Videodigitalisering på G4
Fra : Jesper

Dato : 27-09-01 18:48

Hvad findes der af hardware, som muliggøre videodigitalisering fra en
analog kilde (videomaskine) til en PowerMac G4 som er til at betale?

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Peter Gersmann

Dato : 27-09-01 19:17

In article <1f0es8w.o1yni4ntldn1N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvad findes der af hardware, som muliggøre videodigitalisering fra en
> analog kilde (videomaskine) til en PowerMac G4 som er til at betale?

Flere løsninger - de to jeg arbejder med er:

Matrox RTmac (som også kan en del andre ting) og Hollywood DV Bridge.

//Peter

Fra : Jesper

Dato : 28-09-01 03:48

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Flere løsninger - de to jeg arbejder med er:
>
> Matrox RTmac (som også kan en del andre ting) og Hollywood DV Bridge.
>
> //Peter

Hvilket prislag taler vi om her?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 12:29

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Hvilket prislag taler vi om her?

+10k

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 28-09-01 14:27

> +10k

Ja så taler vi ikke rigtigt om noget der er rimeligt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 16:34

> Ja så taler vi ikke rigtigt om noget der er rimeligt.

jeg kunne ikke være mere enig, jeg skulle have været til fezz i aften -
istedt vil jeg sidde alene hjemme og skille en ny og en gammel iBook ad
og bytte om på harddsikene Kommer der i det mindste ikke star treck,
snøft?

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-09-01 17:26

In article <1f0gfj4.y50a8q1hagy69N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> skille en ny og en gammel iBook ad og bytte om på harddsikene

Fy for helvede, så ville jeg hellere rense gebisser på de nærmeste
plejehjem.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 19:28

> Fy for helvede, så ville jeg hellere rense gebisser på de nærmeste
> plejehjem.

også jeg men pga af krykkerne og smrter i benet kan jeg ikke komme
derhen, æv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 20:52

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Hvad findes der af hardware, som muliggøre videodigitalisering fra en
> analog kilde (videomaskine) til en PowerMac G4 som er til at betale?

Formac Studio video converter. Ekstern konverteringsbox som sluttes til
en Firewire-port i din Mac. Formac Studio konverterer signalet fra
analog til DV-format og omvendt. Understøtter både Composite og S Video.
Endvidere har Formac Studio indbygget TV og radio tuner hvilket giver
mulighed for direkte capture af TV og Radio signaler i DV format.
4.598.-

klippet fra macxpress hjemmeside...

Fra : Jesper

Dato : 28-09-01 03:47

> [...]
> Endvidere har Formac Studio indbygget TV og radio tuner hvilket giver
> mulighed for direkte capture af TV og Radio signaler i DV format.

4598kr ! Jeg kan formentlig få en brugt 8500 til den pris.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 28-09-01 05:14

In article <1f0fh8e.yoh7501wkjra4N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> 4598kr ! Jeg kan formentlig få en brugt 8500 til den pris.

Hvis du kan få 8500'eren til at levere dig data i fuld skærm uden at
tabe frames over firewire så køb dog den.

//Peter

Fra : Jesper

Dato : 28-09-01 14:05

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis du kan få 8500'eren til at levere dig data i fuld skærm uden at
> tabe frames over firewire så køb dog den.
>
> //Peter

Jeg har ikke brug for fuldskærmsdigitalisering, 384 x 286 er rigeligt
til mit brug.