Pas godt på jeres hunde!!!
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 30-09-01 18:13

Så lige regionalnyheder fra TV2 østjylland.... I kan selv læse historien her
http://www.stiften.dk/artikel:aid=37071
men i korte træk handler den om to hunde, der var sluppet ud af deres
hundegård fredag morgen. Familien gik derfor op og spurgte naboen om han
havde set dem. Det havde han - de lå nemlig begravet i hans have.... han
havde simpelthen dræbt dem!

Hundene havde tidligere "besøgt" naboens skov, og han havde en gang
tidligere optaget hundene og lukket dem inde i sin kælder indtil familien
hentede dem. Han er altså i princippet berettiget til at på en
hensigtsmæssig måde at fjerne dem fra hans grund. Og endda, efter advarsel
inden for det sidste år, skyde eller på anden måde dræbe dem.

Det er skræmmende at nogen mennesker er sådan, men vi kan desværre ikke gøre
meget andet end at holde vores hunde under kontrol.

Fortsat god søndag
(for jer der bor i Østjylland, så kommer der mere om sagen klokken 19.30
--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Verner

Dato : 30-09-01 22:30

On Sun, 30 Sep 2001 19:12:51 +0200, "Trine Dyrgaard"
<trine@startnettet.dk> wrote:

>Det er skræmmende at nogen mennesker er sådan, men vi kan desværre ikke gøre
>meget andet end at holde vores hunde under kontrol.

Det er vel også det mindste man kan gøre som hundeejer !

mvh

Verner

Fra : M@rk

Dato : 01-10-01 07:51

Sun, 30 Sep 2001 21:29:53 GMT, berigede vl@post1.tele.dk (Verner)
dk.fritid.dyr.hund med:

>Det er vel også det mindste man kan gøre som hundeejer !

Helt enig og ingen debat om det - meeeeen, at skyde hundene er måske at
gå en liiiiiiiiille anelse for langt IMHO.

Hvis det tidligere har været muligt, at få vufferne ned i en kælder så
vedkommende kunne spærre dem inde, så kan de næppe have haft så truende
en adfærd, at det er nødigt at skyde dem - dette er naturligvis ren
spekulation, da jeg ikke har været til stede og kun kender sagen fra den
oprindelige posting.

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Nielsen

Dato : 13-10-01 16:40

Jeg det er vel nok rigtigt

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-10-01 10:30

Han er bare heldig at det ikke er de forkerte hundeejere han har gjort det
imod !! for så havde han da selv blevet skudt eller fået brækket arme og ben
!!

undervuder aldrig hvor glad en hundeejer kan være for sin hund !og hvad folk
vil gøre for deres hund ! hunden er jo trodsalt menneskets bedste ven !

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 02-10-01 13:25

> Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> wrote in message
> her

> gøre

Hilsen Pia

Fra : Louise Kragh

Dato : 08-10-01 10:26

Yep, jeg svarer ikke for hvad jeg ville gøre hvis nogen gjorde min hund
fortræd...

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:UEWt7.2629$Ay.373041@news010.worldonline.dk...