Cybertity - GsHDLS
Fra : Mikkel Johansen

Dato : 28-09-01 12:44

Her der nogen der kan forklare om cybercitys nye produkt GsHDLS er stabilt
nok til f.eks. erhvervsforbindelse?
Er man garanteret 2Mbit eller er det ligesom ADSL at man kun er garanteret
optil f.eks. 2 Mbit ?

Prisen er jo fornuftig.

/Mikkel

Fra : Anders Granhof

Dato : 28-09-01 13:40

Man er næppe garanteret 2 mbit, hvis man er det så plejer udbyderne gerne at
påføre garanteret båndbredde i beskivelsen af deres produkt, så de påtænker
vel nok sagtens at oversælge kapaciteten ligesom ved deres ADSL .

Anders

Fra : Mikkel Johansen

Dato : 28-09-01 16:14

Jeg søgte lidt på nettet : http://www.shdsl.org/

Main features of G.SHDSL

G.SHDSL, as defined in ITU G991.2, provides high symmetric data rates with
guaranteed bandwidth and low interference with other services. By supporting
equal upstream and downstream data rates, G.SHDSL better fits the needs of:
· Remote LAN access
· Web-hosting
· Application sharing
· Video-conferencing.
It has the ability to combine multiple voice and data channels within the
G.SHDSL payload.

Såvidt jeg kan bedømme, så giver standarden "guaranteed bandwidth".

/Mikkel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-09-01 17:07

"Mikkel Johansen" <mj@if.dk> wrote in message news:9p242p$id$1@sunsite.dk...
> Jeg søgte lidt på nettet : http://www.shdsl.org/
>
> Main features of G.SHDSL
>
> Såvidt jeg kan bedømme, så giver standarden "guaranteed bandwidth".

Men det ændrer ikke på det faktum at *udbyderen* ikke garenterer x antal
mbit til deres xDSL kunder som de gør til f.eks deres fast-linje kunder..

/Dennis

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-09-01 14:18

> [...]
> nok til f.eks. erhvervsforbindelse?
> Er man garanteret 2Mbit eller er det ligesom ADSL at man kun er garanteret

Prisen er fornuftig, men da der er tale om ADSL gives der ingen SLA. Hvis du
ønsker en SLA skal du kigge på de dyrere fastlinie forbindelser.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel Johansen

Dato : 28-09-01 16:14

Hvad betyder SLA ??

/Mikkel

Fra : Peter

Dato : 28-09-01 16:20

"Mikkel Johansen" <mj@if.dk> skrev

> Hvad betyder SLA ??

SLA = Service Level Agreement (i dette tilfælde)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-09-01 16:51

In article <3bb47858$0$51416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Andersen wrote:

> Prisen er fornuftig, men da der er tale om ADSL gives der ingen SLA. Hvis du
> ønsker en SLA skal du kigge på de dyrere fastlinie forbindelser.

g.SHDSL er ikke ADSL. Derudover kan der sagtens gives SLAer på både g.
og ADSL, det er blot et spørgsmål om, hvad du er villig til at betale.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Death is Nature's way of recycling human beings.

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 28-09-01 22:31

> [...]
>
> Prisen er fornuftig, men da der er tale om ADSL gives der ingen SLA. Hvis du
> ønsker en SLA skal du kigge på de dyrere fastlinie forbindelser.

Der er ikke tale om ADSL! ADSL er en asymmetrisk standard baseret på
DMT liniekodning, hvor G.shdsl er en symmetrisk baseband standard
baseret på QAM liniekodning. G.shdsl tilbyder op til 2.3Mbit både up
og downstream, hvilket gør det mere attraktivt for erhvervsbrug end
ADSL, der kun kan tilbyde 1Mbit upstream. Kvaliteten af et G.shdsl
link er fremragende og giver ikke en teknisk anledning til om der skal
være en SLA eller ej, det er snarere et "produkt/politisk" valg. Ved
du med sikkerhed at der ikke er en SLA på G.shdsl?

Mvh Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-09-01 23:44

"Steen Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være en SLA eller ej, det er snarere et "produkt/politisk" valg. Ved
> du med sikkerhed at der ikke er en SLA på G.shdsl?

Jeg ved at der ikke findes nogen i DK der reklamerer fream med DSL med SLA.
Og iflg. TDC simpelthen fordi DSL er for ustabil en kommunikationsform til
at tilbyde en SLA.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 29-09-01 12:59

It seems Bjarke Andersen wrote:

> Jeg ved at der ikke findes nogen i DK der reklamerer fream med DSL med SLA.
> Og iflg. TDC simpelthen fordi DSL er for ustabil en kommunikationsform til
> at tilbyde en SLA.

Sikke noget sludder. DSL er et stabilt produkt, og du kan sagtens få en SLA
på din DSL linie, men så bliver prisen bare noget andet end de lave priser
vi kender idag - for der skal bruges øgede ressourcer på målinger,
overvågning, hot-standby, redundans osv.

Jeg er overbevist om at CC erhverv godt kan tilbyde en SLA på en DSL linie,
men det er bare ikke et listeprodukt, så prisen for en sådan er individuelt
beregnet (storkunde, placering i landet, oppetidskrav, bod etc)

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-01 18:43

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at der ikke findes nogen i DK der reklamerer fream med DSL med
SLA.

Er faste linjer ikke DSL? (HDSL)

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 29-09-01 20:48

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message news:<9p2ub5$7dv$1@news.cybercity.dk>...
[cut]
> Jeg ved at der ikke findes nogen i DK der reklamerer fream med DSL med SLA.
> Og iflg. TDC simpelthen fordi DSL er for ustabil en kommunikationsform til
> at tilbyde en SLA.

Det er noget bavl! Altså TDC's udmeldelse, ikke din

xDSL er ganske stabilt hvis man blot sikrer en hvis margin på loopet.
Jeg tror snarere at årsagen er at TDC vil sikre fortsat indtjening på
faste linier og det gør de ved at undgå at deres produkter konkurrerer
mod hinanden.

Mvh Steen

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 28-09-01 15:08

Mikkel Johansen wrote:

> [...]
> nok til f.eks. erhvervsforbindelse?
> Er man garanteret 2Mbit eller er det ligesom ADSL at man kun er garanteret

Hva' GsHDLS?

Bjarne

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 28-09-01 15:38

It seems Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Hva' GsHDLS?

En stavefejl for gSHDSL - symmetrisk 2.3 Mbit DSL variant på dedikeret
kobber

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/gshdsl/teknik/

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-10-01 11:32

Soeren Schroeder wrote:

>En stavefejl for gSHDSL - symmetrisk 2.3 Mbit DSL variant på dedikeret
>kobber

For nu lige at komme lidt off-topic.

Hende der Hanne i CC's reklamer ser da meget sympatisk ud.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Søren Andersen

Dato : 01-10-01 12:18

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> For nu lige at komme lidt off-topic.
>
> Hende der Hanne i CC's reklamer ser da meget sympatisk ud.

Hvem .. hvad, hvor .. er CC begyndt at lave TV reklamer ????

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-10-01 13:03

"Søren Andersen" <[nospam]@[nospam].dk> wrote in message
> "Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem .. hvad, hvor .. er CC begyndt at lave TV reklamer ????

Nej, men annoncer i landets store og små dagblade. Og ja, Hanne ser meget
sympatisk ud

Mvh. Simon Pedersen