Dom. rep. / Haiti.
Fra : coppi

Dato : 04-10-01 21:09

Hej allesammen.

Vi har lige siddet og diskuteret religionen i Haiti.

Er de kristne eller muslimer ????

coppi

Fra : Daniel Birch

Dato : 04-10-01 21:42

"coppi" <annie321@worldonline.dk> wrote in message
> Hej allesammen.
>
> Vi har lige siddet og diskuteret religionen i Haiti.
>
> Er de kristne eller muslimer ????
>
> coppi

Og hvad ville du svare, hvis jeg spurgte det samme om Danmark?

- Daniel

Fra : coppi

Dato : 05-10-01 08:28

> Og hvad ville du svare, hvis jeg spurgte det samme om Danmark?
>
> - Daniel
>
>Hej Daniel.

Uden tvivl , kristne.
Det er vel vores statsreligion.

coppi

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-10-01 14:36

"coppi" <annie321@worldonline.dk> wrote in message news:wodv7.3311$%D3.282498@news000.worldonline.dk...

> Uden tvivl , kristne.

Enig

> Det er vel vores statsreligion.

Nej, men den overvejende del af befolkningen
er medlem af den danske folkekirke.
Men ellers er der skam religionsfrihed - bortset
fra monarken, der skal være folkekirkekristen.

mvh
Jan

Fra : coppi

Dato : 07-10-01 21:12

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
> er medlem af den danske folkekirke.
> Men ellers er der skam religionsfrihed - bortset
> fra monarken, der skal være folkekirkekristen.

Ja ; vel har vi religionsfrihed.
Men staten og kirken hører vel stadig sammen, vi har da vel et
kirkeministerium , ikke ?
Der kan vel ikke være nogen tvivl om at danskerne er kristne.
Men , at der ligesom i andre kristne stater eller lande er andre religioner.
Det er ok , men Danmark er da stadig et kristent land.

coppi
Som i hvert fald ikkr tager østpå på vinterferie.

Fra : "

Dato : 05-10-01 00:05

"coppi" skrev:

> Vi har lige siddet og diskuteret religionen i
> Haiti. Er de kristne eller muslimer ????

Hvis vi ser bort fra Voodoo, som af mange opfattes som deres hovedreligion,
så vil vi nok kalde dem kristne (hovedsalig katolikker).

Mvh, Lars