Jubii...I morgen sker det!
Fra : Carsten Thorsen

Dato : 16-01-01 16:42

Kære Alle.

Vi har de seneste dage fulgt jeres historier, indlæg m.m med stor interesse.
Nu håber vi så på, at I vil hjælpe os på vej med jeres store viden.
I morgen får vi nemlig to dejlige misser. En hun og en han. 12 uger...og
bare bedårende!
Men da det er første gang vi selv skal have katte, (ikke bare passe
katte...) vil vi blive glade for gode råd m.m.
Der er gjort klart herhjemme med bakke, krasetræ, mad. skåle og lidt
legetøj, så det basale er på plads.
Men hvordan med ormekurer, vacinationer, adfærd, do and don'ts o.s.v???
Pyy..det bliver spændende og dejligt.

De bedste hilsner Lone og Carsten ( og Zeus/Freja..... (måske

P.s Vi har et opslag oppe a.n.g køb af killinger, men det er jo så ikke
aktuelt mere.

Fra : Gidde

Dato : 16-01-01 16:50

Hej Lone og Carsten
Bare tag det roligt og lad misserne få en del ro de første dage, så falder de
nok hurtigt til (især når I har to).
Et "do" som I skal tage at følge er, at få misserne undersøgt ved dyrlægen, som
så kan fortælle jer alt om, hvornår de bør neutraliseres (en selvfølge, går jeg
ud fra), hvordan vaccinering skal foregår (der er vist noget med at killinger
vaccineres to gange?), fodring og ormekure
Tillykke med de små
Mange hilsner
Freja, Laban Torben og Gitte
(Freja tjekker også computeren i ny og næ

Fra : Fie & Christian

Dato : 16-01-01 21:47

Hej Lone og Carsten

Hvor dejligt med de 2 nye familie-medlemmer! De kommer med garanti til at
bringe jer meget glæde

Mht. vaccination. Normalt vaccinerer man killingerne som 12 uger gamle én
gang og så en gang til efter 2 uger. Ormekure gav vi først, da ormene
dukkede op (addrrr!), men ormekur er jo ikke forebyggende, såvidt jeg ved,
så........

Et stort "do" er klart at give de små ro og stabilitet, dvs. mad på bestemte
tidspunkter, ingen støvsugning (og andre høje lyde) det første stykke tid,
lade kasse, mad og bakke stå det samme sted, og så selvfølgelig lægge ud
med at give dem kvalitetskost og dermed forebygge senere sygdomme (dvs ingen
whiskas og andet "vand-mad"). Det er desuden en god idé at lære dem ikke at
være kræsne ved at give dem hjemmelavet mad en gang imellem og måske skifte
foder engang imellem (eller sådan gør vi ihvertfald .
Sørge for at de har det varmt og godt og ikke får træk er også godt (taler
af bitter erfaring) og øhhh.....hvad ellers? Lade dem starte med at være i
et mindre rum først de første dage med bakke, skåle etc.og lidt efter lidt
lade dem opdage hele huset/lejligheden og så ellers elske og nusse dem(men
det er jo svært at lade være med dét!)

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Hilsen
Fie, Tilde og Tulle