Hvilket grafikkort til mit system.
Fra : Jackster

Dato : 04-10-01 08:35

Hej NG

Jeg har følgende system.
Abit BP6
2x Celeron 500Mhz
256MB ram
Win XP (køre kanon :0)
Nuværende grafikkort Diamond Viper 550 16MB ram

Hvilket grafikkort skal jeg købe?
Krav.:
tv-out til at se film på tv.
Spil

Jeg ønsker lidt vejledning til hvilket grafikkort jeg skal købe uden der
kommer flaskehalse i mit system. Så ikke for vildt grafikkort iforhold til
mit system. Dog skal det opfylde mine krav.

Er også int. i at købe brugte grafikkort.

Tak for erfaringer, vejledning og hjælp.

/Jackster, Århus N
lupo3l@mail.dk

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 04-10-01 17:28

Lidt sparsomme informationer at gå ud fra men nu har du et Diamond Viper i
forvejen og hvis det understøtter 3Dhw acc. så skal du nok ofre 1000-1500
kroner for at mærke forskellen rigtigt og så er du godt med.

Chaintech har lavet et Geforce2 Pro i den prisklasse og det havde lammetævet
samtlige andre kort i testen på anandtech.com. Kan anbefales. (Tror nok det
hedder Chaintech Ri-91. Ellers er det 92).

Har lige købt Asus V7700 Pro 64MB. Lidt dyrere men der er også alle mulige
mærkelige gimmicks til som man ikke gider at bruge. For eksempel muligheden
for at bruge 3D briller til sine spil. Derudover er det mærkevarepris. Men
køb grafikkort billigt, det er jo den samme chip der er på alle sammen

Hilsen

Mathias

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 04-10-01 21:14

Jeg ville købe et GeForce 2 pro 64 ddr m. tv out fra f.eks. leadtek. Kortet
koster ca. 1600,- og det er et godt kort.
Grunden til at du skal op på den slags kort, er fordi celleron ikke er så
kraftig så du bliver nød til at have et kraftigt grafikkort hvis du vil
spille.

Hilsen Andreas Swiatek.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-10-01 06:26

Til det vil jeg lige sige at der i min K6-3 400Mhz sidder et "lille"
Geforce 2 MX200 med 32mb ram. Jeg ved ikke hvilken framerate den leverer
men fx Quake III kører fuldstændig flydende i 1600x1200, 32bit og
highest detail på alt.

Ingen tvivl om at købet bør være et Geforce, men måske ikke nødvendigvis
et Pro - et MX eller GTS burde være nok - de koster da også under 1000.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (dansk/english/deutsch)
mailto:karsten@feddersen.dk