Re: Quark - hvorfor skal det v
Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-09-01 16:09

Den 26/09/01 12:25 skrev Jesper Haaber Gylling,jesper@gylling.net

> Hvordan kan den være unik ?
> De ser da fuldstændig ens ud !!

Registreringen er kodet ind i donglen.

Mvh
lars

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-09-01 16:36

Lars Kristensen wrote:

> Den 26/09/01 12:25 skrev Jesper Haaber Gylling,jesper@gylling.net
>
> > Hvordan kan den være unik ?
> > De ser da fuldstændig ens ud !!
>
> Registreringen er kodet ind i donglen.

NIX - man kan bytte rundt på donglerne - endda fra version 3.3.2 til
4.1.1 og omvendt uden problemer. (vi har 8 licenser)
Sommetider kan en dongle gøre knuder på en maskine men ikke på en anden
(de findes i forskellige fabrikater).

Venlig hilsen

--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-09-01 17:25

Den 26/09/01 17:35 skrev Villy Erichsen,brita-villy@adslhome.dk

> [...]
> 4.1.1 og omvendt uden problemer. (vi har 8 licenser)
> Sommetider kan en dongle gøre knuder på en maskine men ikke på en anden

Det er ikke lykkes for mig, jeg dog kun 2 licenser at lege med og jeg har
lige testet på 3 maskiner, donglen hænger her sammen med med en bestemt
installation af Quark på maskinen.
Jeg kan ikke bruge en anden dongle på en given maskine.

Har andre den erfaring, at der frit kan jongleres med donglerne - oveni
købet mellem versionerne, så vil jeg godt have et praj - så skal der
forskes.

For de er godt nok irriterende (donglerne)!

--
mvh - lars

Fra : Simon T

Dato : 26-09-01 18:44

Lars Kristensen <larskristensen@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Har andre den erfaring, at der frit kan jongleres med donglerne - oveni
> købet mellem versionerne, så vil jeg godt have et praj - så skal der

Vi bruger en 10-bruger licens og én enkelt-bruger udgave af Quark, og de
havde ingen problemer med bytten om med donglerne. Nu er der kommet
USB-dongler de fleste steder, og den ADB-dongle der er tilbage var bare
den der sad i maskinen. Der er ikke taget nogen specielle hensyn...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-09-01 16:06

Lars Kristensen <larskristensen@mac.com> wrote:

> Jeg kan ikke bruge en anden dongle på en given maskine.

Ja undskyld, men du tager altså fejl. Der kan derimod ske det, at nogle
dongler ikke fungerer f.eks. via en seriel adaptor eller lignende og det
er muligvis grunden til at du har problemet!

Donglerne er nummer-uafhængige.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-10-01 23:08

Den 28/09/01 17:05 skrev Stig Leerbeck,stigleerbeck@mac.com

> [...]
> dongler ikke fungerer f.eks. via en seriel adaptor eller lignende og det
> er muligvis grunden til at du har problemet!

Nu har jeg begge dongler til at virke på alle maskiner og quarkversioner,
fejlen lå tilsyneladende i en 10/100 hub, li'så snart netværkstrafikken går
gennem denne hub virker donglerne kun på den maskine der har den originale
version af Quark der hører til denne dongle.

Har nogen et bud på dette.

--
mvh - lars