Hjælp mig med String
Fra : Danko

Dato : 25-09-01 11:09

Jeg vil skrive et program som tæller antal ord i sætningen

String sentence
sentence = input fra tastaturet

Hvordan forsætter jeg?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-01 17:02

"Danko" <dankotrade@post.tele.dk> writes:

> Jeg vil skrive et program som tæller antal ord i sætningen
>
> String sentence
> sentence = input fra tastaturet
>
> Hvordan forsætter jeg?

Foerst skal du lige have lavet noget pseudo-kode (kan ogsaa betragtes
som en strikkeopskrift) som du kan koere i haanden og som giver det
resultat du gerne vil have.

Noget med en loekke over alle tegn i strengen og holde styr paa om du
er inde i et ord eller ej.

Naar du har det paa plads, saa vis os det her.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 25-09-01 11:09

Danko <dankotrade@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg vil skrive et program som tæller antal ord i sætningen
>
> String sentence
> sentence = input fra tastaturet
>
> Hvordan forsætter jeg?

Hej Danko

Du kunne f.eks. bruge en StringTokenizer. Klippet fra Javadoc:

The following is one example of the use of the tokenizer. The code:

StringTokenizer st = new StringTokenizer("this is a test");
while (st.hasMoreTokens()) {
println(st.nextToken());
}

prints the following output:

this
is
test

Se evt. på metoden countTokens().
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 25-09-01 17:46

on Tuesday 25 September 2001 12:09, Danko <dankotrade@post.tele.dk> wrote:

> Jeg vil skrive et program som tæller antal ord i sætningen
>
> String sentence
> sentence = input fra tastaturet
>
> Hvordan forsætter jeg?

Første opgave: bliv enig med dig selv om, hvad du forstår ved et ord i en
vilkårlig sætning.

Hvordan vil du f.eks. splitte denne sætning op?

Xxx yyy 777 kr.(111 * 7), bbb?

Som andre har nævnt er StringTokenizer i mange tilfælde din ven.

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

Digital Rights - raising awareness of rights in the digital world
http://www.digitalrights.dk