Kattes reaktion på Fyrværkeri!?!
Fra : Martin Olsen

Dato : 29-12-00 18:46

Hejsa i Kattegruppen.
Et måske meget DUMT spørgsmål:
For mange hundes vedkomne er Nytårsaften jo et helvede.
Men hvad med Katte??? Har de det samme problem???
Masser af Godt Nytårshilsner til jer og jeres katte ;c)
Fra Martin og en indtil videre totalt ligeglad med Brag og Heksehyl hund,
Laika!

Fra : Gidde

Dato : 29-12-00 18:52

Hej Martin
Vores Laban vipper ikke engang et knurhår, når fjolserne udenfor fyrer
kanonslag af...han virker bedøvende ligeglad. Faktisk skulle man tro han var
døv, hvad den slags angår. Det er han dog ikke, for lyden af en flok
børnehavebørn kan få ham til at knurre arrigt og fare ind under sengen.
Mvh. Gitte

Fra : Fie & Christian

Dato : 29-12-00 19:06

Hej Martin

Tilde og Tulle virker også fuldstændig upåvirket indtil videre, men jeg har
en idé om, at det skyldes at vi bor tæt på Nørrebro, hvor der dag og nat
kommer høje lyde udefra, så at de derfor er vant til at høre lidt af hvert.
Men jeg frygter stadig, at de skal blive bange på deres første nytårsaften,
især eftersom vi ikke er hjemme.

Jeg har tænkt mig at følge før skrevne råd her fra kattegruppen om at sætte
lidt stille musik på repeat og så ellers lade tøj-skabet stå åbent, så de
kan flygte derind og lade gardinerne lade være trukket for, da de lader som
om at lysglimtene er det, de reagerer mest på.

Godt nytår til alle!

Hilsen
Fie

Fra : Grit Wessel

Dato : 29-12-00 22:13

> For mange hundes vedkomne er Nytårsaften jo et helvede.
> Men hvad med Katte??? Har de det samme problem???

Det første år jeg havde mine katte, insisterede jeg på at holde nytår
hjemme, så jeg kunne se hvordan kattene reagerede. De var da fløjtende
ligeglade - undtagen kl. 12, der ville de meget gerne sidde i vinduet og
kigge på alt det spændende!!!

Jeg tror, at de fleste katte er ret ligeglade, men der _er_ også katte, der
synes, at det er enormt farligt.

MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://welcome.to/ginkgo/

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 19:58

Fra : lise hansen

Dato : 30-12-00 19:58

I disse dage op til nytår er Bastian lige glad med de knald der kommer. Han
sidder bare og kigger lidt på det.

Men sidste nytårsaften kl. 00, da alle gik amok med fyrværkeri, begyndte han
at græde, som jeg aldrig har hørt ham græde før - det kom helt nede fra
maven. Han troede vist fyrværkeriet på en eller anden måde kom fra
lejligheden, fordi han var utrøstelig og ville bare ud. For at berolige ham,
tog vi ham ned i kælderen, hvor lyden var mere dæmpet. Han rystede over hele
kroppen, men han faldt til ro efter 10 minutters tid efter min mand sad og
trøstede ham. Kl. 00.30 var fyrværkeriet knap så intensiv, og så kunne han
godt gå op til lejligheden igen.