Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af dias/negativ ???
Fra : j.j.

Dato : 28-11-00 13:41

Hejsa der.

Er der nogen der vil komme med et par tip til hvordan man bedst kan rense
sine dias/negativ ???
Se mit problem her - der er ALT for meget støj på(scannet med CanoScan2700f)
http://hjem.get2net.dk/soulprince/CanoScan2700f/

FotoHilsen
Anders

Fra : Christensen DK-4200

Dato : 28-11-00 16:37

j.j. <not@loff.com> wrote:

> Hejsa der.
>
> Er der nogen der vil komme med et par tip til hvordan man bedst kan rense
> sine dias/negativ ???

Hej Anders
Tak for eksemplerne - 25Mb er det store udpakket - så er der noget at
gøre med.
Godt nok - men nu fik vi så sukkerskålen med eller hvad det nu er.
Det havde du ikke på de første - er det noget statisk - har filmen været
opbevaret anderledes? Der findes nogle antistatiske klude...

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : Garbis H. Sarafian

Dato : 28-11-00 17:27

Hej.

Det syns desvärre som dina dias är skadade på något sätt.
Kan det vare så?
Hur har de förvarats?

Mitt (nybörjar) -tips är att radera fläckarna manuellt via tex Photoshop.
När det gäller repor så säjs det i gruppen swnet.foto att
fett från näsan (ja det skriver de!!) är bra att gnida in bilden med...

OBS!
prova på någon oanvändbar bild först!

mvh: Garbis, Sverige

Fra : Pornografen

Dato : 30-11-00 19:28

HEj HEj

Det du har på mange af billederne er støv, og det kan som regel fjernes med
en antistat klud, eller en luftpuster og en fin børste beregnet til Dias /
Neg.

Men ellers begynd at opbevare dine Dias / Neg. bedre(med mere respekt), så
du undgår at skal bruge så meget tid på at rense dem.

Den sidste løsning(hvis det andet ikke virker), er at du bader / skyller
dine Dias / Neg. i lunkent vand (ca.20 grader), derefter afstryger du dem
mellem to fingre, og så hænger du dem til tørre, derefter er de næsten som
nye.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Arneche Photo Design