Dansk datoangivelse
Fra : Morten Ellegaard Lar~

Dato : 27-09-01 12:14

Jeg vil gerne gøre brug af nogen af de automatiske funktioner i FP
herunder muligheden for at bruge en automatisk angivelse af sidste
redigeringsdato for filer i en kategori-liste.

Men datoen angives på 'engelsk': mm/dd/åå istedet for dansk dd/mm/åå
(eks. http://www.lynghoj.dk/hotsnot_ix.htm nederst). Kan jeg ændre
det? Hvis jeg bruger datoindsættelse, sker det godt nok på 'dansk' -
se f. eks. 'Sidst redigeret' i nederste højre hjørne på samme side.

Det skal måske lige siges, at jeg ikke har adgang til serveren
(webhotel ved Tiscali)) så det skal kunne gøres fra client-siden.

--

-ellegaard
www.eid.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-01 18:00

Afhænger af det format Serveren er sat op til at bruge. Jeg vil
anbefale at bruge langt dato format så der aldrig er tvivl om hvad der
menes, lige som du gør for tiden.

Fra : Morten Ellegaard Lar~

Dato : 27-09-01 18:30

Ok, men det løser ikke mit problem: lige netop hvor problemet opstår
kan jeg IKKE benytte noget specielt datoformat så vidt jeg kan se. Jeg
er derfor ind til videre tvunget til at benytte standarden, der altså
er engelsk notation. Er den standard serverbestemt?

--
-ellegaard
www.eid.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-09-01 13:10

Nej, sættes i properties for komponenten.

Fra : Morten Ellegaard Lar~

Dato : 28-09-01 14:09

Hvad så når man ikke har mulighed for sætte datoformat, som f.eks i
kategori-lister?
[Indsæt | Komponent | Kategorier]

--

-ellegaard