PCMacLAN
Fra : Lars Nedergaard

Dato : 02-10-01 09:48

Hej Mac eksperter
1. Er det ikke muligt at se en pc fra en Mac med PcMacLAN eller kan man kun
se Mac'en fra pc'en ?
2. Når man vil åbne det shared Mac drev bliver man bedt om password men der
er ingen password på Maclan serveren, jeg har prøvet med passwordet til pc
netværket, virker ikke, man kan sagtens logge ind som gæst så det er ikke et
problem men kunne godt tænke mig at vide hvorfor, kan ikke finde noget om
det i manualen.

Lars Nedergaard

Fra : MacMan

Dato : 02-10-01 11:18

I brevet "9pbuvd$94j$1@sunsite.dk" skrev Lars Nedergaard (ln@aua.auc.dk) den
02/10/01 10:47:

> Hej Mac eksperter
> 1. Er det ikke muligt at se en pc fra en Mac med PcMacLAN eller kan man kun
> se Mac'en fra pc'en ?

Du kan begge dele.
Jeg vil dog nok anbefale Dave (www.thursby.com) i stedet, på den måde
slipper du for at sætte noget op på PC'en - og vi ved jo alle hvor meget
nemmere det er at lave noget på Mac'en
Jeg synes i hvert fald ikke at PC MacLan laver andet end lort på de PC'ere
jeg har forsøgt at installere det på.

- Morten

Fra : *nico*

Dato : 02-10-01 13:17

> [...]
> nemmere det er at lave noget på Mac'en
> Jeg synes i hvert fald ikke at PC MacLan laver andet end lort på de PC'ere

Hej Morten,
hvad er det for noget lort du har oplevet med Maclan´en..
Jeg administrere et netværk med 100 maclanér og er ikke stødt på problemer
kun lige i forbindelse med Win XP. Vi syntes til gengæld den er bundsolid og
meget simpel at arbejde med..

Nicolai

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 02-10-01 21:50

Jeg har aldrig haft problemer med PC MacLan, meget nemt og installere og
køre stabilt på alle de maskiner jeg til dato har installeret det på.

-Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : *nico*

Dato : 02-10-01 13:22

"Lars Nedergaard" <ln@aua.auc.dk> wrote in message
> [...]
et
> problem men kunne godt tænke mig at vide hvorfor, kan ikke finde noget om

Hvis du ikke kan logge på som gæst, kan det skyldes du ikke har enabled din
guest acconut på pcen-
Gør som følger.

1. Åben din maclan filserver.
2. tryk på det lille ikon med de 3 glade ansigter.
3. Tryk på go to user manager
4. Dobbeltklik på users
5. Er der et rødt kryds i din guest acconut er den disabled.
Højreklik på din Guest acconut og vælg properties. fjern fluebenet i
disabled.

Nu burde det spille. husk at dele de mapper du vil kunne se på mac´en,
Maclan.
Det er ikke nok at bruge microsoft filesharing på pc´en.

Spørg endelig hvis det ikke virker.

Nicolai

Fra : Lars Nedergaard

Dato : 02-10-01 13:30

> [...]
> Maclan.
> Det er ikke nok at bruge microsoft filesharing på pc´en.

Tak for det, prøver når jeg kommer til Mac'en igen
Med hensyn til MacMan og Mac'ers brugervenlighed er jeg slet ikke enig, man
må jo ingenting på en Mac, kører bare i ring i guides og wizards, næ du en
pc hvor man godt må rode i alt det er nemt

M.v.h.
Lars Nedergaard

Men Mac brugere er nok mere hjælpsomme

Fra : *nico*

Dato : 02-10-01 14:21

> [...]
> må jo ingenting på en Mac, kører bare i ring i guides og wizards, næ du en
> pc hvor man godt må rode i alt det er nemt
´Hehe, det vil altid være en smagssag *S*, men i det her tilfælde
synes jeg ihvertfald at maclan gør det godt

> Men Mac brugere er nok mere hjælpsomme
Igen en smagssag, jeg er til win og os, og syntes man kan få meget hjælp
bare man spørger pænt og de rigtige steder

Held og lykke med maclanen

nicolai

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-01 15:06

> [...]
> må jo ingenting på en Mac, kører bare i ring i guides og wizards, næ du en
> pc hvor man godt må rode i alt det er nemt

arh, den eneste wizard jeg syns der er træls er den man får smidt op i
hovedet efter hver opdateringen af macos. Og det er så det.. der er sku
da flere wizards i win ;)

/thomas