Webspeed fra TDC???
Fra : SkyeWoman

Dato : 03-10-01 17:06

Herr lige fået et tilbud fra TDC om webspeed, jeg tænker på at tage 64/64
kbits, er det godt nok?

Nogle erfaringer med dette???

Skye

Fra : aaa

Dato : 04-10-01 05:17

> Herr lige fået et tilbud fra TDC om webspeed, jeg tænker på at tage 64/64
> kbits, er det godt nok?
>
> Nogle erfaringer med dette???

WebSpeed kører rigtig godt men vil nok anbefale at du spenderer den ekstra
50'er om måneden og får 256 Kbit/s-forbindelse. (64 er kun ISDN-hastighed)

Fra : SkyeWoman

Dato : 03-10-01 20:30

"> WebSpeed kører rigtig godt men vil nok anbefale at du spenderer den
ekstra
> 50'er om måneden og får 256 Kbit/s-forbindelse. (64 er kun ISDN-hastighed)

Tak, rigtigt det kom jeg også i tanke om;))) Er det nemt selv at sætte op,
jeg vil gerne sparre de 40 kr??

Skye

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-10-01 21:08

"SkyeWoman" <skyenospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ISDN-hastighed)

> Tak, rigtigt det kom jeg også i tanke om;))) Er det nemt selv at sætte op,
***************

ADSL er ikke nemt at sætte op.
Specielt TDC har problemer...
Er man total novice, så lad andre.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-10-01 23:02

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> ADSL er ikke nemt at sætte op.
> Specielt TDC har problemer...
> Er man total novice, så lad andre.

WebSpeed K2 ikke et dsl produkt..
Der skal monteres et simpelt skillefilter som deler antennestikket
op til TV og modem, resten er en overskuelig proces.

Jeg vil godt støtte "aaa"'s bemærkning, om at give den 50'er
extra og få 4 *download hastighed så den svarer til
hvad en normal adsl kører med. For mig gør det en stor
forskel om jeg har isdn hastighed (64kbit) eller 256.

Og nej jeg får ikke procenter af den 50'er :) -se signatur.

--
Sune Storgaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-10-01 23:15

"Sune Storgaard" <speg@ma-fjern-il.dk> wrote in message

KLIP

> Og nej jeg får ikke procenter af den 50'er :) -se signatur.

Har du evt. forelagt et ønske om sådan for Niels...

mvh
Bjørn

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-01 15:57

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har du evt. forelagt et ønske om sådan for Niels...

Jeg tror det er som at forsøge at vride guld ud af måsen på en elg. ;)

Der er flere ting som er mere sandsynlige:
1) vinde 13 rigtige + tillægstal i lotto
2) jeg modtager aldrig mere spam
3) John & Aage vinder en nobelpris
...you name it :)

/Sune

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-10-01 16:04

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror det er som at forsøge at vride guld ud af måsen på en elg. ;)

Han er godt nok Jyde med stort J, så måske du kunne få slige problemer med
"ekstra penge".........

> Der er flere ting som er mere sandsynlige:
> 1) vinde 13 rigtige + tillægstal i lotto
> 2) jeg modtager aldrig mere spam
> 3) John & Aage vinder en nobelpris
> ..you name it :)

.....dog synes jeg da ikke, du skal give op. Frækhed belønnes ofte og er som
sådan langt mere "berigende" end spil og anden tant....

mvh
Bjørn

Fra : Deaster

Dato : 04-10-01 09:28

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> "SkyeWoman" <skyenospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ISDN-hastighed)

> ***************
>
> ADSL er ikke nemt at sætte op.
> Specielt TDC har problemer...
> Er man total novice, så lad andre.

Ahhhr, medmindre man skal sætte sin egen webserver op, så er det altså ikke
ret svært selv at installere ADSL, der kommer en ganske udemærket
installationsvejledning med ihvertfald fra CC og TDC.

Jesper (Deaster)
Hva´ ern usenet?
www.usenet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-01 23:13

Wed, 3 Oct 2001 21:30:00 +0200, skrev "SkyeWoman"
<skyenospam@mail.dk>:

>Tak, rigtigt det kom jeg også i tanke om;))) Er det nemt selv at sætte op,
>jeg vil gerne sparre de 40 kr??

Prøv at spørg i news:tele.internet.kabelmodem, der er, uden
tvivl, nogen som har prøvet det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Hans Holten-Lund

Dato : 04-10-01 10:30

> Prøv at spørg i news:tele.internet.kabelmodem, der er, uden
> tvivl, nogen som har prøvet det.

Hmm, hvordan læser jeg den gruppe, når jeg ikke er TDC kunde?
Hvilken newsserver har den tilgængelig?
groups.google.com har kun tele.internet arkiveret....

Mvh. Hans Holten-Lund
(som bruger news.dtu.dk)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 12:14

Thu, 4 Oct 2001 11:30:28 +0200, skrev "Hans Holten-Lund"
<hahl@it.dtu.dk>:

>Hmm, hvordan læser jeg den gruppe, når jeg ikke er TDC kunde?

Nej, men den oprindelige spørger, Skye er TDCkunde.

Fra : Per Kristian

Dato : 04-10-01 13:47

Hans Holten-Lund wrote:

> Hmm, hvordan læser jeg den gruppe, når jeg ikke er TDC kunde?

Jeg ved ikke, hvordan du får fat på tele.internet.kabelmodem,
men jeg kan fortælle dig, at aktiviteten i gruppen er begrænset,
der er åbenbart ikke så meget at brokke sig over

Ellers:
Godt om webspeed: hastighed: Jeg downloader ubesværet med 225 kbps
ud af 256 mulige

mindre godt om webspeed: ingen fast ip(det kan man sikkert købe sig
til på et tidspunkt, hvis man har det behov)
Mindre god servicering via hjemmeside (antivirus og hjemmeside)

Prisen : kan altid diskuters

At man skal ha' kabeltv -abonnement(min grundpakken 50 krpmd)
for at få webspeed. DEt burde være teknisk muligt at fravælge
tv.
Det ærger specielt mig, fordi jeg konsekvent har mit tv UD.
Af vinduet vel at mærke, noget jeg altid har drømt om.
Bare den crash- lyd mod asfalten var det hele værd:

Aldrig mere tv - for som de siger på heavy.com :

TV SUCKS AND YOU KNOW IT !

Per Kristian

Fra : SkyeWoman

Dato : 04-10-01 14:14

Du skrev:
mindre godt om webspeed: ingen fast ip(det kan man sikkert købe sig
til på et tidspunkt, hvis man har det behov)
Mindre god servicering via hjemmeside (antivirus og hjemmeside)
---------

Ov...hvad betyder det??? at jeg ingen fast ip har??? sådan i praksis???

Skye

Fra : Per Kristian

Dato : 03-10-01 23:52

aaa wrote:

> WebSpeed kører rigtig godt men vil nok anbefale at du spenderer den ekstra
> 50'er om måneden og får 256 Kbit/s-forbindelse. (64 er kun ISDN-hastighed)

Lige mine ord, derfor forbavser det mig også, at man ikke ser nogle
flere reklamer
for produktet
Jeg valgte kabelmodem ret instinktivt med den bagtanke, at det må være
begrænset
hvor meget data, der kan proppes igennem en telefonlinie(adsl) - uden
jeg
på nogen måde vil gøre jeg teknisk klog.

Jeg læste for nyligt, at der er lige så meget plads på bredbåndsnettet,
som på
de jyske moterveje.

Er der nogen som har en idee om,hvor mange højhastighedsbrugerne der
findes i Danmark
og ISÆR HVORFOR de fordeler sig i: mange adsl er og få kabelmodems.?

Per kristian

Fra : Emil

Dato : 04-10-01 09:19

Per Kristian <e-mail@oncable.dk> wrote in news:3BBB9683.4F4A@oncable.dk:

> Er der nogen som har en idee om,hvor mange højhastighedsbrugerne der
> findes i Danmark
Vel noget ala 1-2%

> og ISÆR HVORFOR de fordeler sig i: mange adsl er og få kabelmodems.?
Der har ikke været så mange steder i landet man kan få WebSpeed/Stofa
http://www.kabeltv.dk/?UniversID=68

--
*/Emil

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-01 20:24

"Per Kristian" <e-mail@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>og ISÆR HVORFOR de fordeler sig i: mange adsl er og få kabelmodems.?

Som Peter er inde på er der langt færre som får tv gennem kabel end
der er folk som har telefoner..sjovt nok :) så målgruppen for xDSL
er langt større. Ikke alle som modtager kabeltv er klargjort til
returtrafik af samme vej, så det kræver en udbygning. Der findes
faktisk et produkt WebSpeeed K1(som er ved at blive udfaset) som
har returtrafik gennem et alm modem.

Ved xDSL er der mange om budet og det er blot et spørgsmål om at
være repræsenteret på centralen, mens der for for kabel-internet er
lidt mere ro på tingene. Det er ikke i samme omfang muligt at vælge
udbyder (OnCable, Stofa mm.). Jeg mener helt klart at det har langt
større potientale end vi har set hidtil, lur mig om ikke det blivere en
væsentligt hårdere konkurrent i fremtiden. Kablerne til dsl ligger
godt nok i jorden nu, men der er mange begrænsninger på dem.

--
Sune Storgaard

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-10-01 20:47

Thu, 4 Oct 2001 21:24:18 +0200, skrev Sune Storgaard, på 28 linier, i
<3bbcb87c$0$8076$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, :

> [...]
>returtrafik af samme vej, så det kræver en udbygning. Der findes
>faktisk et produkt WebSpeeed K1(som er ved at blive udfaset) som
Det vare sikkert ikke længe til vi har Telefon over de kabler også.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Max Nordlys

Dato : 04-10-01 21:19

>Det vare sikkert ikke længe til vi har Telefon over de kabler også.

Antages det er IPtelefoni:

Lad den nu komme først. Iflg det oplyste varer det mindst et år endnu.
Stofas tidligere forsøg med iptelefoni blev mildt sagt en fiasko.

//Max Nordlys

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-10-01 23:43

Thu, 04 Oct 2001 22:19:03 +0200, skrev Max Nordlys, på 12 linier, i
<fugprt0trcmp638k82tvsis5jes19f1ruv@4ax.com>, :

>Antages det er IPtelefoni:
>

>Lad den nu komme først. Iflg det oplyste varer det mindst et år endnu.
>Stofas tidligere forsøg med iptelefoni blev mildt sagt en fiasko.
Teledanmark køre med telefon over kabeltv som test nu...og om det
bliver fiasko eller hvad vil jo kun tiden vise.
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-01 06:03

Max Nordlys skrev:

>Stofas tidligere forsøg med iptelefoni blev mildt sagt en fiasko.

Så har du andre oplysninger end vi Stofanetkunder. Jeg venter
stadig på at det skal blive klar her til oktober hvilket var
udmeldingen for en måneds tid siden.

--
Bertel

Fra : Max Nordlys

Dato : 05-10-01 08:49

>Så har du andre oplysninger end vi Stofanetkunder. Jeg venter
>stadig på at det skal blive klar her til oktober hvilket var
>udmeldingen for en måneds tid siden.
Jeg har informationen direkte fra Stofa. Bla. i en flot folder jeg
lige har fået tilsendt. Der står det , at ipteleofni er udsat i mindst
et år.

//Max Nordlys

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-01 15:54

Max Nordlys skrev:

>Jeg har informationen direkte fra Stofa. Bla. i en flot folder jeg
>lige har fået tilsendt. Der står det , at ipteleofni er udsat i mindst
>et år.

Okay. Så vil jeg holde op med at vente. De var ellers ret
optimistiske ... hm ...

--
Bertel

Fra : Peter Tirsek

Dato : 04-10-01 16:59

Fra : SkyeWoman

Dato : 04-10-01 13:48

Tusind tak alle;))) NU er det bestildt og jeg skulle få det om 2 uger;)))

Ha' en dejlig dag;)

Skye