[Xnews] Scroller _alt_ for langt når indlæ~
Fra : Morten Ovi

Dato : 30-09-01 22:55

Efter at være skiftet til WinXP, så er noget virkelig irriterende
begyndt at ske med Xnews.

Se billederne her:

Det første billede viser at alt er som det skal være.
Det andet billede - hmmm skod!

Problemet er at Xnews åbenbart ikke fatter at den skal stoppe med at
scrolle ned når indlæget slutter.

Det sker for alle indlæg større end vinduet (så scrolling er
nødvendig). Også i fullscreen.

Hvad gør man så?

--
Morten Ovi

"Studentereksamen er kun for dem, som ikke ved hvad de vil i verden"
- Basyrinus

Fra : Dino

Dato : 01-10-01 10:35

I <news:Xns912CF34077EE1.Morten.Ovi@212.54.64.135> 30-9 2001, skrev Morten
Ovi:

> [...]
> scrolle ned når indlæget slutter.
>
> Det sker for alle indlæg større end vinduet (så scrolling er

Hvis det er mellemrumstasten du scroller med, så er det helt normalt. Den
sidste linie bliver første linie efter scrollning. Også her med Win98.

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Morten Ovi

Dato : 01-10-01 18:26

Dino wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Hvis det er mellemrumstasten du scroller med, så er det helt
> normalt. Den sidste linie bliver første linie efter scrollning.
> Også her med Win98.

Jamen det gjorde den sgu ikke med Windows2000 (så vidt jeg husker
korrekt). Det er det jeg undrer mig over. Det er det samme hvis jeg
bruger scrollhjul.

Bemærkede du i øvrigt scrollbaren på de to billeder? Det er det
interessante...

Fra : Dino

Dato : 01-10-01 21:01

I <news:Xns912DC5C2D9C39.Morten.Ovi@212.54.64.134> 1-10 2001, skrev Morten
Ovi:

> Jamen det gjorde den sgu ikke med Windows2000 (så vidt jeg husker
> korrekt). Det er det jeg undrer mig over. Det er det samme hvis jeg
> bruger scrollhjul.

Nu har jeg ikke noget scrollhjul, og heller ikke Win2000. Så jeg kan ikke
svare på det...

> Bemærkede du i øvrigt scrollbaren på de to billeder? Det er det
> interessante...

Den ligner da min, på Win 98:

Ingen scroll (bemærk sidste linie):
<http://users.cybercity.dk/~dsl6048/xnews1.jpg>

Scroll med mellemrumstast (sidste linie er nu første linie):
http://users.cybercity.dk/~dsl6048/xnews2.jpg

Scroll med piletast:
http://users.cybercity.dk/~dsl6048/xnews3.jpg

Det er normal Xnews opførsel.

Fra : Morten Ovi

Dato : 01-10-01 21:41

> [...]

> Ingen scroll (bemærk sidste linie):
> <http://users.cybercity.dk/~dsl6048/xnews1.jpg>
>
> Scroll med mellemrumstast (sidste linie er nu første linie):

Eksakt gengivelse af min opfattelse af problemet

> Det er normal Xnews opførsel.

Øv! Hvorfor er det først nu, lige pludselig, at jeg synes at Xnews
ikke plejer at gøre det?

Hvad med jer andre? Har i samme "problem" som Dino og jeg?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-01 23:50

Hej Morten Ovi, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad med jer andre? Har i samme "problem" som Dino og jeg?

Nej, men jeg har også WinGif (freeware, én fil og på under 100 kB) til
at åbne giffer, ikke MSIE. Bortset fra hvis de ligger på en html-side,
forstås.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Morten Ovi

Dato : 02-10-01 06:31

Rudi Stegen wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Nej, men jeg har også WinGif (freeware, én fil og på under 100
> kB) til at åbne giffer, ikke MSIE. Bortset fra hvis de ligger på
> en html-side, forstås.

Nåhh, ikke det problem, Rudi

Problemet med at Xnews scroller længere ned i teksten end til der
hvor signaturen slutter.

Det er fanme lige før at jeg prøver at ghost'e tilbage til
Windows2000 for et kort øjeblik for at se om det virkelig er sandt at
problemet ikke findes der...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-10-01 09:45

> Nåhh, ikke det problem, Rudi

Aha, jeg troede, det var alle de velsignede giffer, du snakkede om

> Problemet med at Xnews scroller længere ned i teksten end til der
> hvor signaturen slutter.

Ja, to linjer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Ovi

Dato : 02-10-01 16:48

> Ja, to linjer.

Kun to? Hvorfor insisterer min Xnews på uendelig mange?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-10-01 04:36

Hej Morten Ovi, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kun to?

Ja, kun to. Faktisk *præcis* to. Og det irriterer mig meget, at de
gudhjælpemig også optræder i "raw headers". Det er en fejl.

> Hvorfor insisterer min Xnews på uendelig mange?

Som jeg har læst (og erindrer) det, er det vist kun i XP, fænomenet
optræder (?)
Jeg har som bekendt kun ekstrem lidt førstehåndserfaring med Win2000
og absolut intet med WinXP. Jeg tror, at du er nødt til enten at væbne
dig med tålmod, indtil XP'en bliver anvendt af tilstrækkelig mange -
eller lede efter dét ene indlæg ud af 2.000.000 i 20-30 potentielle
grupper der muligvis indeholder løsningen (og måske endda kun
indirekte...)

--
Hygge fra Århus - Rudi