Mac og PC netværk
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 27-09-01 22:47

Hej alle. Jeg skal nu til at have mig en PC (både glæde og sorg
samtidig)... Jeg beholder min iMac som jeg skal have stående ved siden
af. Disse to skal gerne sættes sammen til et netværk. iMac'en skal gerne
kunne se min PC's filer og omvendt. iMac'en kører OS 9.1 og PC'en kører
Win2k. Jeg skal også have internetadgang ved begge maskiner, jeg har
internet via en Cisco 677 router. Jeg har en hub samt RJ45 Ethernet
kabler så jeg kan forbinde disse. Men hvordan sætter jeg det hele op
softwaremæssigt?

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.
Wanna know who i am? Check my profile: http://www.profiled.org/?orca

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-09-01 14:40

Mark S. Rasmussen <webmaster@profiled.org> wrote:

> [...]
> internet via en Cisco 677 router. Jeg har en hub samt RJ45 Ethernet
> kabler så jeg kan forbinde disse. Men hvordan sætter jeg det hele op

Så længe du ikke kan køre MacOS X [og det mener jeg ikke at du kan],
burde du kunne bruge PCMacLAN på Windåsen; så kan begge maskiner se
hinanden. En anden mulighed er DAVE på Mac'en. DAVE er bedst til en Mac
i en Windows-miljø, PCMacLAN bedst til PC i Mac-miljø.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 29-09-01 12:09

Mig bekendt har Windows 2k det berømte "Apple Talk" - kan man bruge det?

Thomas

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-09-01 14:15

fNeumann, Thomas <nospam@neumann.dk> wrote:

> Mig bekendt har Windows 2k det berømte "Apple Talk" - kan man bruge det?

Det er første gang jeg hører at Win 2000 skulle have AppleTalk
indbygget. Jeg vil i så fald tro det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-09-01 14:48

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Det er første gang jeg hører at Win 2000 skulle have AppleTalk
> indbygget. Jeg vil i så fald tro det.

severen har i al fald, dvs jeg mener at NT har gammeldags Appleshare
over Appletalk og 2000 har Appleshare over IP.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>