rundt til alle
i verden som roder m. den slags... start m. at forklare lidt om
hvorfor reverse er en go' ting.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-10-01 13:09

> [...]

>Jeg oplevede emailen forsvandt lige for øjnene af mig. Det skete når WOL´s
>emailservere gik ned og jeg forsøgte at hente mailen fra deres webmail

Hm, selv ville jeg ikke satse penge overhovedet på den webmail...

> [...]
>ens email lå på deres servere. Det er derfor en god løsning aldrig at have
>samme emailprovider, newsprovider, lineprovider og webhotel.

.... og heller ikke betale for kvalitet eller for en aftale? Det lyder
lidt hovmodigt i mine øjne. Og i hvert fald ikke noget, der ender med
at man er i position til at sætte krav eller have forventninger.

>Nu hørte jeg lige i radioen at CyberCity piratkopierer ens email og
>arkiverer den i 5 år.

Piratkopierer?

>Dette mente de var god sikkerhedspolitik og ikke i
>strid med persondataloven. Jeg vil kalde det tyveri og overtrædelse af
>brevhemmeligheden - og vil ALDRIG bruge en sådan udbyder.

Det er jo meget enkelt - hvis det er overtrædelse af noget lovgivning,
så lav dog en politianmeldelse, og lad os få afklaret det. Hvis det
ikke er ulovligt, så er der ingen grund til at kalde det for ulovligt.

>Er der nogen har overblikket over hvilke ISP'er i DK der ligesom CyberCity
>stjæler ens email, så man kan rådgive andre om at skifte udbyder omgående ?

Det virker som om, du har nogle ret... specielle krav. Hvad med selv
at køre mailserver, når nu der tilfældigvis ikke er nogen, der gider
lave en løsning, du gider acceptere? Det vil jo løse alles problemer:
du får hvad du vil have, og udbyderne skal ikke lægge øre til diverse
anklager.

--
- Peter Brodersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-10-01 15:51

Hej Christian, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg oplevede emailen forsvandt lige for øjnene af mig. Det skete
> når WOL´s emailservere gik ned og jeg forsøgte at hente mailen fra
> deres webmail interface.

Du har antagelig kludet med den webmail. Det kan man nemt komme til,
da den er fæl mht. både brugervenlighed og (også teknisk)
funktionalitet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 05-10-01 16:37

It seems Christian wrote:
> Nu hørte jeg lige i radioen at CyberCity piratkopierer ens email og
> arkiverer den i 5 år.

Tag de svampe væk fra journalisten. Det har intet hold i virkeligheden. Det
vi lagrer i 5 år er PPP data:

userid,start,slut,anummer,ipadresse

aht. accounting validering/verifikation.

Vi lagrer maillog (from,to,timestamp) i 7-14 dage aht. abuse håndtering,
men intet mail indhold.

> [...]
> stjæler ens email, så man kan rådgive andre om at skifte udbyder omgående ?

Journalisten er på lim og har tydeligvis ikke fattet en bønne af det
tekniske! Men det er vel også for meget forlangt.

Er du klar over hvormeget et fuldt Cybercity mail-tee ville fylde ?? Alene
dette aspekt viser at der er rendt med en halv vind.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-10-01 16:32

"Christian" <123@123.123> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
>
> Er der nogen har overblikket over hvilke ISP'er i DK der ligesom
> CyberCity stjæler ens email, så man kan rådgive andre om at

Jamen det må da anses for at være en god service over for kunderne,
for så er problemet med forsvundne mails jo på den måde løst, - så
hvad harcellerer du egentlig over?

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-10-01 11:46

> [...]

>gennem tiden oplevet dette med mange ISP-er og emailhoteller. Hvem og hvad
>skal man vælge af emailløsning for TOTALT at undgå at ens email kan

TDC har imho en smuk mailplatform

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-10-01 11:50

> Hvem og hvad
> skal man vælge af emailløsning for TOTALT at undgå at ens email kan
> forsvinde ?

Du kunne jo drive din egen mail-løsning. Så er du selv herre over problemer.
Husk lige at få en god SLA på dit uplink

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-10-01 14:48

"Christian" wrote...

> Det er godt nok pisse irriterende at vigtig email man skulle
> have - sådan helt forsvinder og at man ikke kan komme i
> kontakt med firmaet.

Vi taler om en freemail service ikke ?

/Peter

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 06-10-01 12:15

> [...]

>og som siden Torsdag 4 Okt 2001 ikke har fået videresendt sine email som er

Jeg sendte en prøve afsted da jeg læste dit indlæg.

Her til morgen kom det så frem, så jeg ved ikke om der har været en stor
bunke problemer hos dem, men mon ikke der i det mindste ligger en stor
bunke mails der, som er igang med at blive sendt afsted?

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Loafer -- someone trying to make two weekends meet.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-10-01 12:36

On Sat, 06 Oct 2001 13:14:59 +0200, Rune Kronenberg <rrk@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>bunke problemer hos dem, men mon ikke der i det mindste ligger en stor
>bunke mails der, som er igang med at blive sendt afsted?

Jeg er også ved at få mail ind som er sendt igår. I går kunne jeg godt
sende fra Nameplanet, men det der skulle videresendes til min normale
adresse kom også først igennem idag.

Kurt Brixen