Transport af kat
Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 28-12-00 19:59

Hej alle

Jeg står for en forestående tur fra københavn til det nordlige jylland.
Sidste gang jeg havde min kat med var hun ikke sælig stolt af situationen
hun pev hylede og skreg ca 3/4 af vejen fordi hun ikke gad være lukket inde
i kattekassen længere, er der nogen der har gode råd til hvordan man får en
behaglig rejse ud af det? Både for mig katten og resten af passagerene i
Toget?

Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-12-00 22:39

Du kan spraye kassen med Feliway eller Felifriend.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-12-00 23:38

Hej Tina

Som ejer af et par katte, som ikke giiider at være lukket inde i en
transportkasse i ret lang tid ad gangen (læs: fra hoveddøren er lukket efter
os ), så har jeg et par tips til dig...
- Tag et tæppe eller lignende med, som du kan smide over kassen undervejs -
det får somme tider katten til at holde op med hyleriet (fordi katten ikke
bliver så bange, når den sidder i en mørk kasse), og om ikke andet, så
dæmper det lyden lidt
- Lad være med at tale til katten! Det lyder hårdt, men somme tider (ofte!)
bliver hyleriet værre, når man snakker til katten...
- Lad være med at fodre katten fra 5-6 timer før afgang - den skal kun have
vand stående - det kan mindske evt. kvalme ved lettere køre-/transportsyge,
samt forhindre at katten kaster (så meget) op.
- Giv katten en lille tissebakke - evt. en hjemmefabrikeret af en papkasse
el. lignende, som du kan presse ned bagest i kassen. Den kan nu sagtens
holde sig på den relativt korte tur, men som forholdsvis erfaren
"katte-fragter" ved jeg, at man har det meget bedre med sig selv, når man
ved, at katten har mulighed for at komme på bakken undervejs.

Ingen af disse tips sikrer dig en "hyle-fri" togtur, men det kan gøre det
lettere...

God tur!
Camilla
www.burmese.dk