Tweak af modem.
Fra : brotherbrown

Dato : 29-09-01 23:22

Jeg har hørt fra en datanørd i min bekendtskabskreds at det er muligt at
tweake sit modem (56k), så den vil kunne downloade hurtigere, dvs. med
flere bytes i sekundet... Kan det passe, og i givet fald hvilket program
skal man bruge og hvordan skal det bruges? Respekt til kandu?dk

Venlig hilsen BB

http://www.kandu.dk/

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 02:28

"brotherbrown" <brotherbrown.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere bytes i sekundet... Kan det passe, og i givet fald hvilket program
> skal man bruge og hvordan skal det bruges? Respekt til kandu?dk

Medmindre du kender en 2001-udgave af Troldmanden fra Oz, som er villig til
at afsløre den hemmelige trylleformular, der skal siges for fysisk at tune
et modem, tror jeg du skal droppe den idé.

Den eneste måde du fysisk kan "tweake" dit modem, er ved at sørge for en god
forbindelse mellem telefonstik og modem. Desuden kan du sørge for at du, når
du downloader, udnytter den etablerede forbindelse optimalt. Dette kan du
ved at bruge eksempelvis freeware-programmet "Download Accelrator", som ved
hjælp af flere simultane forbindelser til samme fil, giver dig en lidt
hurtigere download. Til gengæld suges bundbredden til download alene, og det
er således ikke nemt at surfe mens du downloader.

Du finder den nyeste version af "Download-Accelrator" på
http://tucows.worldonline.dk/preview/193995.html

mvh
Peter