/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
arne.jako.. 510
10  Kortoverv.. 510
Ja så skete det som vi regnede med
Fra : Deaster


Dato : 02-10-01 10:32
 
 
darki (02-10-2001)
Kommentar
Fra : darki


Dato : 02-10-01 12:16

Ja det blev vist også forudsagt i starten da firmaet startede!!!

/Darki

Som arbejder for en ISP, men snakker for sig selv.

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9pc1mu$lc4$1@sunsite.dk...
> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=12159
>
>
>
> --
> Mvh
> Jesper (Deaster)
> Hva´ ern usenet?
> www.usenet.dk
>
>
>
>



Morten Kjaer Nielsen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 02-10-01 12:51

Den Tue, 2 Oct 2001 13:15:52 +0200 skrev "darki"
<darki@worldonline.dk> :

>Som arbejder for en ISP, men snakker for sig selv.

Men ikke kan citerer ordentligt!

Læs venligst og efterlev
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html det andet er et dårlig
signal at sende når du er ansat ved en ISP.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Peter Brodersen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 02-10-01 13:10

On Tue, 02 Oct 2001 13:50:46 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Læs venligst og efterlev
>http://www.usenet.dk/netikette/quote.html det andet er et dårlig
>signal at sende når du er ansat ved en ISP.

Det er det da ikke, idet han ikke udtaler sig på vegne af en ISP. I
øvrigt synes jeg, du sender et dårligt signal ved ikke at sætte en
passende FUT.

(fut: dk.admin.netikette)

--
- Peter Brodersen

Thomas B. Maxe (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas B. Maxe


Dato : 02-10-01 16:14

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
skrev i en meddelelse news:eaajrtg99mi3ic1rf1erqgj3fn86fstrhf@4ax.com...
> Men ikke kan citerer ordentligt!
>
Det hedder altså "Men ikke kan citere ordentligt!"
(bemærk navnemåde: "citere")

Læs og efterlev venligst:
www.retskrivningsordbogen.dk

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som med denne omgang flueknepperi repræsenterer sig selv og ingen andre)




Peter Brodersen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 03-10-01 03:48

On Tue, 2 Oct 2001 17:14:10 +0200, "Thomas B. Maxe"
<toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote:

>Det hedder altså "Men ikke kan citere ordentligt!"
>(bemærk navnemåde: "citere")

Almindelige sprogfejl er accepteret (undtagen i dk.kultur.sprog), og
korrektion af samme betragtes som dårlig opførsel. Topcitering
betragtes ligeledes som dårlig opførsel. Manglende FUT hvor det er
passende betragtes ligeledes som dårlig opførsel.

FUT: dk.admin.netikette
--
- Peter Brodersen

UlleDulle (02-10-2001)
Kommentar
Fra : UlleDulle


Dato : 02-10-01 18:03

Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?


On Tue, 02 Oct 2001 13:50:46 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Den Tue, 2 Oct 2001 13:15:52 +0200 skrev "darki"
><darki@worldonline.dk> :
>
>>Som arbejder for en ISP, men snakker for sig selv.
>
>Men ikke kan citerer ordentligt!
>
>Læs venligst og efterlev
>http://www.usenet.dk/netikette/quote.html det andet er et dårlig
>signal at sende når du er ansat ved en ISP.


Christian Joergensen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 02-10-01 18:26

UlleDulle <ufc@sol.dk> wrote:

> Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?

Nogen skal jo fortælle folk når de gør noget forkert - ellers ville der jo
herske anarki og kaos på usenet. Derfor er der også fastsat nogle regler
som det er utrolig velset at overholde.

Dem kan du læse mere om på <http://www.usenet.dk>

--
Christian Jørgensen / He who can does. He who can't teaches. He who
http://www.razor.dk / can't teach builds learning systems.


Andreas Falck (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-10-01 18:33

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3bbaf30d.1808515@news.stofanet.dk...

> Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?

Jamen det synes jeg da er en god ide, især når indlægsskribenten ikke
tager ad notam af:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Læs den, brug den, og bliv hørt og læst mere på usenet!

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
NYT - NYT - Se denne side http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om Syndfloden: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-015.htm
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm


DaviD (02-10-2001)
Kommentar
Fra : DaviD


Dato : 02-10-01 20:26


UlleDulle wrote in message <3bbaf30d.1808515@news.stofanet.dk>...
>Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?
>

skal du blande dig i om han blander sig i det, Hr UlleDulle Betjent Betjent
:)




boble (02-10-2001)
Kommentar
Fra : boble


Dato : 02-10-01 21:27

haha

i myreknepper da også alting

"DaviD" <april_fooling@coldmail.com> skrev i en meddelelse
news:lvou7.2439$S41.770292874@news.orangenet.dk...
>
> UlleDulle wrote in message <3bbaf30d.1808515@news.stofanet.dk>...
> >Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?
> >
>
> skal du blande dig i om han blander sig i det, Hr UlleDulle Betjent
Betjent
> :)
>
>
>



Andreas Falck (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-10-01 22:32

"boble" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9pd7l8$356$1@news.cybercity.dk...

> haha
>
> i myreknepper da også alting

Mest dem der ikke bruger retningslinierne herfra:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
NYT - NYT - Se denne side http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om Syndfloden: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-015.htm
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm


Morten Kjaer Nielsen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-10-01 01:12

ufc@sol.dk (UlleDulle) wrote Tue, 02 Oct 2001 17:02:37 GMT :

>Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?

Ja.

fut

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Rudi Stegen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 03-10-01 05:04

Hej UlleDulle, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?

Flest muligt skal da bl.a. denne gruppe er begyndt at løbe løbsk mht.
ikke blot bundciteringer med også direkte provokationer (som fx dit
bevidste bundciteringssvar til Morten), når nogen roligt og stille
anmoder om at citere rimelig korrekt.

Der jo ikke tale om kluefnepperi som fx "--" i stedet for "-- " o.m.a.

XFUT dk.admin.netikette

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Allan Olesen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 03-10-01 07:51

ufc@sol.dk (UlleDulle) wrote:

>Skal du blande dig i det, Hr Morten Betjent?

Du må også gerne skrive mig på listen over betjente.

Skriv under det, du svarer på, og klip det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Michael Petersen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 03-10-01 09:24

tillykke dreng 13 svar der er off-topic (14 inkl mit eget)

Michael

Der ikke citerer noget som helst af frygt for at træde nogne over tæerne



Morten Kjaer Nielsen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-10-01 09:25

Den Wed, 3 Oct 2001 10:24:17 +0200 skrev "Michael Petersen"
<mcp_dk@ofir.dk> :

>tillykke dreng 13 svar der er off-topic (14 inkl mit eget)

Ja, når verden er blevet et bedre sted (at folk tager hensyn til
andre), så mindskes denne type OT artikler kraftigt.

Vi glæder os til den dag.

fut: dk.admin.netikette

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Jens (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-10-01 20:49

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9pc1mu$lc4$1@sunsite.dk...

> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=12159

Jeres profeti ang. Bredbandsbolaget holder bare ikke endnu !

Lad os alle samles og fejre den danske jantelov. Dem der sætter noget igang,
i dette tilfælde Basse B., som giver mulighed for nye arbejdspladser skal
straks nedgøres !
Nu kan vi alle rigtigt trampe på ham, for nu ligger han jo ned !

Jens



Andreas Plesner Jaco~ (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 03-10-01 20:58

In article <1ZJu7.2231$%D3.179137@news000.worldonline.dk>, Jens wrote:
>
>> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=12159
>
> Jeres profeti ang. Bredbandsbolaget holder bare ikke endnu !

3B installerer mig bekendt ikke flere sites i Danmark, derudover har de
proklameret at deres nyeste kapitaltilskud på noget fildelingsservice,
og altså slet ikke på netværksadgang, som de jo altså, hvis du kigger på
deres regnskab, har fået bevist at de ikke kan tjene penge på med deres
nuværende produkter.

--
Andreas Plesner Jacobsen | /earth: file system full.

Simon Skals (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 03-10-01 23:17

It seems Jens wrote:
>> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=12159
>
>Jeres profeti ang. Bredbandsbolaget holder bare ikke endnu !

Mig bekendt er de holdt op med at lave nye installationer i
Danmark, og de overlever kun pga en kapitalindsprøjtning på knap
to milliarder kroner. Deres muligheder for at få sorte tal på
bundlinjen, inden den seneste investering slipper op, er efter
min opfattelse ikke særlig gode.

>Lad os alle samles og fejre den danske jantelov. Dem der sætter noget igang,
>i dette tilfælde Basse B., som giver mulighed for nye arbejdspladser skal
>straks nedgøres !

I kølvandet på Basses projekt står nu mellem 25 og 50 mennesker
uden arbejde. Ja, det er sandelig flot klaret!

Din henvisning til janteloven er tåbelig. Når folk med forstand
på branchen fra starten har sagt "det går aldrig!" og supplerer
med et "hvad sagde vi!", når det gik som forudsagt, så er det ikke
jantelov - det er i stedet en understregning af, at sund fornuft
er blevet fremherskende hos IT-investorer i modsætning til
tidligere, hvor de smed penge efter alt, der sluttede på dot com.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jens (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-10-01 23:41

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9rn3iv.lg0.spam@www.gid.dk...
> >Lad os alle samles og fejre den danske jantelov. Dem der sætter noget
igang,
> >i dette tilfælde Basse B., som giver mulighed for nye arbejdspladser
skal
> >straks nedgøres !
>
> I kølvandet på Basses projekt står nu mellem 25 og 50 mennesker
> uden arbejde. Ja, det er sandelig flot klaret!

Hvor ved du fra at de står uden arbejde ? Kender du da alle sammen
personligt ? Jeg tror at mange/alle har været/er så fornuftige at de
allerede nu har fået nyt job....
Så helt uden arbejde står de nok ikke..... Men ellers kan jeg kun sige: Hvor
der handles der spildes. Det gælder selvfølgelig også for medarbejdere. Jeg
tror også mange af dem har troet på ideen, og dermed har taget en risiko
mht. til jobbet.

Hvis der ikke er nogen som tager nogen chancer med at starte nye firmaer, så
bliver der vel heller ikke skabt nogle nye jobs. Du kan kun sige "Ja, det er
sandelig flot klaret!" fordi det denne gang gik skidt, siger du også sådan
(læs: ironisk) når det går godt for en nystartet virksomhed ? Der findes
masser af eksempler på at virksomheder er startet på, hvad mange synes er et
tåbeligt/uholdbart grundlag og alligevel har vokset sig store og fået
success. CyberCity må siges at være et sådant firma, som mange i starten
ikke troede på, fordi "bedrageren" Riskær sad i spidsen......

> Din henvisning til janteloven er tåbelig. Når folk med forstand
> på branchen fra starten har sagt "det går aldrig!"

Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......
Der er også nogen som har sagt at DIXA.NET havde en chance, hvis det ikke
kun satsede på at sælge forbindelser, men tilføjede diverse ydelser til
produktet.

> og supplerer med et "hvad sagde vi!", når det gik som forudsagt, så er det
ikke
> jantelov - det er i stedet en understregning af, at sund fornuft
> er blevet fremherskende hos IT-investorer i modsætning til
> tidligere, hvor de smed penge efter alt, der sluttede på dot com.

Jeg er enig med dig i at sund fornuft er blevet mere fremherskende hos
IT-investorerne, modsat tidligere. Der har nok tidligere været mange
lykkeriddere.

Jens



Peter Brodersen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 04-10-01 05:28

On Thu, 4 Oct 2001 00:41:26 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

>> Din henvisning til janteloven er tåbelig. Når folk med forstand
>> på branchen fra starten har sagt "det går aldrig!"
>Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
>aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......

Dvs. alverdens marketingsafdelinger og markedsanalytikere arbejer ud
fra "jantelov"? Prøv med "prognoser".

--
- Peter Brodersen

Bertel Lund Hansen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-10-01 06:13

Jens skrev:

>Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
>aldrig!"

Nej.

Janteloven er noget af det mest misforståede i dansk kultur.

Når undermålere fortæller kloge folk at de skal holde deres kæft,
så arbejder janteloven på højtryk.

Når forstandige folk giver gode råd til undermålere, og disse
ikke vil lytte, så benytter *sidstnævnte* råbet "Jantelov" til at
forsøge at lukke munden på førstnævnte.

Derudover er Janteloven skreven af en sur og fordrukken person
der ikke kunne finde sig til rette i Danmark. Jeg synes at den
bør gå i glemmebogen hurtigst muligt. Der er ikke mere Jantelov i
Danmark end i andre lande.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas Jensen - pil.~ (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 04-10-01 07:36

On Thu, 4 Oct 2001 00:41:26 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:


>Jeg er enig med dig i at sund fornuft er blevet mere fremherskende hos
>IT-investorerne, modsat tidligere. Der har nok tidligere været mange
>lykkeriddere.

ja, fætre som den kære hr. Basse har i al fald nok ikke gjort det
nemmere for de næste som kommer m. en solid business-plan at rejse den
fornødne kapital.

Var jeg investor ville jeg nok løbe skrigende væk fra branchen som
gang på gang bliver tegnet af luftkasteller og varmtluftsbeholdere.

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/nyhedsbreve/2001august.php

Klaus Ellegaard (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 04-10-01 08:45

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:

>> Din henvisning til janteloven er tåbelig. Når folk med forstand
>> på branchen fra starten har sagt "det går aldrig!"

>Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
>aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......

Hvis nu nogen proklamerede, at de vælge sælge biler i BMW-klassen
for 100.000 kroner inklusiv benzin til 1 million kilometers kørsel,
ville det så være jantelovsk at sige "det går aldrig"?

For folk med forstand på branchen har Dixas ide lignet ovenstående.

>Der er også nogen som har sagt at DIXA.NET havde en chance, hvis det ikke
>kun satsede på at sælge forbindelser, men tilføjede diverse ydelser til
>produktet.

Yep. Kig tilbage i gruppen for regnestykker om værdien af de ekstra
ydelser. Selvfølgelig baseret på lige dele erfaring og rent gætværk.
Men det er altså ikke småpenge, de regnestykker kommer frem til, at
samtlige Dixas kunder skulle bruge på ekstraydelser hver måned.

Mvh.
   Klaus, der lige fik en bilanalogi mere ind i billedet.

Peter B. Juul (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-10-01 12:10

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:

>    Klaus, der lige fik en bilanalogi mere ind i billedet.

Har du overvejet at soege arbejde hos DK-hostmaster, saa?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Morten Kjaer Nielsen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 04-10-01 12:57

Den 04 Oct 2001 13:09:36 +0200 skrev pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk
(Peter B. Juul) :

>Har du overvejet at soege arbejde hos DK-hostmaster, saa?

Dutter ikke, Klaus er "kun" nået til 42, og vi vil så gerne have
43.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Peter B. Juul (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-10-01 14:03

Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> writes:

> >Har du overvejet at soege arbejde hos DK-hostmaster, saa?
>
> Dutter ikke, Klaus er "kun" nået til 42, og vi vil så gerne have
> 43.

Jeg har heldigvis ikke den fjerneste anelse om hvad du snakker
om[1]. Jeg snakker om direktør Per Bølles oftest meget underholdende
bilanalogier. ("Hvis nu jeg solgte dig en bil, forventede du så også,
at jeg kørte den for dig og betalte benzinen?")

[1] Men jeg har været med til at forpurre at en af Klaus' tidligere
arbejdspladser fik handle FIL-42 i sin tid...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Simon Skals (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 04-10-01 10:20

It seems Jens wrote:
>> I kølvandet på Basses projekt står nu mellem 25 og 50 mennesker
>> uden arbejde. Ja, det er sandelig flot klaret!
>
>Hvor ved du fra at de står uden arbejde ?

Jeg ved, at de er fritstillet.

>Kender du da alle sammen
>personligt ? Jeg tror at mange/alle har været/er så fornuftige at de
>allerede nu har fået nyt job....

Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
deres job hos Dixa.

>(læs: ironisk) når det går godt for en nystartet virksomhed ? Der findes
>masser af eksempler på at virksomheder er startet på, hvad mange synes er et
>tåbeligt/uholdbart grundlag og alligevel har vokset sig store og fået
>success. CyberCity må siges at være et sådant firma, som mange i starten
>ikke troede på, fordi "bedrageren" Riskær sad i spidsen......

Cybercity og Dixa Net har praktisk talt ingen fællestræk. Dixa
Net havde en ikke ubetydelig sum investorpenge i ryggen og ville
tilbyde det dobbelte til den halve pris, hvilket på ingen måde
var den strategi og det fundament, Cybercity i sin tid havde.

>> Din henvisning til janteloven er tåbelig. Når folk med forstand
>> på branchen fra starten har sagt "det går aldrig!"
>
>Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
>aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......

Dvs. efter din opfattelse vil det altid være jantelov, hvis man
udtaler sig pragmatisk om et nystartet firmas muligheder for at
skabe sig et bæredygtigt økonomisk grundlag?

I så fald vil du finde, at hele erhvervslivet er gennemsyret af
jantelov. Hvis alle og enhver gik og kastede deres penge efter
lalleglade mennesker, der tror, at de kan bøje reglerne for plus
og minus, så ville hele det kapitalistiske system bryde sammen.

Så vil jeg trods alt hellere have den nuværende situation, hvor
de stærke overlever, mens de svage dør - og hvor folk uden
realitetssans (fx dig?) kan stå at råbe "jantelov!" til minimal
gene for den øvrige finansverden.

>Der er også nogen som har sagt at DIXA.NET havde en chance, hvis det ikke
>kun satsede på at sælge forbindelser, men tilføjede diverse ydelser til
>produktet.

De ville stadig have brug for enorme beløb i venturekapital for
at holde skuden flydende, og samtidig skulle de være aldeles
revolutionære i deres salg af ekstraydelser - noget som intet
firma i verden indtil videre har haft den store succes med.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Max Nordlys (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Max Nordlys


Dato : 04-10-01 10:50

>Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
>deres job hos Dixa.

Er det jordens undergang?


//Max Nordlys

Andreas Plesner Jaco~ (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 04-10-01 10:51

In article <44cortob6iojv5eag5gctaocqm13neq9vm@4ax.com>, Max Nordlys wrote:
>>Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
>>deres job hos Dixa.
>
> Er det jordens undergang?

Er det jordens undergang at Dixa er forsvundet?

--
Andreas Plesner Jacobsen | IBM's original motto:
| Cogito ergo vendo; vendo ergo sum.

Max Nordlys (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Max Nordlys


Dato : 04-10-01 11:08

>>>Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
>>>deres job hos Dixa.
>>
>> Er det jordens undergang?
>
>Er det jordens undergang at Dixa er forsvundet?
>
>--
>Andreas Plesner Jacobsen | IBM's original motto:
> | Cogito ergo vendo; vendo ergo sum.

Hvid en virsomhed ikke kan overleve ,så er verden et bedre sted at
være i foruden den virksomhed.

Håber et besvrer dit spøtgsmål?





//Max Nordlys

Simon Skals (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 04-10-01 13:04

It seems Max Nordlys wrote:
>>Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
>>deres job hos Dixa.
>
>Er det jordens undergang?

Nej. Men Jens fremhævede, at firmaer som Dixa skaffer danske
arbejdspladser, og i den forbindelse fandt jeg det værd at
påpege, at Dixas medarbejdere nu er ex-ansatte.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jens (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-10-01 20:53

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9rok1j.maj.spam@www.gid.dk...
> It seems Max Nordlys wrote:
> >>Og hvad så? Det ændrer da ikke på det faktum, at de har mistet
> >>deres job hos Dixa.
> >
> >Er det jordens undergang?
>
> Nej. Men Jens fremhævede, at firmaer som Dixa skaffer danske
> arbejdspladser, og i den forbindelse fandt jeg det værd at
> påpege, at Dixas medarbejdere nu er ex-ansatte.

Nej, jeg fremhævede at iværksættere skaber danske arbejdspladser (det var
ihvertfald min mening). Dixa hører ind under den kategori om konceptet
holder eller ej.....

Skal man se økonomisk på det, så har eventyret været godt for Danmark. 120
millioner tilført fra udlandet (Beløb taget fra pressen, det kan derfor godt
være både større eller mindre). Meget er landet i statskassen (skat af
lønninger).

Jens



Bertel Lund Hansen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-10-01 13:40

Max Nordlys skrev:

>Er det jordens undergang?

Følg venligst med i tråden hvis du vil kommentere den.

Jens påstår at folkene ikke har mistet deres job. Simon fortæller
det modsatte. Kun du har snakket om jordens undergang.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Max Nordlys (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Max Nordlys


Dato : 04-10-01 15:15

>Jens påstår at folkene ikke har mistet deres job. Simon fortæller
>det modsatte. Kun du har snakket om jordens undergang.
Hvis du nu læste forusætnigen for kommentaren, ville du forstå den.

Jeg betragter det ikke som nogen ulykke at miste et givet job, tvært
imod. Sålænge en medarbejder er fritstillet, har den pågældende i
princippet et job. Stod det til mig skulle alle tvinges tila t skifte
job med mellemrum. Dette vil være en fordel fro virksomheden, og
medarbejderen.

Nå, nu røg vi vist udenfor gruppens egentlige subjekt.






//Max Nordlys

Thomas Jensen - pil.~ (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 04-10-01 15:34

On Thu, 04 Oct 2001 16:14:56 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>>Jens påstår at folkene ikke har mistet deres job. Simon fortæller
>>det modsatte. Kun du har snakket om jordens undergang.
>Hvis du nu læste forusætnigen for kommentaren, ville du forstå den.
>
>Jeg betragter det ikke som nogen ulykke at miste et givet job, tvært
>imod.

det er fedt at arbejde uden at få løn for det?

> Sålænge en medarbejder er fritstillet, har den pågældende i
>princippet et job. Stod det til mig skulle alle tvinges tila t skifte
>job med mellemrum. Dette vil være en fordel fro virksomheden, og
>medarbejderen.

du er selv arbejdsgiver m. stor indsigt i hvad ny medarbejdere koster
førend de bliver produktive i en videnstung organisation?

>Nå, nu røg vi vist udenfor gruppens egentlige subjekt.

ja, men du holder da stilen meget godt

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/nyhedsbreve/2001august.php

Max Nordlys (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Max Nordlys


Dato : 04-10-01 16:05

>det er fedt at arbejde uden at få løn for det?
Vrøvl - Garantifonden er oprettet.
Tag dog og sæt dig ind i reglerne på arbejdsmarkedet iden du udtaler
dig.




//Max Nordlys

Thomas Jensen - pil.~ (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 04-10-01 16:11

On Thu, 04 Oct 2001 17:04:36 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>>det er fedt at arbejde uden at få løn for det?
>Vrøvl - Garantifonden er oprettet.

ok... så lad mig udvide mit udsagn til

"det er fedt at arbejde uden at få løn for det" ... og når man så ikke
får det "bruge sin tid og energi på at snakke m. advokater, udfylde
blanketter og andet almindeligt bøvl".

>Tag dog og sæt dig ind i reglerne på arbejdsmarkedet iden du udtaler
>dig.

eh... done

>//Max Nordlys

hedder du virkelig det?
--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/nyhedsbreve/2001august.php

Max Nordlys (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Max Nordlys


Dato : 04-10-01 16:29

>>//Max Nordlys
>
>hedder du virkelig det?
>--
>vh
>Thomas Jensen
>http://pil.dk/nyhedsbreve/2001august.php

Som et curiosum til dig, NEJ!




//Max Nordlys

Bjørn Jørvad (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 04-10-01 16:38


"Max Nordlys" <max@nordlys.> wrote in message
news:020prto499hokjk1lkrhovmp3uaodd01ed@4ax.com...
> >>//Max Nordlys
> >
> >hedder du virkelig det?
> >--
> >vh
> >Thomas Jensen
> >http://pil.dk/nyhedsbreve/2001august.php
>
> Som et curiosum til dig, NEJ!

Jamen det borger da så helt klart for dine meninger og udsagn...:)

mvh
Bjørn



Andreas Falck (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 04-10-01 16:40

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
news:0osortopc9nur2u8ue58skc12r72jlpr67@4ax.com...

[ ... ]
> det er fedt at arbejde uden at få løn for det?

Hvorfor ikke omvendt? ... skrev ham der lige er blevet forfremmet til
førtidspensionist med godt humør og dårligt helbred som speciale )

Hvor er jeg glad for at være blevet førtidspensionist:
Ingen slid
ingen slæb
og SLET INGEN CHEF!!

(jeg var forresten selvstændig erhvervsdrivende)

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>


Jens (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-10-01 20:55

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:i4mortsi8cm56883cjp6a52drdr3m8crf7@news.stofanet.dk...
>
> Jens påstår at folkene ikke har mistet deres job. Simon fortæller
> det modsatte. Kun du har snakket om jordens undergang.

Jeg påstod forhåbentligt ikke at de >ikke< har mistet deres job, for det har
de jo, men kun at de formodentligt har fået et nyt i andre virksomheder.

Jens



Jens (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-10-01 21:02

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:D83v7.3205$%D3.252114@news000.worldonline.dk...
> "Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:i4mortsi8cm56883cjp6a52drdr3m8crf7@news.stofanet.dk...
> >
> > Jens påstår at folkene ikke har mistet deres job. Simon fortæller
> > det modsatte. Kun du har snakket om jordens undergang.
>
> Jeg påstod forhåbentligt ikke at de >ikke< har mistet deres job, for det
har
> de jo, men kun at de formodentligt har fået et nyt i andre virksomheder.

Og det er selvfølgelig ud fra den holdning at det er kloge og dygtige
mennesker.....

Jens



Bertel Lund Hansen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-10-01 22:49

Jens skrev:

>Jeg påstod forhåbentligt ikke at de >ikke< har mistet deres job, for det har
>de jo, men kun at de formodentligt har fået et nyt i andre virksomheder.

Hvor ved du fra at de har arbejde? Kender du da alle sammen
personligt?

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter B. Juul (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-10-01 12:08

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:

> Hvor ved du fra at de står uden arbejde ? Kender du da alle sammen
> personligt ?

Har du nogen anelse om hvor dum du er at hoere paa?

> Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
> aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......

Der er forskel paa nedsaettende kommentarer uden grundlag og
kvalificerede gaet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."
I speak only 0}._.{0 Ordsprogenes bog 13,20
for myself. O/ \O

Jens (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-10-01 21:00

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3n1373bob.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:
>
> > Hvor ved du fra at de står uden arbejde ? Kender du da alle sammen
> > personligt ?
>
> Har du nogen anelse om hvor dum du er at hoere paa?

Fej for din egen dør først tåbe.....

>
> > Hvorfor er den det ? Det er da netop jantelov, når man siger "det går
> > aldrig!", så prøver man jo at gætte om fremtiden......
>
> Der er forskel paa nedsaettende kommentarer uden grundlag og
> kvalificerede gaet.

Hvem andre end dig snakker om nedsaettende kommentarer ?

Jens



Peter B. Juul (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-10-01 14:06

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:

> > > Hvor ved du fra at de står uden arbejde ? Kender du da alle sammen
> > > personligt ?
> >
> > Har du nogen anelse om hvor dum du er at hoere paa?
>
> Fej for din egen dør først tåbe.....

OK... Øjeblik.

...


...

Sådan.

Har du NU noget ide om hvor dum du er at høre på (når tilpas mange
mennesker fortæller dig at du er død er det på tide at lægge sig ned.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.
I speak only 0}._.{0 "The Queen has been meddling with the environment,
for myself. O/ \O and now it's always winter and never Christmas,
Hannukkah, Ramadan, Diwali, Solstice or Tashfest."

Michael Petersen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 04-10-01 15:46

>
> Lad os alle samles og fejre den danske jantelov. Dem der sætter noget
igang,
> i dette tilfælde Basse B., som giver mulighed for nye arbejdspladser
skal
> straks nedgøres !
> Nu kan vi alle rigtigt trampe på ham, for nu ligger han jo ned !

I betragtning af at janteloven her bliver diskuteret så meget vil jeg da
lige hjælpe dem der ikke rigtig kan huske den

1. Du skal ikke tro at du er noget.
2. Du skal ikke tro du er lige så meget som os.
3. Du skal ikke tro du er klogere end os.
4. Du skal ikke bilde dig ind at du er bedre end os.
5. Du skal ikke tro du ved mere end os.
6. Du skal ikke tro du er mere end os.
7. Du skal ikke tro at du duer til noget.
8. Du skal ikke le ad os.
9. Du skal ikke tro at nogen bryder sig om dig.
10.Du skal ikke tro du kan lære os noget.

mvh

Michael




Simon Skals (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 04-10-01 16:51

It seems Michael Petersen wrote:
>I betragtning af at janteloven her bliver diskuteret så meget vil jeg da
>lige hjælpe dem der ikke rigtig kan huske den

Hvem har problemer med at huske den?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Christian Flintrup (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Flintrup


Dato : 05-10-01 13:17

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> wrote:

> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=12159

Ingen pizza!?!? :(

--
Christian

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste