Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce 2 GTS i en Presario 5240 ???
Fra : Benito

Dato : 01-10-01 01:06

Er der nogen der ved om det er muligt at sætte et 3D Blaster GeForce 2 GTS
AGP 32 mb ram
i en Presario 5240, hvor der et onboard ATI 8mb-kort?
Og er der en bestemt procedure man skal følge. Ka' onboard-kortet slås fra i
Bios?
Grunden til at jeg spørger, er at jeg har lovet en kammerat (som ved endnu
mindre) at købe et bedre og billigt kort til hans maskine. (Koster kun 795
kr. i Electric City)
Håber at der er nogen af jer "langhårede eksperter" der ka' hjælpe en
"korthåret"

Mvh.
Benito

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 02-10-01 18:33

Er der AGP-slot i bundkortet? Hvis nej, er det selvfølgeligt umuligt. Hvis
ja, er det overvejende sandsynligt ,da jeg ikke rigtigt kan se, hvad denne
ellers skulle kunne bruges til.

Mvh.
Jesper

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-10-01 09:18

Så vidt jeg husker fra min tid (*gys*) som compaq sælger er der ikke AGP
slot i 5240 men kun et onboard AGP kort. Info kan ihvertfald hentes på
www.compaq.dk

Michael

Fra : Benito

Dato : 03-10-01 17:00

Er der så en mulighed for at sætte et PCI-kort i ? Og kan man slå onboardet
fra ?

--

§ ?

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-10-01 11:41

Yep Du skal dog slå det fra i BIOS ellers er det ligemeget. Hvis man bare
deaktivere on board i windows vil det stadig ligge og rumstere.

HAr du prøvet at opdatere til de seneste drivere fra ATI . RAge Pro kortet
kan faktisk presses til at yde meget mere med nye drivere end med standard
drivere.

Michael