Andet multimedie
Gennemsigtig baggrund på .ico-filer
Fra : henrik vestergaard

Dato : 27-09-01 16:48

Hej

Jeg har sendt et par ikoner til dk.binaer under emnet 2 stk IKONER.

Baggrunden på begge ikoner er gennemsigtig i win98.

Men kun baggrunden på bulbon.ico er gennemsigtig på en NT-maskine.

Kan nogen give en forklaring - og hvordan gør jeg baggrunden på
draw2.ico gennemsigtig, for det er det, jeg har brug for.

Jeg har blot lavet ikonet med paint - måske kan man bruge et egentligt
ikon-værktøj?

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-01 17:20

Thu, 27 Sep 2001 17:47:33 +0200, skrev henrik vestergaard
<dvhv@mail1.stofanet.dk>:

>Jeg har blot lavet ikonet med paint - måske kan man bruge et egentligt
>ikon-værktøj?

Du kan ikke lave et rigtigt ikon i paint, det bliver kun noget
som tilsyneladende i visse funktioner fungerer som sådan.

Det skal laves i et rigtigt ikonprogram.

Eller, man kan bruge et program som et *.bmp om til et rigtigt
ikon.
Bitmap to Icon kan anbefales, uregistreret kan det kun klare at
importere *.bmp, ellers kan det også klare *.gif og *.jpg.
<http://qtam.hypermart.net/product.html>
--
med venlig hilsen
Knud