Andet multimedie
bentjuul 3670
Rundede hjørner i tables !
Fra : Codeman

Dato : 30-09-01 10:24

Jeg fik af vide af jeg skulle bruge grafik stykker til at lave sådan at
f.eks. en firkantet table har afrundede hjørner .....
Jeg bruge photoshop... hvordan kan man lave dette nemt ? jeg Det ville
nemlig være rart at ikke skulle have 1 mia. forskellige størrelser og former
af grafikken ...
Jeg vil gerne hav at de lignder de "rammer" på siden:
http://webforums.dk/n1/

Tak på forhånd ....

Swoop

Fra : find clausen

Dato : 30-09-01 11:21

On Sun, 30 Sep 2001 11:24:24 +0200, "Codeman"
<CodemanNOSPAM@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> nemlig være rart at ikke skulle have 1 mia. forskellige størrelser og former

du kan nøjes med at lave de fire hjørner,
+ de fire kanter, og sætte dem sammen i tabellerne ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : jopa

Dato : 30-09-01 15:25

"Codeman" skrev bla...
> Jeg bruge photoshop... hvordan kan man lave dette nemt ?

Der findes et utal af bøger om Photoshop, så start med at købe dig et par
stykker.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 30-09-01 20:25

Det skal sikkert hjælpe stort

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 30-09-01 19:52

Hej

Hvis du har PS, hvorfor f... bruger du så ikke det afrundede selection
værktøj i Imageready?

Ellers er det et spørgsmål (i PS) om at definere "kurveforløbet" med et
rektangel og så to cirkler/elipser i enderne med markeringsværktøjerne [M].
Du kan med fordel drage guides ind her for at afhjælpe markeringsprocessen

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : Thomas

Dato : 01-10-01 12:57

"]88[.::PunisherOlsen::." <]88[PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3bb76a2d$0$4787$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
[M].
> Du kan med fordel drage guides ind her for at afhjælpe markeringsprocessen

Du kan også vælge "Select -> Modify -> Smooth" i PS.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet