Min kat spiser mine nisser
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 22-12-00 09:14

Hej
Min kat på 7 mdr er begyndt de sidste par dage, at ødelægge mine nisser.
Uanset om det er kæmpenisser eller små nisser kommer han flere gange
dagligt spangulerende med dem i munden lige forbi os, som om han lige
skal gøre sig bemærket. Vi har fundet flere ødelagte nisser rundt om i
huset. Hele decmber måned har der ikke været noget før nu. Han får
selvfølgelig ikke lov til det, og har iøvrigt masser af legetøj. Jeg har
tænkt på om han kan se farver, og derfor er vild med den røde farve? Han
er foreløbigt indekat, da jeg har mistet to udekatte på et år, og ikke
også vil miste ham her. Han er ikke vant til at komme ud, så det kan
ikke være derfor. Kan det mon skyldes at han savner den anden kat, som
nu har været væk i 3 uger? Så er det ihvertfald en sen reaktion.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre udover at pakke mit julepynt ned
allerede, da vi jo ikke kan holde øje med ham imens vi er på arbejde.
Kan nogen hjælpe?

Julehilsen fra Mimi

Fra : Gidde

Dato : 22-12-00 09:32

Hej
Jeg mener lige netop den røde farve, set med katteøjne, var sort/koksgrå, da
Discovery's fantastisk flotte katteprogram for nogen tid siden viste,
hvordan kattenes farvesyn er. Det er næppe fordi han gerne vil ud, da han jo
aldrig har været udekat. Det ville være synd også at lukke ham ud....der er
ikke nogen grund til at risikere noget, når nu en indekat med de rigtige
fasciliteter kan have et ganske glimrende liv. Om han savner den anden
kat...det kan sikkert godt være.
Men der er også den mulighed, at han simpelthen bare vil have mere
opmærksomhed, tror jeg. Masser af legetøj er ikke nok...der skal være nogen
som leger med. Vores Laban gør nogle gange det - hvis han ikke får
opmærksomhed nok og ikke kan få os fra det vi laver med høj mjaven alene -
at han meget demonstrativt begynder at hvæsse kløer i min musemåtte, eller
stiller sig på midten af spisebordet i køkkenet (det eneste møbel udover
komfur + dertilhørende bord han ikke må færdes på). Så ved vi, hvad klokken
er slået....
Mvh. Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-12-00 15:41

Hej

Jeg mener at have læst at katte faktisk kan se farver og at rød er en af
yndlingsfarverne.

Desuden er stjålent legetøj altid det bedste, jeg har stort set opgivet at
have julepynt, jeg afreagerer på arbejdet i stedet for.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

"mimivilford & svantev" <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:3A430D38.4B60F42B@mailme.dk...

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 22-12-00 22:44

> [...]
> dagligt spangulerende med dem i munden lige forbi os, som om han lige
> skal gøre sig bemærket. Vi har fundet flere ødelagte nisser rundt om i

Det er da bare mus i forskellige størrelser.....med tøj på (dobbelt pels) og
så vil han bare vise hvilken umådelig mussejæger han er. Samt vise hvor god
han er til at pelse dem!

Det er da ik' så svært at regne ud. Han tror måske også, at de 'fryser' når
de ser den store musejæger.
La' dog være med at sætte legetøj frem, som han ikke må lege med!

Robert Refsgaard
Smil - det smitter