Eudora og Opera
Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-09-01 13:36

Hvordan får jeg Eudora 5.1 til at forstå, at min foretrukne browser er
Opera og ikke Explorer?
Selvom jeg har valgt Opera som foretrukken browser i
"Internet"-kontrolpanelet, starter Explorer op, hver gang jeg klikker på
et link i Eudora!
Hvad gør jeg galt?

Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-01 16:23

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1f0edop.4is01zabhikuN%thomash@skydebanen.net...
> [...]
> Selvom jeg har valgt Opera som foretrukken browser i
> "Internet"-kontrolpanelet, starter Explorer op, hver gang jeg klikker på

Jeg er altså i færd med at æde den her IBM. Vinduerne her på sygehuset kan
kun åbnes på klem, så jeg kan ikke smide den ud. Mine svar forsvinder hele
tiden, fordi serveren ikke vil acceptere, at Subject starter med noget andet
end "re". Jeg ved ikke, hvordan jeg ændrer det, men nu har jeg gjort det
manuelt.

Du skal ændre browseren i Eudora. Normalt holder du æble-tasten nede og
klikker på et URL. Herefter åbner din browser. Hvis du holder både Alt- og
æble-tasterne nede, vil der åbne en dialog-boks, hvor du kan vælge browser.
Jeg mener, det er Alt-tasten. Ellers er det en af de andre. Lige nu er jeg
på arbejde, og vi har fået en ny computer, som jeg åbenbart ikke kan finde
ud af at bruge.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-09-01 16:38

In article <3bb3429c$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik
Münster wrote:

> [...]
> acceptere, at Subject starter med noget andet end "re". Jeg ved
> ikke, hvordan jeg ændrer det, men nu har jeg gjort det manuelt.

Du er langt fra den eneste. Det ser ud til at der er hjælp at hente
her:

"Outlook Express: Hvordan skal man få den til at virke ordentligt?":
http://kommunalbastards.org/oe/

"Ret en af OEs værste fejl: 'Sv: ' til 'Re: '":
http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html

Bruger ikke OE til news, så jeg skal ikke kunne udtale mig om
kvaliteten af ovenstående, men prøv om ikek det virker. Du kan også
overveje alternativer til OE, fx. Free Agent eller Xnews.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-01 22:19

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> http://kommunalbastards.org/oe/
>
> "Ret en af OEs værste fejl: 'Sv: ' til 'Re: '":

Tak for hjælpen. Det bedste råd på ovenstående sider er at
opdatere OE til en ny version, men det har jeg åbenbart ikke rettigheder
til på vores IBM der i øvrigt har et styresystem, der hedder Windows NT.
Man kan også downloade et eller andet program der lidt ligesom ResEdit
kan ændre i filer, men det er jeg ikke helt vild med at gøre på en
computer der er på sygehusets netværk, som i forvejen er rigeligt plaget
af virus, nedbrud og mange andre problemer. Jeg regner ikke med at sende
så mange indlæg, så jeg tror, jeg vil leve med det, og ændre "Sv" til
"Re" manuelt. Det er lidt irriterende, men egentligt også ganske smart,
at Tele Danmarks news server blankt afviser svar, hvor subject ikke
begynder med "Re".
Hvordan laver man egentligt en Organization header i Netscape
til Windows? Jeg farer fuldstændig vild i indstillingerne i det program.
Man lærer virkeligt at sætte pris på MacSOUP der er meget enklere, og
hvor man har et meget bedre overblik over indlæggenes placering i
trådene.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster