Hjælp dll-kald i applets
Fra : Helene Kvistgaard Ni~

Dato : 27-09-01 20:52

Hej Efter lang tidssøgen kan jeg nu kalde en delphi dll i java. Det vil jeg
gerne prøve at gøre i applet.. MEN......
det virker ikke Intet sker!

Applet'en ser ud som følger (den kan i nok kende):

import java.applet.Applet;
import java.awt.Graphics;

public class Simple extends Applet {

StringBuffer buffer;

public native void displayHelloWorld();
static
{
System.loadLibrary("HelloWorldImpl");
}

public void init() {
buffer = new StringBuffer();
addItem("initializing... ");
}

public void start() {
addItem("starting... ");
HelloWorld test = new HelloWorld();
test.displayHelloWorld();

snip snip.......

Jeg har ændret i start procedure og tilføjet Native metode, den fra
dll-kaldet.

Mvh Ole

Fra : Lars Dam

Dato : 27-09-01 21:56

On Thu, 27 Sep 2001 21:52:01 +0200, "Helene Kvistgaard Nielsen"
<betten@stofanet.dk> wrote:

>Hej Efter lang tidssøgen kan jeg nu kalde en delphi dll i java. Det vil jeg
>gerne prøve at gøre i applet.. MEN......
>det virker ikke Intet sker!

Når du bruger applets, blive dit program ligepludseligt mange gange
mere kompliceret pga. sikkerhed. Hvis du så ovenikøbet vil have at din
applet skal bruge en dll, så tror jeg at du er bedre stillet hvis du
finder en anden løsning.

Din problemstilling er så kompliceret at jeg har svært ved at tro at
der er nogen her der kan svare dig. Hvis der er, så er det ikke
sikkert at de gider pga. kompleksitet, og en hulens masse
følgespørgsmål.

Hvis du insisterer, så kan jeg kun råde dig til at søge på
www.javasoft.com efter beskrivelser hvordan du skal gøre.

Du skal jo tænke på at når din applet loades, skal din dll downloades
via browseren, det er ikke nok at installere den på din maskinen. Da
der er kolonorme (jeg overdrive måske en smule, men de er der)
sikkerheds problematikker omkring hvad en webbrowser kan og må
download og eksekvere på en klient maskine, skal du altså løse dette.

Hvis det kan lade sig gøre at installere din dll på maskinen, skal du
stadigvæk lave en fleksibel løsning til brugeren om at hans skal
downloade den og selv installere, eller give browseren lov til at
installere den.

vh. ld

p.s. Min 'rant' om dette her er kun fordi du forsøger noget som man
kun bør gøre hvis man _virkeligt_ har et behov for at løse dette.
Tilsyneladende er dit projekt et mindre et, så derfor vil folk nok
ikke hjælpe så meget for et så kompliceret problem for så lidt :-/

Fra : Martin Schou

Dato : 28-09-01 12:42

> [...]
> Tilsyneladende er dit projekt et mindre et, så derfor vil folk nok
> ikke hjælpe så meget for et så kompliceret problem for så lidt :-/

Kan en del af problemet med download, ikke løses ved at putte applet'en i en
..jar-fil og putte .dll-filen i samme .jar-fil?

Bare et skud i tågen, og jeg har sikkert ramt noget helt andet end målet

/Hektor

Fra : Jacob Møller

Dato : 28-09-01 13:51

> Kan en del af problemet med download, ikke løses ved at putte applet'en i
en
> .jar-fil og putte .dll-filen i samme .jar-fil?

Nej, det kan det ikke

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-10-01 16:29

Jeg har meget svært ved at tro at JVM'ens policy i browsere giver lov
til at eksekvere kode gennem JNI.

-dennis

Fra : Brian Matzon

Dato : 30-10-01 17:51

"Dennis Thrysøe" <qabi@qabi.dk> wrote in message news:3BDEC751.2050700@qabi.dk...
> Jeg har meget svært ved at tro at JVM'ens policy i browsere giver lov
> til at eksekvere kode gennem JNI.

Gør den skam, når den er signet...

/Brian Matzon