ISDN MAC/PC
Fra : Boll

Dato : 28-09-01 11:12

Min kone får snart en hjemmearbejdsplads, det er en ISDN løsning med en
PC koblet på, TeleDK levere ISDN opkoblingen.
Jeg har fået at vide at jeg godt kan koble min Mac 6500 med netkort- på,
men hvordan gør jeg?
Kan jeg dele filer/printer med min kones PC
Kan jeg beholde min nuværende internet udbyder, som er
Worldonline/tiscali 1049. Eller "hænger" jeg på teleDK??

Jeg har et ISDN modem LASAT Uniqe 640 I liggende kan den evt. bruges?

Mange hilsner
Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-01 11:22

Boll <boll@image.dk> wrote:

> [...]
> Worldonline/tiscali 1049. Eller "hænger" jeg på teleDK??
>
> Jeg har et ISDN modem LASAT Uniqe 640 I liggende kan den evt. bruges?

Har din kone brug for en dial back til firmaet siden I får en ISDN ?
Ellers ville det da være langt mere rentabelt/hurtigt med en ADSL.

Hvis TDC leverer et Eicon Diva ISDN modem, så er der 2 analog porte
bagpå, hvor du sagtens kan sætte din Mac på, men det er langsomt og
dyrt.

Har du checket om du kan få ADSL fra fx. CyberCity ?

Såfremt din kone ikke har behov for en dial back, så skal I ikke vælge
en ISDN.

Er der et netværksstik i din kones PC ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Boll

Dato : 28-09-01 14:49

Hej Jesper
Hun skal ikke bruge dial back og jeg har forespurgt om muligheden for
ADSL det kan godt lade sig gøre de vil bare have 6000,- i oprettelse som
jeg selv skal betale ;-(( ISDN løsningen betaler arbejdet. ( koster
1200) som er en amts institution. Amtet er gift med teleDK!!!!!!. Det
eneste jeg er ude efter er lidt højrere hastighed, jeg ved godt den ikke
er imponerende men lidt hurtigere end mit 33.6 modem.
Det eneste vi skal betale er forbruget, hun får betalt abbonementet
Jeg tror teleDK leverer en Cisco router. Det kostede 200,- ekstra hvis
jeg skal have min Mac sluttet til så måske det er til en router med en
ekstra port!
Min kones PC er en bærebar IBM med et PCMCIA netkort i.

Hilsen Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-01 15:00

Boll <boll@image.dk> wrote:

> [...]
> ekstra port!
> Min kones PC er en bærebar IBM med et PCMCIA netkort i.

Hvor i landet bor du ? En ADSL koster IKKE 6000,- i oprettelse. Prøv
lige at checke priserne på CyberCity. Oprettelse ca. 500,- samt en
månedsafgift på ca. 400,-

Per du roder rundt i det - ring til mig, så får du et lynkursus i ADSL -
telefon 26 730 500

Jesper

--
Ciao Jesper )

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 16:34

Boll <boll@image.dk> wrote:

> jeg har forespurgt om muligheden for
> ADSL det kan godt lade sig gøre de vil bare have 6000,- i oprettelse som
> jeg selv skal betale ;

det lyder helt vildt - i de fleste tilfælde er oprettelse gratis.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Boll

Dato : 01-10-01 14:56

> det lyder helt vildt - i de fleste tilfælde er oprettelse gratis.

Følgende forklaring fra amtets IT- afdeling. Prisen er fordi amtet skal
bruge nogle specielle cisco routere for at kan køre på et internt TeleDK
PLS net som forbinder amtets institutioner, med Lotus domino/notes. Så
jeg kan ikke bare bestille en konventionel ADSL forbindelse fordi det så
ikke vil virke?? Det skal være en Teledk bestilt gennem amtets IT
afdeling;-((
Ja prisen er faktisk 6500,- (1600,- i kvatalet) for 2Mb/1MB forbindelse.
Derfor holder jeg mig til ISDN løsningen også fordi jeg ikke ved nok til
at gennemskue forklaringen. Så derfor hvis der er en som kan svare på
spørgsmålene fra mit første indlæg - vil jeg være taknimmelig

Fredsommeligst
Per