Velkomstdrik
Fra : Søren Barbré Pederse~

Dato : 27-09-01 20:38

Vi står lige og mangler en spændende opskrift på en velkomstdrink baseret på
hvidvin men gerne med en let sødlig smag.
Vi skal bruge den kommende lørdag, så et hurtigt svar vil være super!

Camilla og Søren

Fra : Kæld Gydum

Dato : 27-09-01 23:47

Hej Camilla og Søren ....

Hvad er nu en spændene opskrift på en Velkomstdrink.

Den traditionelle er vel 4/5 hvidvin og 1/5 Solbærrom
tilsat lidt coctail frugt og serveret Is kold ...

Jeg ved ikke det er ikke spændene - men noget alle kan
tåle og hvidvin blander man efter min mening ikke alting i ....

Indrømmet det er ikke spændene - nærmest "traditionelt"

Men igen - det er jo ikke velkomstdrinken - folk skal komme
i stemning af selv om mange påstår at det er den de bliver
beruset af ....

Undskyld - det er ikke spændene - men det smager godt ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

PS: Det var den hurtige ....

Fra : Charlotte & Jesper

Dato : 28-09-01 13:05

Hej
Du kan også gå i Fakta og købe nogle flasker Moskato d´Asti køle dem ned og
servere dem i champagneglas. Det er en mousserende hvidvin med en sød smag,
så har den endvidere den fordel at den kun er 5% alkohol, så der er ikke
nogle der bliver slået omkuld.
VH
Jesper

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 28-09-01 14:53

> [...]
smag,
> så har den endvidere den fordel at den kun er 5% alkohol, så der er ikke

MosCato er en moussernede dessertvin som serveres i glas med en stor mund
(ligesom dem man bruger til fx cocktail) - de hedder "coppa" på italiensk...
champagne glas, mmm... Helst hvidvins glas.

Den ægte Moscato d'Asti (DOCG) har en lyserød etiket på flaskehalsen som
garanti for oprindelse, produktionsmetode osv.
Bedste populær (Supermarked) mærke er IMO Martini og Gancia (Føtex?).

Sandra

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 28-09-01 13:31

"Søren Barbré Pedersen" <sbp46@obel.auc.dk> wrote in message
> Vi står lige og mangler en spændende opskrift på en velkomstdrink baseret

> hvidvin men gerne med en let sødlig smag.
> Vi skal bruge den kommende lørdag, så et hurtigt svar vil være super!

en billig, men god og sød, velkomstdrik fåes også, hvis man blander hvidvin
med pære/æblecider, og serverer med frosne vindruer
mvh. kristina 1

Fra : René Strøm

Dato : 28-09-01 19:00

Gin og/eller Vodka, Hvidvin, Hyldeblomstvin fra Søbogaard og danskvand udgør
en hel fantatisk velkomstdrink.

mvh. René

Søren Barbré Pedersen <sbp46@obel.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ovv5c$saf$1@sunsite.dk...

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-09-01 11:03

"Søren Barbré Pedersen" <sbp46@obel.auc.dk> wrote in message news:9ovv5c$saf$1@sunsite.dk...
> Vi står lige og mangler en spændende opskrift på en velkomstdrink baseret på
> hvidvin men gerne med en let sødlig smag.

Kir!

Berømt drik bestående af Creme de Cassis og Bourgogne Aligote.

Laves ofte i discountudgaver af Solbærlikør/rom med billig sød hvidvin.
Befinder sig på kanten af kitch - men den ægte udgave smager faktisk fremragende.

vh
Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-10-01 20:44

Sat, 29 Sep 2001 12:03:28 +0200 skrev "Jan Boegh" <jan@boegh.X_net>

Hej Jan Boegh,

>Kir!
>
>Berømt drik bestående af Creme de Cassis og Bourgogne Aligote.

Tak! Hvor er det dejligt at IKKE høre om billig solbærlikør/-rom og
hvid papvin, men den ægte vare - for der ER sgu' en smagsverden til
forskel.

René
www.rene.hjorth.com