Fejl i jdk 1.3.1??
Fra : Martin Ehmsen

Dato : 01-10-01 00:14

Hej...

Jeg får følgende fejlmeddelse:
MainApp.java:118: Method getPath() not found in class java.net.URL.
System.out.println( webpage.getPath() );

Hvilket jeg står lidt uforstående overfor. For iflg. API'en så skulle
denne metode eksistere.
Jeg får fejlen med jdk 1.3.1 til linux.

Er der andre som har hørt om det er en fejl i java??

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Lars Dam

Dato : 01-10-01 07:50

On Mon, 01 Oct 2001 01:14:27 +0200, Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>denne metode eksistere.
>Jeg får fejlen med jdk 1.3.1 til linux.
>
>Er der andre som har hørt om det er en fejl i java??

Du har ikke sat din classpath op forkert, så din class loader får fat
i en gammel udgave af URL klassen?

>Mvh.
>Martin Ehmsen

vh. ld

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 01-10-01 11:28

Lars Dam wrote:
> Du har ikke sat din classpath op forkert, så din class loader får fat
> i en gammel udgave af URL klassen?

DOH Jeg tænkte nok det var mig som der var noget galt med. Jeg sad
ellers længe i går nat (sikkert derfor) og forsøgte at finde den fejl
jeg var sikker på jeg selv havde lavet.
Problemet var at min Suse 7.2 godt kan lide at have en gammel Java
liggende som den bruger til udføre Java med i Konqueror og andet.
Så der er forskel på om jeg referer til javac eller
/usr/java/jdk1.3.1/bin/javac

Min fejl, jeg undskylder...

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-10-01 11:39

On Mon, 01 Oct 2001 12:28:24 +0200, Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>
wrote:

>Min fejl, jeg undskylder...

Normalt er det ikke særligt smart at tro at det er i Sun's API/VM/etc.
den er gal med, det er i 99,9% af tiden altid ens egen kode.
--
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524
Ringager 2A, 1. Java Developer Fax +45 43270556

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 01-10-01 11:50

Martin Mouritzen wrote:
> Normalt er det ikke særligt smart at tro at det er i Sun's API/VM/etc.
> den er gal med, det er i 99,9% af tiden altid ens egen kode.

Jeg ved det. Det var også derfor jeg brugte så lang tid på at lede
efter fejlen. Men når man bliver ved med at få sammen fejl, og ikke kan
komme i tanke om mere som etv. kunne være galt, så må man jeg lige
forhøre sig hos andre.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 01-10-01 14:50

> [...]
> efter fejlen. Men når man bliver ved med at få sammen fejl, og ikke kan
> komme i tanke om mere som etv. kunne være galt, så må man jeg lige

Findes der ikke noget ligende kvajebajer i denne nyhedsgruppe

- Røvsygt livssyn

MVH

Klaus Hebsgaard

Fra : Lars Dam

Dato : 02-10-01 08:08

On Mon, 1 Oct 2001 15:49:38 +0200, "Klaus Hebsgaard" <kh@ingenioer.dk>
wrote:

>Findes der ikke noget ligende kvajebajer i denne nyhedsgruppe

Jo - jeg har drukket masser af dem, og været virtuel fuld en hulens
gange. Det kan anbefales - de virtuelle tømmermænd er ikke så slemme.

>Klaus Hebsgaard

vh. ld

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 02-10-01 20:00

Klaus Hebsgaard wrote:

> Findes der ikke noget ligende kvajebajer i denne nyhedsgruppe

Jo, jeg har sendt et GET request til købmanden, men jeg tro jeg er
havnet i en priotets kø

> - Røvsygt livssyn

Ikke hvis man er matematiker... Men hvem har også lyst til at være
andet???

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 02-10-01 18:01

D. Mon, 01 Oct 2001 12:49:54 +0200 syntes Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>
at dk.edb.programmering.java skulle vide at <9p9hne$321$1@sunsite.dk>.

> [...]
>efter fejlen. Men når man bliver ved med at få sammen fejl, og ikke kan
>komme i tanke om mere som etv. kunne være galt, så må man jeg lige

Et godt trick er at lægge koden væk, og sove på det. Så får man enten
pludselig en idé til en løsning, eller også er fejlen åbenlys næste dag
hvor man sætter sig med det. Det gælder selvfølgelig ikke altid, men jeg
har fundet mange fejl på den måde.

Der er selvfølgelig også de fejl som skyldes at der er én eller anden
detalje man ikke kender til, eller et eksternt program, der opfører sig
lidt anderledes end man regner med.

Mht. til den sidste, har jeg selv brugt 3 dage på at finde ud af hvorfor
jeg ikke kunne kalde System.out.print(String) (til debugging) - det viste
sig, at det CASE-værktøj jeg benyttede havde lavet en fil ved navn
System.java, fordi jeg i et sekvensdiagram havde oprettet, havde lavet en
klasse ved navn System. Jeg havde lidt fået kastet programmet i hovedet -
uden manual eller sådan noget, så jeg famlede mest på må og få i starten,
men jeg blev en erfaring rigere.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-10-01 13:23

Simon Mikkelsen <div-master@zip.dk> writes:

> [...]
> pludselig en idé til en løsning, eller også er fejlen åbenlys næste dag
> hvor man sætter sig med det. Det gælder selvfølgelig ikke altid, men jeg

Af samme grund kan det vaere rart at have en ligesindet, som man kan
forklare problemet for. Alene det at faa formuleret problemet kan
give en loesningen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Lars Otto

Dato : 03-10-01 22:12

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Af samme grund kan det vaere rart at have en ligesindet, som man kan
> forklare problemet for. Alene det at faa formuleret problemet kan
> give en loesningen.
Det behøver overhovedet ikke at være en ligesindet. Du kan forklare dit
problem til din mor, kæreste, bamse eller andet sovedyr. Det er
overhovedet ikke vigtigt at de forstår problemet. Det vigtige er at du
siger problemet højt når du forklarer det fordi du dermed gør problemet
helt eksplicit.

Når du alene kigger på din kode ser du tit det du tror du mener og ikke
det som koden rent faktisk siger/gør.

Det der med at faa formuleret problemet eller blot få sat navn på det er
også tit en løsning som vi kender fra diverse eventyr hvor pigen blot
skal kende/gætte troldens navn for at slippe fri.

Lars Otto

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 03-10-01 22:37

Lars Otto wrote:
> Det behøver overhovedet ikke at være en ligesindet. Du kan forklare
dit
> problem til din mor, kæreste, bamse eller andet sovedyr.

Jeg håber du låser døren når du snakker med dine sovedyr, ellers varer
det nok ikke længe inden mænd med hvide kitler kommer og henter dig

> [...]
problemet
> helt eksplicit.
>
> Når du alene kigger på din kode ser du tit det du tror du mener og

Sådan er det næsten altid. Man ser sig blind på problemet og ser kun
hvad man ønsker at se.
Nogen gange virker det også at cutte den "dårlige" kode ud og skriv den
igen. På den måde skal man igennem alle argumenterne i hovedet en gang
til og måske hjælper det til at se problemet.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Martin Schou

Dato : 05-10-01 08:37

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> wrote in message
> dit
>
> Jeg håber du låser døren når du snakker med dine sovedyr, ellers varer
> det nok ikke længe inden mænd med hvide kitler kommer og henter dig

Det er ikke noget at være bange for - de er vildt venlige herinde. Tapetet
trænger ganske vist til at blive jævnet ud, det ser mest af alt ud som om,
det er blevet lagt ovenover en masse puder. Uniformerne, vi skal have på, er
også lidt irriterende. Det er altså skide besværligt at lave
tastekombinationer, når man er nødt til at bruge en kæp mellem tænderne til
at taste med.

Men derudover er det skide hyggeligt herinde..

//Martin Schou