Andet multimedie
bentjuul 3670
logo
Fra : HH

Dato : 28-09-01 16:12

Hej

Ved ikke rigtig om det er rette NG for mit prob...men jeg prøver alligevel

Jeg skal bruge nogle logoer fra de italienske regioner....
og jeg har fundet disse rundt omkring...men jeg skal ha dem større end de
er...altså må jeg forstørre dem...men hvordan gør jeg det??
De bliver "firkantede" da de jo er "bygget" af firkanter...Hvordan får jeg
dem skarpe i kanterne??

Der er jo den mulighed at finde dem i en bog...et eller andet sted..og så
kopiere dem der fra...Et trykt billede består jo af raster...så måske ville
det hjælpe hvis man kunne lægge et raster filter på den "elektroniske"
udgave...og ad den vej gøre billedet "finere"..
Eller er der en anden "simpel" teknik??

Håber på et svar!

MVH
Henrik H

Fra : Madsen

Dato : 28-09-01 16:29

"HH" <minfi@email.dk> skrev:

> [...]
> er...altså må jeg forstørre dem...men hvordan gør jeg det??
> De bliver "firkantede" da de jo er "bygget" af firkanter...Hvordan får jeg

Logoer i bitmapgrafik kan du ikke bruge til ret meget hvis de skal gøres
større og skal trykkes. Find i stedet de logoer i vektorgrafik som kan
køres op og ned uden at miste kvalitet. Hvis du ikke kan finde dem i
vektorgrafik så må du i gang med Adobe Illustrator og selv genoptegne
dem, eller måske bruge Adobe Streamline som kan lave bitmapgrafik om
til vektorgrafik. Illustrator har også et såkaldt trace-værktøj som på en
eller anden måde kan lave bitmap om til vektor, men uanset hvad så er
den bedste løsning at tegne det op forfra i Illustrator IMHO.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : LaPPe

Dato : 28-09-01 17:51

Du kan evt. se her http://logo.nino.ru/

De har MANGE logoer. Alt er i vektor.

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 28-09-01 19:52

Hvis logoet ikke er for komplekst kan du med fordel bruge PS's trace
selection tool og konvertere den følgende selection til en path (vektor). Er
path'en ikke helt perfekt kan du jo justere efterfølgede på bezierkurven.

Du kan eventuelt også prøve at rette den efterfølgende pixelering (som følge
af resize) til ved hjælp af de forskellige blur metoder, og så derefter
sharpen logoet.

Er logoet meget "konkret"/typografisk kan du også prøve at glatte det ud
efter resize via manuelt antialiasering, som går ud på at blurre det og
derefter rette levels kurverne for sort, gråtoner og hvid til (næsten det
samme som at sharpen, men bedre)

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : Ninzen

Dato : 28-09-01 20:23

"HH" <minfi@email.dk> skrev

> Jeg skal bruge nogle logoer fra de italienske regioner....

Det lyder specielt.
Du har fået nogle gode råd til at rekonstruere de lavtopløste
logoer. Skal du bruge dem til skærm eller til tryk?

Hvis du skal bruge dem til noget seriøst tryk ville jeg kontakte
de pågældene "italienske regioner" - hvis det er en slags byvåben
må de vel selv ligge inde med dem i en version der kan bruges
- også elektronisk.

Men det er måske lettere sagt end gjort?

For de er vel næppe heriblandt:

http://www.lineaire.com/logos/

http://www.findlogo.com/

http://www.logo.nino.ru/