RAM til iBook (icebook)
Fra : Jon Rocatis

Dato : 26-09-01 20:35

Hej!

Jeg køber nok en iBook snart, men vil ha' 256MB extra i fra starten..

Hvilken slags RAM skal jeg købe? Det hedder vist SO-DIMM, men er der
andre 'specs' jeg skal se efter?

Mvh
Jon

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 26-09-01 20:49

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Hej!
>
> Jeg køber nok en iBook snart, men vil ha' 256MB extra i fra starten..

Tjek <http://www.dsp-info.com>, macbutik i Flensborg (D).

109 DM - eller 400 kr. for 256 mb.

Tjek evt. <http://www.prcdata.dk/> hvor RAM også er rimelig billig.

Held og lykke med købet! :)

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Jon Rocatis

Dato : 26-09-01 21:08

Jesper Møller-Fink wrote:

> Tjek evt. <http://www.prcdata.dk/> hvor RAM også er rimelig billig.

Tak for links'ne!

Okay, tager iBook'en også 512MB moduler?

> Held og lykke med købet! :)

Tak.. jeg kan næsten ikke vente - men vil dog ha' 10.1 fra starten :)

Mvh
Jon

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 26-09-01 21:21

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Tak for links'ne!
>
> Okay, tager iBook'en også 512MB moduler?

Jeps! Men de er dog noget dyrere (endnu?).

Jeg vælger også en 256 mb blok til min kommende iBook - 384 mb er helt
fint til det jeg skal bruge den til (dvs. det hele - og lidt til!)

> Tak.. jeg kan næsten ikke vente - men vil dog ha' 10.1 fra starten :)

Det har jeg også overvejet, men nej! Jeg _kan_ ikke vente længere! :)

Jeg glæder mig vildt. Der findes ikke noget bedre end at få nyt legetøj!

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Jon Rocatis

Dato : 27-09-01 21:11

Jesper Møller-Fink wrote:

> Jeps! Men de er dog noget dyrere (endnu?).

Ok, ja det så jeg lige.. ret meget dyrere faktisk..

> Det har jeg også overvejet, men nej! Jeg _kan_ ikke vente længere! :)

Er det ikke på mandag den kommer? :)

> Jeg glæder mig vildt. Der findes ikke noget bedre end at få nyt legetøj!

Ja, det er det fedeste!

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-09-01 21:28

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Ok, ja det så jeg lige.. ret meget dyrere faktisk..

> Er det ikke på mandag den kommer? :)

Jeg ringer og bestiller den i morgen! (en US iBook hos Novodrom.de). Jeg
spørger selvfølgelig om de ikke lige smider en 10.1 opdatering oveni

> Ja, det er det fedeste!

Bare det nu ikke går for meget ud over mine studier ... Måske skal jeg
bare droppe søvnen i stedet - det må være lige så stimulerende at
arbejde med iBook'en

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 21:56

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Bare det nu ikke går for meget ud over mine studier ... Måske skal jeg
> bare droppe søvnen i stedet

go ide, du kan sove når du bliver gammel og har råd til det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jon Rocatis

Dato : 27-09-01 22:19

Jesper Møller-Fink wrote:

> Jeg ringer og bestiller den i morgen! (en US iBook hos Novodrom.de). Jeg
> spørger selvfølgelig om de ikke lige smider en 10.1 opdatering oveni

Fedt.. hvordan er det med moms og lign. når man bestiller fra tyskland?
Bliver man flået?

Man kan jo spare en del på f.eks. airport stuff og AV-kabel (som jeg har
set til 450 i DK hvilket er latterligt)

> Bare det nu ikke går for meget ud over mine studier ... Måske skal jeg
> bare droppe søvnen i stedet - det må være lige så stimulerende at
> arbejde med iBook'en

Ta' et sabat-år med iBook :)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-09-01 22:44

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Fedt.. hvordan er det med moms og lign. når man bestiller fra tyskland?
> Bliver man flået?

Næh - jeg mener da at man betaler tysk moms?! Men hæng mig ikke op på
det! :)

Jeg er i den heldige situation at min far arbejder i Flensborg og jeg
får bare tilsendt iBook'en dertil... Så kan han tage den med til mig

> Man kan jo spare en del på f.eks. airport stuff og AV-kabel (som jeg har
> set til 450 i DK hvilket er latterligt)

Man kan spare meget! F.eks. koster en ultrafed 40 Gb Psycho firewire
disk 555 DM <www.digitalplanet.de> - ca. 1500 kr. billigere end ved
Azeto.dk ... det er da også værd at tage med, ik'?

> Ta' et sabat-år med iBook :)

Der er ikke noget jeg hellere ville!

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 22:48

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Man kan jo spare en del på f.eks. airport stuff

jeg undersøgte det, og fandt frem til at jeg højst kunne spare _knap_
200kr ex porto, køb på den anden side af atlanten kunne heller ikke
svare sig.

> og AV-kabel (som jeg har
> set til 450 i DK hvilket er latterligt)

andre steder i dk er prisen 189kr (de fleste)

Fra : Jon Rocatis

Dato : 28-09-01 20:11

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> andre steder i dk er prisen 189kr (de fleste)

Har du nogen links?

Mvh
Jon

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-09-01 21:01

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Har du nogen links?

Hmmm? Hos NEM koster det 300 kr.!

Jeg har dog valgt at bestille det (49 DM hos Novodrom) sammen med min
(kommende) iBook - som jeg lige har bestilt i dag

Desværre er der 3 ugers leveringstid på den ... ØV! Det er absolut ikke
til at holde ud!

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 23:21

> Har du nogen links?

eks. 198 hos macxpres

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-01 22:41

Jon Rocatis <jon@rocatis.dk> wrote:

> Okay, tager iBook'en også 512MB moduler?

ja, men der er endnu ikke nogen som er små nok på markedet - til
tiBook'en er 512kb moduler først lige kommet.

Fra : MrBean

Dato : 27-09-01 06:53

Det er dog foreløbig kun nyere ibooks der kan håndtere 512Mb. Ældre modeller
skal have en firmwareopdatering for at kunne håndtere 256Mb-moduler

Mvh

Erling