Klagesang
Fra : EC.vte

Dato : 03-01-01 20:14

Hej alle oppassere,

Nu har jeg altså brug for et råd fra mere erfarne katteejere.
Pyrus - vores lille hankilling - på ca. 3-4 mdr. kan pludselig begynde en
frygtelig klagesang. Det lyder som om han får bank, men vi tror nu ikke har
har ondt, for det meste af dagen går han rundt og spinder og er veltilpas.
Men så pludselig begynder han at mijave højt og inderligt, det lyder nærmest
som et ulykkeligt barn, og han virker forvirret og utryg i et par minutter.
Hvad sker der mon med ham, er det noget dyrlægen skal kigge på? Vi har tid
om et par dage til vaccination.

Elin - Sille og Pyrus' underdanige oppasser.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-01 22:40

> Nu har jeg altså brug for et råd fra mere erfarne katteejere.
> Pyrus - vores lille hankilling - på ca. 3-4 mdr. kan pludselig begynde en
> frygtelig klagesang.

Min første tanke var selvfølgelig om du er sikker på alderen? (jeg fik for
et par år siden en killing på 12 uger - 4 uger senere var hun i løbetid, så
det med alderen holdt altså ikke). Men det går jeg ud fra at du er, og så er
det svært at sige - kedsomhed? Savner sin mor/søskende? Det er de eneste
idéer, jeg kan komme på.

Mvh Maria

Fra : Kate

Dato : 04-01-01 20:48

Hej Elin

Jeg ved ikke om det kan være lidt det samme som Johan gør. Nogle gange
så render Johan også rundt og klager sig, eller rettere sagt brokker
sig. Jeg er helt overbevist om at han klager over underholdningsniveauet
her. Jeg har heldigvis den mulighed at give ham lov til at komme ud på
trappen og ned i kælderen og det hjælper da også nogle gange, andre
gange er det bare en kæmpe kæletur han vil ha'. Fornyligt har han lært
at komme ind til mig når jeg sidder ved pc'en for at få sin kæletur, når
han så har fået nok så går han igen.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 06-01-01 12:29

Hej!!!!
Jeg vil bare lige sige at den klage sang er fordi han er blevet kønsmoden...
er du helt sikker på alderen?????
Den eneste måde at modvirke dette er at han bliver kastreret. Det er
selvfølgelig et problem hvis han skal bruges i avl!!!! Alt dette gælder for
vores race katte, som er persere og colourpoint. Så hvorfor skulle det ikke
gælde for alle andre han katte.
Et andet godt råd kan være at give han p-piller, men det kan også være et
problem hvis han skal bruges i avl, men det kan modvirke klage sangen.
Mvh. Heidi Mouridsen

Fra : EC.vte

Dato : 06-01-01 16:29

Hej,

I spørger om jeg er sikker med alderen. Da han er en "hittekat" er jeg
selvfølgelig ikke. Men vores hunkat Sille er med garanti 6 mdr. Hun passer
fint i størrelse til sin alder af en hunkat at være og ham her er kun halvt
så stor. Der ud fra har vi bedømt alderen. Han har ikke gjort det de sidste
to dage, men han skal vaccineres på tirsdag og jeg vil selvfølge vende det
med dyrlægen. Meningen er at han skal kastereres når tid er.
Hilsen Elin