Andet multimedie
bentjuul 3670
billedformat
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 25-09-01 18:53

Jeg har tidligere postet følgende:

Jeg sidder med en amerikansk cd med eet program der bla. kan vise nogle
billeder af fugle. På cd'en er billederne i et *.FIF format. Kan jeg åbne
disse billeder med andre programmer og derefter gemme dem i feks .jpg ville
jeg blive glad! Nogle gode råd?
VH AZ
-----------------

Desværre "duede" de efterfølgende råd ikke, så jeg prøver igen

VH AZ

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-01 20:57

Tue, 25 Sep 2001 19:52:41 +0200, skrev "Ditte og Anders
Zuschlag" <zuschlag@mail.tele.dk>:

>Jeg sidder med en amerikansk cd med eet program der bla. kan vise nogle
>billeder af fugle. På cd'en er billederne i et *.FIF format.

Prøv, at se om der ikke er noget der kan bruges på
<http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=fif+file+format>

Der er bl.a. en viewer på
<http://www.altamira-group.com/Downloads.asp>

Når du har installeret denne, så kan du se dem i IE eller
Netscape og så kan du vælge at gemme det som *.bmp og det kan jo
altid konverteres til *.jpeg.

Hos mig virker vieweren i Win 98, men ikke Win XP.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 26-09-01 12:44

Hej
Nu har jeg installeret den omtalte plug in, men jeg er ikke helt med på
hvordan jeg så kan se disse .fif billeder fra den cd jeg har?
Gider du forklare det, er jeg glad igen!
VH AZ
----- Original Message ----- > Der er bl.a. en viewer på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-01 13:56

Wed, 26 Sep 2001 13:43:44 +0200, skrev "Ditte og Anders
Zuschlag" <zuschlag@mail.tele.dk>:

>Nu har jeg installeret den omtalte plug in, men jeg er ikke helt med på
>hvordan jeg så kan se disse .fif billeder fra den cd jeg har?

Jeg ved jo ikke, hvordan cd'en er opbygget, men går ud fra, at de
ligger som enkelt filer.

Hvis det *.fif er det samme format, som jeg fandt på
googlesøgningen og som er på
<http://m3.easyspace.com/sir_io/fif.htm>, så er det bare at åbne
filerne i IE og så højreklikke, vælge save as.

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 26-09-01 19:20

> [...]
> <http://m3.easyspace.com/sir_io/fif.htm>, så er det bare at åbne
> filerne i IE og så højreklikke, vælge save as.
Hej igen.
Nu er det fint - tak for tålmodigheden
VH AZ