Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalfoto - Hong Kong
Fra : Karen og Kaj Sørense~

Dato : 09-12-00 20:16

Hej Gruppe!
Her i familien går vi og pusler med tanken om at købe et digitalkamera. Det
bliver måske et Ricoh 5300 eller Olympus 990. Begge har godt 2 mill. pixels.
Mit spørgsmål er: Kan det lade sig gøre at vise digitale billeder fra disse
(og tilsvarende kameraer) på en fjernsynsskærm, som er på 24 tommer? Det jeg
mener er: kan de tåle den forstørrelse det kræver, og i givet fald, hvilken
" opløsning" skal der så bruges for at få et godt billede? Jeg forestiller
mig, at billederne er lagt på en CD-skive.
Et andet spørsmål: Vi skal til foråret via Hong Kong til Kina. Hvor meget
kan der spares ved at købe hukommelseskort til et digitalkamera der, og er
det mon let at finde en forretning, som handler med dem?
Det skal lige bemærkes, at jeg har en del erfaring med almindelig
fotografering, men så godt som ingen med det digitale billede.

Venlig hilsen

Kaj

Fra : Mr. Fotografi

Dato : 11-12-00 12:58

> Et andet spørsmål: Vi skal til foråret via Hong Kong til Kina. Hvor meget
> kan der spares ved at købe hukommelseskort til et digitalkamera der, og er
> det mon let at finde en forretning, som handler med dem?

Hvis du finder det rigtige sted, kan der være penge at spare. Nej det er
ikke let at finde.

Men pas på i Hong Kong. Der er ikke prisskilte på varerne, så køb ikke noget
du ikke kender, og gør dig 100% klart hvad du vil give inden du går i gang.

MR

Fra : The Webcat

Dato : 12-12-00 22:51

Et 24 tommer TV har den samme opløsning som et 14 tommer; så - Ja det kan
man da.