Uventet besøg
Fra : Vibeke

Dato : 18-01-01 16:00

Hej, jeg har brug for et godt råd.

Vi har to dejlige katte, en hun og en kastreret han. De har en kattelem, så
de kan komme og gå som det passer dem. Der er et STORT problem:

Naboens store perser lister sig ofte ind om natten og spiser vores kattes
mad.
Og så bliver der slagsmål. Når vi vågner ved larmen prøver vi forgæves at
fange den ubudne gæst og give ham en sprøjt vand.

Hvad kan vi gøre?
Det er jo synd for vore katte, at han trænger ind på deres teritorie.

Vibeke

Fra : Gidde

Dato : 18-01-01 17:04

Hejsa Vibeke
I kunne jo indhegne et stykke af haven, så jeres katte, når de spadserer ud
gennem kattelemmen, kommer ud i en løbegård istedet for det store farlige
"fri", hvor de kan blive kørt ned, blive angrebet af perser-missen osv.
Jeres nabo har ifølge loven pligt til at holde sin kat på eget matrikelnummer,
men det er jo umuligt, når katten løber frit. Jeres fritløbende katte kan på
samme eller lignende vis være til gene for andre naboer, så jeg vil da mene at
en løbegård ville skaffe problemet af vejen på den mest hensynsfulde og
ansvarlige facon. Hensynsfuld både overfor kattene og andre naboer (kattemøg i
sandkassen ol. er ikke det, der fremmer missernes status blandt naboer
allermest). Det er svært at be' naboen holde sin kat væk, når ens egne katte
også er fritgående, for I kan jo heller ikke garantere at jeres katte bliver på
jeres matrikelnummer heller.
Mvh. Gitte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-01-01 18:39

> Det er jo synd for vore katte, at han trænger ind på deres teritorie.

Vi etablerede en kontakt i stuen, en pumpe i en vandtønde og satte afløbet
op lige over kattelemmen. Den kommer ikke igen - og dog. Vi havde en enkelt
som sulten drev ind, og den måtte fanges i en mårfælde og have 10 l vand
særskilt, før den lærte det.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 18-01-01 20:39

Hej Maria
Hvad mener du med at den blev drevet ind i jeres bolig af sult? Var det en
herreløs eller misrøgtet kat? For så var det vel bedre at overgive den til KV,
Inges eller lignende, end udsætte den for 10 l. vand?
Jeg synes egentlig det lyder som en temmelig stressende omgang at udsætte en
kat for først at blive fanget i en mårfælde og derefter overhælde den med 10 l.
vand - hvorfor ikke bare, når nu kattene skal løbe frit, anskaffe sig en
kattelem der kun lader ens egen kat/katte slippe ind??
Mvh. Gitte

Fra : Stine

Dato : 18-01-01 23:08

Hej

Hvad med at skifte kattelemmen til en af dem, hvor det kun er katte med et
specielt halsbånd, der kan komme ind af ??? SÅ er det kun jeres egne to
katte, der har "koden" i halsbåndet ????