Andet multimedie
bentjuul 3670
PS6 - fjerne skygge fra billed
Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 01-10-01 20:08

Hejsa NG

Jeg har taget et billede, men desværre er der kommet min skygge på, så
billedet derfor er mørkere der¨.
Jeg mener engang at have set en tutorial til hvordan man fjerne sådanne
skygger, er der nogle der ved
hvor jeg finder sådanne, eller hvordan jeg fjerner skyggen ?

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 01-10-01 21:31

Hej

Du bliver nok nødt til at beskrive mere detaljeret hvor meget skyggen har
påvirket dit foto.

Umiddelbart er mit forslag at du markerer det berørte område og justerer
Levels (Image => Adjust => Levels).

Jeg har ikke stødt på et lignende problem som du beskriver før, men efter en
"simuleret" skygge pålagt et billede fandt jeg at du også kan prøve at lege
med Image => Adjust => Equalize (selvfølgelig stadig med markeringen aktiv).
Efter pålæggelsen af dette, prøv så at bruge Fade kommandoen [CTRL+SHFT+F].
Nu var min simulerede skygge nok lige overdreven nok, men det lykkedes
faktisk (næsten) at eliminere den helt.

Håber det hjalp

--
..::PunisherOlsen::.

Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 01-10-01 21:45

Mange tak for hjælpen - det leger jeg lidt med :)

/Ronni