Byld... Argh...
Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 17-01-01 11:36

Hejsa allesammen...

Nu er vi lige kommet hjem fra dyrelægen... Pyha.. Bimmer - siameseren -
havde fået en byld under maven.. Lige under brystvorten, så det var et lidt
kritisk sted... Hun pressede en masse betændelse ud, men han tog det nu
vældig pænt.

Det hele kommer sig af at han er en slagsbror - med stort S.. Jeg tror, at
hvis jeg tog ham med i Zoo, ville han ufortrødent kaste sig over løven...
Og han ville ikke være et sekunt i tvivl om, at han nok skulle vinde...

Jeg prøver at holde ham inde, men efter 3 - 4 dage protesterer han på den
diskrete måde at han tisser på gulvet ( Niagra Falls... Utrolig så meget den
kat kan tisse... ) Og sådan et lille vink kan jeg ikke sidde overhørig...
Resultatet er så det her.. Hvis det er en kats værdi, som gør ham
udstillingsklar, så er Bimmer lige til det blå bånd !!!! Det bliver jo
hurtigt 600 kr hver gang... Nå - men vi elsker jo vores katte, og betaler..
Om ikke med glæde, så ihvertfald friviligt...

Nå... Det var bare lige en "dagens rapport" .... mens jeg spændt venter på
at høre fra Gitte om Laban og Freja...

Forresten - kommer der andre til Slagelse i weekenden, end Camilla ??? Jeg
skal derned ( og Camilla - Gitte kommer også...) ( Camilla har gået i skole
med min svigerinde.. Verden er lille.. )

Knus fra Pia, Bimmer og de andre misser...
--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : N/A

Dato : 17-01-01 16:26

Fra : Nina

Dato : 17-01-01 16:26

Hej Pia
Ja, katteskrammer giver ofte betændelse og netop måden katteklør er formet
skader de meget. De danner nemlig en lille lomme, hullet heler ret hurtigt
og lukker sig, men indenunder begynder betændelsen at gro og kan ikke komme
ud. Det er noget værre noget. Hvis du render på små skrammer af den slags
inden de udvikler sig kan det godt betale sig at have lidt klorhexedin
stående og duppe nogle gange om dagen i nogle dage. Ikke brintoverilte som
man brugte til sår før i tiden, da det skader mere end det gavner i disse
sår.
Mine katte render ikke ude i det fri, derfor har jeg ikke de problemer i
dag. Men som barn (før man snakkede så meget om at neutralisere kattene)
havde jeg en fertil hankat i 9 år der rendte ude, han styrede hele nabolaget
med hård hånd, og det kune tydeligt ses de sidste år af hans liv. Han fik
ordnet mange sår.

Ja, jeg skal også på udstillingen i Slagelse. Møder talrigt op med 3 katte..
og en masse strees, da jeg er lidt ude af "udstillingstræning" (hvis jeg da
nogensinde har været i træning)

Hilsen
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-01-01 22:50

Claus og Pia Lihme <Claus@lihme.com> skrev
> [...]
skole
> med min svigerinde.. Verden er lille.. )

Nej, hvor godt!

Jeg skal nok forsøge at skilte lidt ekstra med mine bure... Jeg har 4 (!)
katte med, så jeg kommer til at rende en hel del (så får man da også lidt
motion , og jeg skal selvfølgelig nok prøve at holde øje med jer - øhhh,
jeg mener Gitte, jeg ved jo ikke liiige hvordan du ser ud - men hvis I
finder mine bure uden mig, så må I meget gerne holde øje med dem, jeg kommer
selvfølgelig "forbi" ind i mellem! (men man skal jo også lige holde øje hos
dommerne, ud og ryge ind i mellem, op med kattene osv.) Jeg tror i øvrigt at
det bliver mest hektisk mellem kl. 12.00-14.00/15.00 - før kl. 12 plejer der
ikke at være det vilde ræs (med mindre ens katte er først på listen - og det
kan jeg ikke checke nu, for Perseren har ikke fået lagt dommerfordeling på
nettet), og sent på eftermiddagen venter man som regel bare på at Best in
Show skal komme i gang (plejer at starte kl. ca. 16.30-17).
Jeg vil nemlig enormt gerne se Gitte igen - og møde dig, selvfølgelig!

Vi ses, Camilla
www.burmese.dk