MySQL connection problem
Fra : Christian Madsen

Dato : 25-09-01 20:06

Hejsa

Jeg er ramlet ind i et lille problem: jeg kan ikke connecte til min
MySQL-server. Den kan fint finde/loade mm.mysql JDBC driveren, men den vil
ikke kendes ved mine brugeroplysninger (MySQL Error-nr 1045).

Det er jo fristende at tro at det så er mine brugerrettigheder i der er
noget galt med, men i følge mysql.* tabellerne er der intet galt med det
valgte brugernavn og password, ligeledes må jeg connecte fra den host jeg
connecter fra .
Jeg har prøvet at connecte til serveren med en anden mysql klient (fra
samme host som jeg eksekverer mit java program fra) og det går uden
problemer.

Jeg bruger mm.mysql-2.0.4 og JDK 1.3.1_01 under Win2000,
MySQL serveren (3.23.30 gamma) kører på en Linux Mandrake (ver 8.0 - kerne
2.4.7)

Er der andre der har haft problemer med at connecte til mysql under ca
samme setup som mit? I bekræftende fald hvad har I så gjort?

Christian Madsen

Fra : Bear

Dato : 25-09-01 21:11

Jeg har skrevet følgende for at grant privileges:

grant all privileges on *.* to hostname@"10.0.0.0/255.255.255.0" identified
by 'your_password';

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Christian Madsen

Dato : 25-09-01 21:46

Christian Madsen wrote:

> Jeg er ramlet ind i et lille problem: jeg kan ikke connecte til min
> MySQL-server. Den kan fint finde/loade mm.mysql JDBC driveren, men den vil
> ikke kendes ved mine brugeroplysninger (MySQL Error-nr 1045).

Hm endnu en af de klassiske - der havde sneget sig et "usynligt"
kontroltegn ind i brugeroplysningerne i min javakode - det er nu rettet og
søreme om det ikke virker ...

--
Christian Madsen