Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Århunderets billede :-)
Fra : Kim Østrup

Dato : 06-01-01 17:31

Hej alle

Jeg er kommet til at tage de første 6 billeder af en film på iso 200 selvom
filmen er en iso 100 - er det bedste nu at tage resten på 200 og gøre
opmærksom på det ved fremkaldelsen eller skal jeg rette fra og med 7. Filmen
er en Kodak Ektachrome E100VS.

På forhånd tak for al hjælp.

Med fotovenlig hilsen

Kim Østrup.

Fra : Bjarne Kjær

Dato : 06-01-01 17:48

Resten på 200, og gør opmærksom på det ved fremkaldelsen, medmindre de 6
første netop er århundrets billede

m.v.h.
Bjarne Kjær

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 07-01-01 00:48

Hej Kim

On Sat, 6 Jan 2001 17:30:40 +0100, "Kim Østrup" <(fjern filter)
> [...]
>opmærksom på det ved fremkaldelsen eller skal jeg rette fra og med 7. Filmen

Om de förste 6 bbilleder er uden betydning og altså kan undväres er
det bedst at stille kameraet om på ret filmfölsomhed og fremkalde
normalt.

Er disse 6 billeder nogle du vil bevare skal du ta resten af filmen på
200 ISO og give besked når du afleverer filmen til fremkaldelse.

Det mest sandsynlige er at fremkaldelsen bliver noget dyrere,
kvalitetet på billederne bör ikke blive meget dårligere end om filmen
var exponeret til ret fölsomhed, måske lidt hårdere kontrast.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige