Kattegrus i afløb
Fra : JRJ

Dato : 20-12-00 02:39

Jeg har et lige problem med afløbet...

For et par uger siden var jeg netop ved at fylde kattegrus i kattebakken da
posen "sprang læk".
Resultatet var at en del af kattegruset styrtede ned i afløbet.
Hver gang vi går i bad nu løber vandet over!!

Kender I noget der kan tage/opløse kattegruset?
Vi har prøvet adskillige gange med både afløbsrens og kautisk soda - intet
virker.

Fra : Renè Christensen

Dato : 20-12-00 09:42

hej

det enste der er at gøre er at skille afløbet ad, jeg går ud fra at det er
et gulvafløb, nyer afløb sidder der en vandlås som kan tages op for at men
kan rense der (evt fast gjordt med skruer)

med venlig hilsen
Renè og Pusser

Fra : Dorte Baastrup

Dato : 20-12-00 15:08

Hej. René har ret, det er det eneste måde og så er den økologisk (for
afløbet). God "fornøjelse" Dorte

Fra : Basyrinus

Dato : 20-12-00 19:47

> Hej. René har ret, det er det eneste måde og så er den økologisk (for
> afløbet). God "fornøjelse" Dorte

Og hvis man så skruer hoved af bruseren og bruger den som spuler, kan det
næsten ikke blive bedre.

--
Basyrinus
www.dumbass.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-12-00 21:02

pas på med kaustisk soda, fordi det også kan samles i en klump som er noget
mas at fjerne... ;((
jeg taler øhh skriver af dårlig erfaring...

--
Med venlig hilsen & Miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kitty

Dato : 21-12-00 00:47

JRJ wrote:

> [...]

> Kender I noget der kan tage/opløse kattegruset?
> Vi har prøvet adskillige gange med både afløbsrens og kautisk soda - intet

Hej, jeg har prøvet det med stoppede afløb flere gange, dog ikke af
kattegrus.
Det med at skille et guldafløb er nu ikke så nemt. Men du kan prøve om du
kan få hul igennem med en split. En split er en lang fjeder med en dut i
enden som i heldigste fald kan skabe gennemløb. Jeg ved af erfaring at
blikkenslagre har nogle der er meget kraftige og motoriserede, så hvis i
ikke kan klare det med de lidt mindre og håndførte der kan købes i
byggemarkeder så kan blikkenslageren.

Hilsen Kitty

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-12-00 16:58

Pas på med Kaustisk soda!!!
Det kan nemlig, som Henrik skriver, samle sig i en prop i afløbet, og det
ætser! - så brug handsker - tykke arbejdshandsker - inden du putter fingrene
i afløbet!
Kaustisk soda må ikke anvendes som afløbsrens...

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

JRJ <jesper@REMOVE_THISramskov.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91p2kf$2bj7$1@news.cybercity.dk...