Hvem har Mac OS X 10.1 CD'en?!??!
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 09:38

Hejsa,

Netop ankommet fra Paris, finder jeg nu ud af, at 10.1 er blevet
frigivet, men det helt store spørgsmål er så, hvor man kan få fat i den?

Har Office Line i København den eller hvad med Fredgaard-butikkerne?
Hvis nogen har kendskab til en forhandler på Sjælland der har den, så
vil jeg meget gerne vide det.

Grunden til, at jeg ikke bare ringer og spørger er, at de ikke tager
telefonen om lørdagen... :-/

--
René

Fra : D. Højsholt

Dato : 29-09-01 10:51

Hej René,

Jeg tro alle Danske Apple forhandlere har opdaterings CD'en? Hvis de ikke
har den nu, så i starten af næste uge.
Hvis du ikke kan finde den nogle steder, kan du får fat i den hos
Computerstore A/S i Glostrup.

Best regards

Den9s

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 13:55

D. Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> [...]
> har den nu, så i starten af næste uge.
> Hvis du ikke kan finde den nogle steder, kan du får fat i den hos

Var lige på besøg hos Office Line i KBH; de havde den ikke endnu og jeg
fandt også ud af, at man skal have den gratis opdatering hos den
forhandler, hvor man har købt sin OS X i sin tid...

--
René

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-01 14:30

> [...]

> fandt også ud af, at man skal have den gratis opdatering hos den
> forhandler, hvor man har købt sin OS X i sin tid...

Det skal foriøvrigt også være en International udgave, man har købt i
sin tid, man kan ikke få denne opdatering hvis man har købt en OS X med
dansk på (rettelse: det kan man om en måneds tid, når opdateringen med
dansk på kommer)

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 18:32

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> sin tid, man kan ikke få denne opdatering hvis man har købt en OS X med
> dansk på (rettelse: det kan man om en måneds tid, når opdateringen med

Jeg bruger også IE udgaven på min Cube.

--
René

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-09-01 14:47

In article <1f0i41d.1u16o92uq451cN%rfn@altavista.net>, René Frej
Nielsen wrote:

> og jeg fandt også ud af, at man skal have den gratis opdatering
> hos den forhandler, hvor man har købt sin OS X i sin tid...

men såvidt jeg ved forlanger forhandlerne ikke dokumentation ved
udlevering af cd'erne, så de kommer vel ud på eet.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 18:32

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> men såvidt jeg ved forlanger forhandlerne ikke dokumentation ved
> udlevering af cd'erne, så de kommer vel ud på eet.

Hmm... Office Line sagde, at jeg skulle have købt min OS X hos dem for
at få udleveret den gratis opdatering!

--
René

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-09-01 18:44

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> men såvidt jeg ved forlanger forhandlerne ikke dokumentation ved
> udlevering af cd'erne, så de kommer vel ud på eet.

Man kan uden videre bestille CD'en fra dette link:
http://www.apple.com/dk/macosx/upgrade/

Og man skal enten vedlægge en af de små taloner (1-2-3), som man fik
sammen med systemet/maskinen ELLER en kopi af ens faktura.

Kuponen sendes sammen med en check på 159,- Dkr til Irland, hvorefter
man modtager opdatering 10.1 + Opd. 9.1->9.2.1 + udviklerværktøjs-CD.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-09-01 18:52

In article <1f0igzi.tqofu81cca5lgN@[10.1.128.10]>, Stig Leerbeck
wrote:

> [...]
> Kuponen sendes sammen med en check på 159,- Dkr til Irland,
> hvorefter man modtager opdatering 10.1 + Opd. 9.1->9.2.1 +

Ja, jeg får muligvis ikke udviklerværktøj - men OfficeLine kræver vel
ingen dokumentation, når jeg mandag formiddag cykler forbi for at
hente min cd?

-j

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-01 20:21

> [...]

> Ja, jeg får muligvis ikke udviklerværktøj - men OfficeLine kræver vel
> ingen dokumentation, når jeg mandag formiddag cykler forbi for at

jeg fik at vide fra Officeline at de ville se en faktura....
(men har fået min, leger rundt med det nu !

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 21:15

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> jeg fik at vide fra Officeline at de ville se en faktura....
> (men har fået min, leger rundt med det nu !

Aargghh!! Så havde de dem jo!! Hvordan fik du dem til at udlevere den?

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-09-01 21:22

> Aargghh!! Så havde de dem jo!! Hvordan fik du dem til at udlevere den?

vel sagtens med et oversavet jagtgævær...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-01 22:30

> vel sagtens med et oversavet jagtgævær...

Ringede sælgeren ned som sælger til mit arbejde (god mand

Den første bug jeg har fundet, er på en ellers udemærket ting, nemlig
at man kan få "modem status" i menubaren, connecte og disconnecte
derfra, desværre kan den bare ikke finde ud af at få forbindelse hvis
man gør det fra menubaren... heller ikke hvis "internet connect"
panelet er åbent (man kan heller ikke se at den prøver her)

men opkaldet virker fint hvis man starter fra "internet connect"
panelet... og så kan man disconnecte fra menubaren

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 11:00

> [...]
>
> men opkaldet virker fint hvis man starter fra "internet connect"
> panelet... og så kan man disconnecte fra menubaren

Det virker som om, at de har ændret på måden Internet Connect skal
scriptes på, men har glemt at opdatere deres lille menubarscript... tsk
tsk.

Nå, heldigvis har man jo ADSL

--
René

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-01 11:09

> [...]

> Det virker som om, at de har ændret på måden Internet Connect skal
> scriptes på, men har glemt at opdatere deres lille menubarscript... tsk

kan man selv gå ind og rette det ?

> Nå, heldigvis har man jo ADSL

Kan ikke hel tage mig sammen til at bestille ADSL, da min lille familie
og Zoo have, er på jagt efter et nedlagt landbrug eller lign.
håndværkertilbud (som skal havde airport "indlagt" som noget af det
første

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 17:31

> kan man selv gå ind og rette det ?

Det skal du nok ikke regne med!

> [...]
> og Zoo have, er på jagt efter et nedlagt landbrug eller lign.
> håndværkertilbud (som skal havde airport "indlagt" som noget af det

Ja, det er ogå en blæret teknologi

--
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 11:00

> vel sagtens med et oversavet jagtgævær...

Hvem sagde, at forbrydelse ikke betaler sig

--
René

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-10-01 09:27

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Ja, jeg får muligvis ikke udviklerværktøj - men OfficeLine kræver vel
> ingen dokumentation, når jeg mandag formiddag cykler forbi for at
> hente min cd?

Der er vel en vis logik i at man skal kunne sandsynliggøre, at man er
berretiget til at modtage den omtalte CD!?!

Ellers vil det jo nok begrænse salget af nye 10.1'ere en del!?!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-10-01 10:34

In article <1f0jz8f.d9y6x18pbqwyN@[10.1.128.10]>, Stig Leerbeck wrote:

> Der er vel en vis logik i at man skal kunne sandsynliggøre, at man
> er berretiget til at modtage den omtalte CD!?! Ellers vil det jo
> nok begrænse salget af nye 10.1'ere en del!?!

Tjo, og det kunne jeg da også snildt sandsynliggøre (sågar dokumentere
om jeg gad grave i gamle bilagsmapper). Kommentaren var afledt af, at
Mediamac skrev, at opdateringen kunne hentes uden dokumentation:

    http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=5827

-j

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 29-09-01 12:58

> [...]

> Har Office Line i København den eller hvad med Fredgaard-butikkerne?
> Hvis nogen har kendskab til en forhandler på Sjælland der har den, så
Jeg spurgte Fredgaard i Amager Centeret. De vidste ikke noget, og ville
ikke få nogen opdateringer, men henviste til at bestille den på nettet.
I øvrigt mente de, at var eneforhandler sammen med ComputerStore i
Danmark.

Mvh Ebbe
--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 13:55

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> ikke få nogen opdateringer, men henviste til at bestille den på nettet.
> I øvrigt mente de, at var eneforhandler sammen med ComputerStore i

Jeg har også ringet rundt til at par Fredgaard-butikker i dag og ingen
havde den. Et par stykker vidste ikke rigtigt, hvad jeg snakkede om, men
ellers kendte de godt til opdateringen. Fredgaard på Fisketorvet lovede
at undersøge om de fik den og ville ringe på mandag.

--
René

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-09-01 18:44

> [...]

> ... få nogen opdateringer, men henviste til at bestille den på nettet.
> I øvrigt mente de, at var eneforhandler sammen med ComputerStore i

...hvilket viser at vedkommende ikke har vidst hvad han/hun snakkede om!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-01 23:44

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> ..hvilket viser at vedkommende ikke har vidst hvad han/hun snakkede om!

Typisk Fedgaard...

/thomas
--
Er du talt med ?
Gå til http://www.elements.dk/count

Fra : Tadeusz

Dato : 29-09-01 18:23

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvis nogen har kendskab til en forhandler på Sjælland der har den, så
> vil jeg meget gerne vide det.

Jeg var i dag i ComputerCity i Næstved. Her udtalte en tilsyneladende
Mac-vidende sælger, at kun 6 autoriserede forhandlere i DK ville have
den, og at den nærmeste ift. Næstved var Officeline i Kbh...

//tadeusz.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-01 18:32

Tadeusz <post@tadeusz.dk> wrote:

> Jeg var i dag i ComputerCity i Næstved. Her udtalte en tilsyneladende
> Mac-vidende sælger, at kun 6 autoriserede forhandlere i DK ville have
> den, og at den nærmeste ift. Næstved var Officeline i Kbh...

OK, vi for se i løbet af ugen...

--
René

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-09-01 18:31

In article <1f0ig3q.16oncef1gpdu4gN%post@tadeusz.dk>, Tadeusz wrote:

> Jeg var i dag i ComputerCity i Næstved. Her udtalte en
> tilsyneladende Mac-vidende sælger, at kun 6 autoriserede
> forhandlere i DK ville have den, og at den nærmeste ift. Næstved
> var Officeline i Kbh...

"Sikke noget Københavneri", som man siger i Vendyssel. Jeg smutter
forbi Officeline (Åbouldevard, København) på mandag, og sender gerne
min cd videre, når jeg er færdig med at bruge den. Lad stafetten
begynde.

-j

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-01 23:44

> [...]

> forbi Officeline (Åbouldevard, København) på mandag, og sender gerne
> min cd videre, når jeg er færdig med at bruge den. Lad stafetten

Så er spørgsmålet jo om det er erhm, lovlig ? nogen siger ja, andre
siger nej...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-01 23:44

> [...]

> vil jeg meget gerne vide det.
>
> Grunden til, at jeg ikke bare ringer og spørger er, at de ikke tager

Jeg har et tillægs spørgsmål, hvornår kan man køwe 10.1 som fuld version
? ..(jeg har ventet med at springe ud i det indtil nu)

/thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 11:00

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Jeg har et tillægs spørgsmål, hvornår kan man køwe 10.1 som fuld version
> ? ..(jeg har ventet med at springe ud i det indtil nu)

Vist nok på mandag.

--
René