Snøft og huraa på samme tid
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 18:57

Hej alle mac-brugere... Det er tid til at komme i skriftestolen. Jeg har
købt en PC, og får den om halvanden time. Jeg kan ligesågodt få det ud,
så i ikke tror jeg går og gemmer på hemmeligheden, og lader som om jeg
er 100% mac bruger... snøft. Men jeg beholder min elskede iMac som skal
stå lige ved siden af PC'en. Grunden til mit skift er udelukkende en
økonomisk årsag. Jeg havde brug for en alvorlig computer med mange
krafter, og kunne ikke vente de ekstra måneder det ville tage at spare
op til en G4. Derfor får jeg om ca. en time leveret denne PC:

1.4Ghz Thunderbird
120Gb Harddisk
1.5Gb ram
64Mb GeForce 2 Pro

At få et system magen til som var Mac, ville være for dyrt. Jeg håber i
ikke vil bandlyse mig for tid og evighed... snøft..

Mvh Mark :)

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.
Wanna know who i am? Check my profile: http://www.profiled.org/?orca

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 19:10

In article <3BBB5188.BA8EF899@profiled.org>,
"Mark S. Rasmussen" <webmaster@profiled.org> wrote:

> At få et system magen til som var Mac, ville være for dyrt. Jeg håber i
> ikke vil bandlyse mig for tid og evighed... snøft..

Plonk.aiff

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 19:20

> Plonk.aiff

Hvor finder vi gode PC vira at sende af sted? :)

(nøj hvor jeg glæder mig til at få min "killer Combo iBook" med 384 mb
RAM, AV kabel og en waterfield sleeve case... Slår alt!)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Jesper

Dato : 03-10-01 19:31

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvor finder vi gode PC vira at sende af sted? :)
>
> (nøj hvor jeg glæder mig til at få min "killer Combo iBook" med 384 mb
> RAM, AV kabel og en waterfield sleeve case... Slår alt!)

Har lige modtaget en PC orm med posten fra en Windåsebruger i Holland.
Kan den bruges??
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 19:32

> Har lige modtaget en PC orm med posten fra en Windåsebruger i Holland.
> Kan den bruges??

Snøft... efter bare en halv time er jeg allerede forhadt af mac folkene...
vræææææl.

Mvh Mark :)

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 19:43

In article <3BBB5984.5D3D9928@profiled.org>,
"Mark S. Rasmussen" <webmaster@profiled.org> wrote:

> Snøft... efter bare en halv time er jeg allerede forhadt af mac folkene...
> vræææææl.

Jeps, vi må til at stramme lidt op - en halv time er al for lang tid.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 19:52

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> Snøft... efter bare en halv time er jeg allerede forhadt af mac folkene...
> vræææææl.

nej da vi vil bare gerne vise dig hvor god din nye computer er til at
afvikle programmer og scripts uden den selv behøver at starte dem

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Michael Hempel-Jørge~

Dato : 03-10-01 20:41

In article <1f0pxnz.1anfbnsgzcmpsN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> Hvor finder vi gode PC vira at sende af sted? :)

Har også modtaget en gennem mail, men da jeg læser mail med Pine på et
*nix system er jeg stadigvæk glad :)

> (nøj hvor jeg glæder mig til at få min "killer Combo iBook" med 384 mb
> RAM, AV kabel og en waterfield sleeve case... Slår alt!)

har du en URL til tasken? jeg mangler en lille taske til min iBook
således at den ikke bliver ridset i min Fjällräven. Lige for tiden
bruger jeg et håndklæde som er lidt upraktisk.

mvh
Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 21:35

Michael Hempel-Jørgensen <hempel@miba.auc.dk> wrote:

> har du en URL til tasken? jeg mangler en lille taske til min iBook
> således at den ikke bliver ridset i min Fjällräven. Lige for tiden
> bruger jeg et håndklæde som er lidt upraktisk.

jesper og jeg har sonderet markedet, men vi kunne ikke blive enige om
hvad der var hot og hvad der var not - måske fordi han er en jysk
bonderøv

jeg er endt med et neoprene cover der forhandles af tyske gravis:

<http://shop.gravis.de/w3?Article&d=1&art=1207&area=43&url=artikel_detai
l.htm&id=16437251>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 21:52

> jesper og jeg har sonderet markedet, men vi kunne ikke blive enige om
> hvad der var hot og hvad der var not - måske fordi han er en jysk
> bonderøv

Tal for dig selv din fumlefingrede klodsmajor! Vi [jyger] passer i det
mindste på vores sager! Hvorfor tror du måske jeg valgte at vente 3 uger
på at få den leveret? Hva'? :)

> jeg er endt med et neoprene cover der forhandles af tyske gravis:

Blah! :(

Michael, denne dur! Min taske er lige landet i KBH (oh ve!).

<http://www.sfbags.com/PRODUCT_LARGE_SHOTS/SLEEVECASE/STRAP.html>

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 22:51

> Tal for dig selv din fumlefingrede klodsmajor! Vi [jyger] passer i det
> mindste på vores sager! Hvorfor tror du måske jeg valgte at vente 3 uger
> på at få den leveret? Hva'? :)

jeg troede at det var jysk at gøre tingene selv og derved spare...

> Blah! :(
>
> Michael, denne dur! Min taske er lige landet i KBH (oh ve!).
>
> <http://www.sfbags.com/PRODUCT_LARGE_SHOTS/SLEEVECASE/STRAP.html>

den er også fed, men lidt for "tasket" til mig

....pas på jeg ikke finder darpilene frem !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 23:02

> ...pas på jeg ikke finder darpilene frem !

der skulle selvfølge hhave stået dartpilene, satans ben!

Fra : Michael Hempel-Jørge~

Dato : 04-10-01 08:48

In article <1f0q4p5.1degpy4afnr9fN%jmfink@mac.com>,

> Blah! :(
>
> Michael, denne dur! Min taske er lige landet i KBH (oh ve!).
>
> <http://www.sfbags.com/PRODUCT_LARGE_SHOTS/SLEEVECASE/STRAP.html>

Tak for urlene, de ser også fine nok ud, men på min SU er de lige dyre
nok til at jeg gider købe en :( Derudover har jeg fået lyst til at lave
en i stramtsiddende-falsk-isBjørn-pels. Tror at det vil passe fint med
iceBookens design. Zebra-mønster kunne også være lidt popsmart. Skulle
gerne komme i gang i næste uge. Hvis udfaldet er vellykket kan jeg evt.
lige smide en hjemmeside sammen med opskriften og lidt billeder osv.

mvh
Michael
--
If you've done six impossible things this morning
why not round it off with breakfast at

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 11:19

> [...]

> gerne komme i gang i næste uge. Hvis udfaldet er vellykket kan jeg evt.
> lige smide en hjemmeside sammen med opskriften og lidt billeder osv.

jammen så skal du lige kigge denne macintouch raport igennem, der blandt
andet indeholder eb gør-det-selv opskrift:

<http://www.macintouch.com/pbg4cases.html>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-01 04:40

Hej Michael

Hvis du ikke finder en sådan lille taske, så har jeg stadig en Hedgren
Urban gear rygsæk med computerrum billigt til salg. Den er på str. med den
store Fjällräven. Så kan det interessere dig, så kontakt mig off-list.

"Michael Hempel-Jørgensen" wrote:

> har du en URL til tasken? jeg mangler en lille taske til min iBook
> således at den ikke bliver ridset i min Fjällräven. Lige for tiden
> bruger jeg et håndklæde som er lidt upraktisk.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-10-01 00:38

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> (nøj hvor jeg glæder mig til at få min "killer Combo iBook" med 384 mb
> RAM, AV kabel og en waterfield sleeve case... Slår alt!)

På nær denne:
TiBook 500 MHZ 512 MB ram 48 GB HD Airport og Cardphone.

Johnny Louis

Fra : Jesper

Dato : 03-10-01 19:33

> Plonk.aiff

Nej! Plonk.wav, han er Windåsebruger nu, så du må ikke forlange at han
skal kunne hører AIFFer

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 19:34

> Nej! Plonk.wav, han er Windåsebruger nu, så du må ikke forlange at han
> skal kunne hører AIFFer

Rolig nu - min Pc kommer først om en times tid.. Desuden er min iMac
forbundet med Dave... og den står ca. 20 cm væk fra PC'en :)...

snøft

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-10-01 19:41

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> Desuden er min iMac
> forbundet med Dave... og den står ca. 20 cm væk fra PC'en :)...

Threesome...?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 19:43

"J.C. Voss" wrote:

> Threesome...?

hehe, nej.. Mac'en skal ikke komme sammen med sådan en beskidt PC... Den
har jo Windows... tænk bare på alle de sygdomme Mac'en kunne få.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 19:50

In article <3BBB5C2A.67B03D7D@profiled.org>,
"Mark S. Rasmussen" <webmaster@profiled.org> wrote:

> hehe, nej.. Mac'en skal ikke komme sammen med sådan en beskidt PC... Den
> har jo Windows... tænk bare på alle de sygdomme Mac'en kunne få.

Bare indrøm det, du har tænkt dig at koble dem sammen og det i hullerne
bagi. Gris.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-10-01 19:46

> Rolig nu - min Pc kommer først om en times tid.. Desuden er min iMac
> forbundet med Dave... og den står ca. 20 cm væk fra PC'en :)...
>
> snøft

Jeg går naturligvis ud fra at du sletter Windows aldeles omgående fra
PC'en når du modtager den og så får "Rødhætte" og "Stjernekonteret" ind
i stedet

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 19:49

Jesper wrote:

> Jeg går naturligvis ud fra at du sletter Windows aldeles omgående fra
> PC'en når du modtager den og så får "Rødhætte" og "Stjernekonteret" ind
> i stedet

Jeg får Win2k og Rødhætte på hver sin partition...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 19:57

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> min Pc kommer først om en times tid.. Desuden er min iMac
> forbundet med Dave...

hvorfor skal Dave blandes ind i det her? såvidt jeg ved har han da ikke
gjort noget - det er jo dig der har købt PC'en.

Fra : N/A

Dato : 03-10-01 19:57

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 19:57

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> hvor for skal Dave blandes ind i det her? såvidt jeg ved har han da ikke
> gjort noget - det er jo dig der han købt PC'en.

hehe... PCMacLan lugtede for meget så jeg foretrak Dave...

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-10-01 20:14

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> PCMacLan lugtede for meget så jeg foretrak Dave...

Læste det som "PCMacLan drak for meget så jeg foretrak Dave..."

*går ud og laver kaffe*

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 19:45

In article <1f0pycd.1llmiow1fqrvutN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Nej! Plonk.wav, han er Windåsebruger nu, så du må ikke forlange at han
> skal kunne hører AIFFer

Så kan han måske lære det

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-10-01 19:19

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> Mvh Mark :)

Du vil vel bare Markere dig lidt i nyhedsgruppen ikke sandt?

(ok ok - ik sjovt :) )
--
Christian Flintrup

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-10-01 19:48

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> Hej alle mac-brugere... Det er tid til at komme i skriftestolen. Jeg har
> købt en PC, .......cut............

Så er vi ikke kompatible - ploink...!

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 19:56

> [...]

> krafter, og kunne ikke vente de ekstra måneder det ville tage at spare
> op til en G4. Derfor får jeg om ca. en time leveret denne PC:

Hvad skal du bruge de "alvorlige kræfter" til? Jeg opgraderer snart til
en iBook 500 fra min Beige G3/266 (som jeg dog beholder!) - det er helt
vildt for mig - den er i hvert fald under alle omstændigheder hurtigere
end min G3'er :)

(hvem er det i øvrigt der leverer pc'ere om aftenen/natten?)

> 1.4Ghz Thunderbird

Kommer du nu til at betale elregningen?

> 120Gb Harddisk

Aha!

> 1.5Gb ram

Ok!

> 64Mb GeForce 2 Pro

Nøj!

Hvor mange kølere? Jeg har en studiekammerat der har 8 kølere i sin
athon thunderbird maskine ... se dét er et rigtigt blæseinstrument!

> At få et system magen til som var Mac, ville være for dyrt.

Næh - det er ikke for dyrt - det er bare mange penge! :)

Hvad giver du for PC'en?

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 20:01

> [...]
> en iBook 500 fra min Beige G3/266 (som jeg dog beholder!) - det er helt
> vildt for mig - den er i hvert fald under alle omstændigheder hurtigere

1. jeg elsker at have mange krafter, og generelt forhindrer det en del
crashes
2. fotoarbejde samt tunge websites
3. kørsel af server (ASP)
4. dunno, elsker at kunne sige til mig selv at jeg har en kraftig comp

> (hvem er det i øvrigt der leverer pc'ere om aftenen/natten?)

www.midtweb.dk - efter de er blevet bestukket med 500 kroner :) - ellers
skulle jeg vente til i morgen

> Kommer du nu til at betale elregningen?

Nej gudskelov... det er mine forældre :)

>Hvor mange kølere? Jeg har en studiekammerat der har 8 kølere i sin

Jeg piller coveret af maskinen og placerer den oven på mit tag under en
paraply, samtidig med at jeg sætter ca. 5 vindblæsere rundt om den... dog er
det lidt besværligt at skifte cd'er i den

> Næh - det er ikke for dyrt - det er bare mange penge! :)

hehe

> Hvad giver du for PC'en?

14.500

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-10-01 20:13

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> 1. jeg elsker at have mange krafter, og generelt forhindrer det en del
> crashes

Sludder - en god konfiguration forhindrer crashes, mit sidste crach var
i forsomren 1987...:)

> 2. fotoarbejde samt tunge websites

PhotoShop kører sådan ca. halvt så godt på en PC, som det gør på en Mac.

> 3. kørsel af server (ASP)

AtiveServerPage - urgh noget betteblød skod, det kører og virker ad
helvede til...!

> 4. dunno, elsker at kunne sige til mig selv at jeg har en kraftig comp

Smut over i en eller anden windåse-gruppe, du er off-topic...!

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 20:14

Niels Ebbesen wrote:

> Sludder - en god konfiguration forhindrer crashes, mit sidste crach var
> i forsomren 1987...:)

I doubt it... Men ja, en god config hjælper virkeligt meget

> PhotoShop kører sådan ca. halvt så godt på en PC, som det gør på en Mac.

Det giver jeg dig 100% ret i, men da jeg har andre krav som kræver en PC,
vil jeg have en PC hurtig nok til at klare tungt fotoarbejde

> AtiveServerPage - urgh noget betteblød skod, det kører og virker ad
> helvede til...!

PHP Vs. ASP - jeg tror aldrig den kamp vil finde sin ende

> Smut over i en eller anden windåse-gruppe, du er off-topic...!

Det har jeg været lige fra starten... lol :)

Fra : Jesper

Dato : 03-10-01 22:23

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Sludder - en god konfiguration forhindrer crashes, mit sidste crach var
> i forsomren 1987...:)

Jamen så stort set også uden udvidelser! 14år uden ét crash? Jeg tror
der er et par crash siden da der er gået i glemmebogen eller afskrevet
som hardwarefejl :)

> AtiveServerPage - urgh noget betteblød skod, det kører og virker ad
> helvede til...!

Yep, intet slår en god Apache med PHP. IIS er da noget argt skod.

Fra : Jakob H K

Dato : 04-10-01 16:49

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> PhotoShop kører sådan ca. halvt så godt på en PC, som det gør på en Mac.

Til det vil jeg lige sige at photoshop 5.5 åbner væsentlig hurtigere og
virker væssentlig kvikkere (jeg kan ikke dokumentere dette med
videnskabelige tests) på min fars pentium 266 end min 200 mHz pm 4400.

(og hvis det virkeligt kører halvt så godt svarer det jo til en 700 mHz
g4 med 750 mb ram, det ville vel nok kunne gå

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 18:27

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Til det vil jeg lige sige at photoshop 5.5 åbner væsentlig hurtigere og
> virker væssentlig kvikkere (jeg kan ikke dokumentere dette med
> videnskabelige tests) på min fars pentium 266 end min 200 mHz pm 4400.

Det skulle den også _meget_ gerne gøre.

du må ikke sammenligne en 603 med en P2 - PPRO, P2, P3 og Celeron, er af
samme generation af processor som G3. pr clockfrekvens er en G3 3x så
hurtig som en 603, og 2x så hurtig som en 604.
Din 603 bør sammenlignes med en P1 ellr P1 MMX

Desuden har din 4400 en systembus på kun 40MHz og hukommelsen bruger
gammeldags Fastpage EDO ram, mens din fars 266'er er på 66MHz og bruger
SDRAM. PCI busen i din fars computer har den dobbelte båndbrede af din
4400 og ATA interfacet i din er ATA2, mens din fars højst sansynlig har
ATA3 med understøttelse af UltraDMA.

Du bør sammenligne din fars computer med en 233MHz beige G3.

Fra : Jakob H K

Dato : 04-10-01 20:16

> du må ikke sammenligne en 603 med en P2

Altid skal i mobbe min pm 4400

Hygge

jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 21:45

> Altid skal i mobbe min pm 4400

jeg vil da gerne købe den for 400kr (uden diske), hvis den har en
gammeldavs mac skærmport...

Fra : Jakob H K

Dato : 04-10-01 22:31

> jeg vil da gerne købe den for 400kr (uden diske), hvis den har en
> gammeldavs mac skærmport...

Du må være gal , den har den har en åbenbart meget sjælden 64 mb
ramklods indbygget

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 23:21

> Du må være gal , den har den har en åbenbart meget sjælden 64 mb
> ramklods indbygget

lige pludselig blev du så glad for den... du må gerne takke mig.-)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 20:17

> [...]
> 2. fotoarbejde samt tunge websites
> 3. kørsel af server (ASP)
> 4. dunno, elsker at kunne sige til mig selv at jeg har en kraftig comp

Jamen!? Det er jo bl.a. det jeg sidder og laver på min Beige G3/266 (dog
oc'et til 300 - som om det skulle hjælpe noget, hmm?).

.... det er bl.a. også noget af det min iBook bliver udsat for :)

Jeg man på en Beige G3/333 kan arbejde med 'monster' photoshopfiler (har
en bekendt der har arbejdet med en fil på ca. 900 Mb) - prøv det på din
PC

> Jeg piller coveret af maskinen og placerer den oven på mit tag under en
> paraply, samtidig med at jeg sætter ca. 5 vindblæsere rundt om den... dog er
> det lidt besværligt at skifte cd'er i den

Det er fandme smart! Du kan jo bare bruge et eksternt cd-drev!

> 14.500

Nej, nu...! Så er der da ikke langt til en QS'er!

Jeg giver små 18k for min combo iBook (med 384 mb ram, AV kabel og
taske). 2 års garanti ... :)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-10-01 20:18

> Nej, nu...! Så er der da ikke langt til en QS'er!
>
> Jeg giver små 18k for min combo iBook (med 384 mb ram, AV kabel og
> taske). 2 års garanti ... :)

Jeg ville have en G4. Dette ville så blive en 733'er. 14.990 + skærm = 16.990 *
1.25 = 21237.5 (inkl. moms).

Så er vi stadig langt fra at have 120Gb hd og 1.5Gb ram

Fra : MacMan

Dato : 03-10-01 20:58

I brevet "1f0q04u.ll8ob1bfc3lsN%jmfink@mac.com" skrev Jesper Møller-Fink
(jmfink@mac.com) den 03/10/01 21:16:

> Jeg giver små 18k for min combo iBook (med 384 mb ram, AV kabel og
> taske). 2 års garanti ... :)

Hvor er det henne? Hos NEMdirect koster Combo iBook'en alene knap 20.000.

- Morten

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 21:13

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> I brevet "1f0q04u.ll8ob1bfc3lsN%jmfink@mac.com" skrev Jesper Møller-Fink
> (jmfink@mac.com) den 03/10/01 21:16:

> Hvor er det henne? Hos NEMdirect koster Combo iBook'en alene knap 20.000.

<http://www.novodrom.com> ... jeg har bestilt en engelsk udgave. Desuden
er der 3 ugers leveringstid - sådan skal det jo altid gå når man vil
have det billigst muligt ... men jeg glæder mig nu meget! :)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 20:13

> [...]

> en iBook 500 fra min Beige G3/266 (som jeg dog beholder!) - det er helt
> vildt for mig - den er i hvert fald under alle omstændigheder hurtigere

forvænt ikke en voldsom hastighedsforøgelse under Mac OS 9. Jeg kunne
ikke mærke at min iBook 466SE var væsenligt hurtigere end min Beige G3
233MHz med V3 kort - den større disk, mere ram og moderne porte satte
jeg dog pris på med det samme.

Forskellen til min 466 til 500'eren var stort set ikke eksisterende.

pt sidder jeg med min systemmappe fra 500'eren på en iBook 366SE (med
airportkort og 256 stang fra 500'eren) og her kan jeg heller ikke mærker
forskel på hastigheden, bortset fra skærmtegningen (64bit mod 128bit)

normalt siger man at forøgelsen skal være på mindst faktor 2x for at man
kan at computeren er hurtigere - og faktor 1.5x for, at du kan se en
forskel i bechmarks.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 20:25

> [...]
>
> normalt siger man at forøgelsen skal være på mindst faktor 2x for at man
> kan at computeren er hurtigere - og faktor 1.5x for, at du kan se en

TUDETUDETUDE!!! :(

....skal jeg virkelig ud og købe en thunderbird (ikke en ford...).
Sig nu noget positivt! Det kan ikke nytte noget at se negativt på det
hele bare fordi (ok bare og bare...) verden ramler sammen om én! :)

Gentag efter mig: iBook er en kanon computer der er meget bedre end
Marks thunderbird!

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 20:28

In article <1f0q0pq.hyyoye1fzh6veN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> ...skal jeg virkelig ud og købe en thunderbird

Feeed øse.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 20:48

> Feeed øse.

Ja - men varmeapparatet var vel knapt så velfungerende som i AMD's
model?

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 21:16

In article <1f0q1un.lj6ed46ufv8qN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> Ja - men varmeapparatet var vel knapt så velfungerende som i AMD's
> model?

Op i røven med det - varmeapparater kan samles op på striben.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 20:39

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Gentag efter mig: iBook er en kanon computer der er meget bedre end
> Marks thunderbird!

det er den, jeg mener ikke at der findes en bedre computer på markedet i
dag...

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-10-01 00:50

> det er den, jeg mener ikke at der findes en bedre computer på markedet i
> dag...

Jo denne : TiBook 500 MHZ 512 MB ram 48 GB HD Airport og Cardphone.

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-10-01 20:41

> [...]

> hele bare fordi (ok bare og bare...) verden ramler sammen om én! :)
>
> Gentag efter mig: iBook er en kanon computer der er meget bedre end

godt så:
iBook er en kanon computer der er meget bedre end Marks thunderbird!

Hvad jeg er langt mere interesseret i er, at høre mere om disse
bechmarks som Morten nævner...Nye tider, nye standarder?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-01 03:44

Hej Mark

- Hvis du nu højt og helligt lover at spare sammen til en Dual-G4/800 med
tilsvarende RAM og disk(e), så skal du være tilgivet...- og du skal nok
blive lukket ind i folden igen.. -))).

Men ret skal også være ret! - Når galt skal være, så er det ikke helt
tosset af en PC'er at være. Den sammensætning hører til i den bedre ende. -
Og hvis du endda så vil lade være med at bruge windåse men bruge et godt
Linux system, så vil du virkelig få noget ud af den.

mvh. Erik Richard

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 04-10-01 18:09

> Og hvis du endda så vil lade være med at bruge windåse men bruge et godt
> Linux system, så vil du virkelig få noget ud af den.

Det spændende er så: Hvad ville han helt nøjagtigt få ud af en linux
fremfor Win2k, der ville give denne øgede livskvalitet?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-01 02:22

Hej Jan

- Hvem i alverden snakker om 'livskvalitet'? - Mark snakker om 'kræfter' og
'hastighed'.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-10-01 19:39

> Hej Jan
>
> - Hvem i alverden snakker om 'livskvalitet'? - Mark snakker om 'kræfter' og
> 'hastighed'.

Hm hmmm, hvad skulle han så bruge kræfterne til under linux? Husk
grafisk arbejde blev nævnt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 05:59

Hej Jan

- Ja, men også 'tunge' websites.....

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-10-01 14:35

> Hej Jan
>
> - Ja, men også 'tunge' websites.....

Hvad er der galt med Apache til windows?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 16:53

Hej Jan

- At den bruger Windows, og at det dermed også er lettere at bruge
back-office programmer til at hacke den.

Jan Oksfeldt Jonasen wrote:

> Hvad er der galt med Apache til windows?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-10-01 19:10

> Hej Jan
>
> - At den bruger Windows, og at det dermed også er lettere at bruge
> back-office programmer til at hacke den.

Kan du give nogle eksempler på at det er sket eller er det sædvanlig
spekulation?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-01 03:25

Hej Jan

Det blev gjort i en TV udsendelse her engang i foråret. Jeg kan ikke
huske den præcise dato, men jeg mener at huske, det var engang i
slutningen af april eller begyndelsen af maj.

Der blev brugt flere 'forsøgspersoner', der havde indvilget i at være
med. De vidste dog ikke hvornår eller hvordan det ville ske. Der blev
brugt forskellige Windows versioner som 95, 98, 2000 og NT samt en Linux
(RedHat eller lign.).

Det var lidt skræmmende at se, hvor let det gik for 'hackeren' at komme
ind på Win95 Win98 og WinNT maskinerne, - det tog under _4_ minutter pr
stk.! - Det gik lidt mere trægt med Win2000'eren, takket være det
faktum, at den pågældende ejer - uden at meddele det - havde installeret
en personlig firewall, - så det tog omkring 11 min. at få adgang til
hendes Win2000 computer. Og som jeg husker det, opgav de at komme ind på
Linux maskinen efter at have prøvet i godt 2 timer, men her er jeg ikke
sikker.

Jeg kan bare huske, at jeg syntes, det var særdeles skræmmende, hvor let
det egentlig gik, - og at jeg blev mere og mere glad for, at jeg bruger
Mac.

De samme temaer har været taget op i forskellige udsendelser i radione (
DR P1) - bl.a. i udsendelsen 'Harddisken'.

- Så det er ikke bare spekulationer.... Men gid det var!

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-10-01 17:49

> [...]
> DR P1) - bl.a. i udsendelsen 'Harddisken'.
>
> - Så det er ikke bare spekulationer.... Men gid det var!

Som sædvanligt gælder det, er der mon nogen der gider bryde ind i netop
_din_ maskine. Slå alle unødige services fra. Simpelt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-01 21:37

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hvad er der galt med Apache til windows?

Den er, ifølge apache group selv, ikke så stabil og hurtig som den *NIX
søskende.

/thomas
--
Er du talt med ?
Gå til http://www.elements.dk/count

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-10-01 17:49

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Den er, ifølge apache group selv, ikke så stabil og hurtig som den *NIX
> søskende.

Under installationen kalder de det endda "beta quality", men efter en
fra arbejde har brugt den til web udvikling i ca. halvandet år, så er
det mest af alt et tilfælde af, at de sætter deres lys under en
skæppe(?).