hvor er det lige......???
Fra : connie-toft

Dato : 13-12-00 20:03

Jeg mangler loven om hvilken ret katte har eller ikke har, når de betræder
naboens matrikel. Min kærestes kollega frygter nemlig for hans Søren Sømand.
Naboen er ikke ligefrem den største katteelsker, såh skulle i have linket
ved hånden, ville det bare være fint.
Mange hilsner Connie & Co

Fra : Gidde

Dato : 13-12-00 20:17

Hej
Ja, nu kom Nina mig i forkøbet, jeg ville ellers have anbefalet hendes side

Ellers så har jeg fundet disse links:

Måske kan du finde noget på denne side om Dyreværnsloven
http://www.danmark.dk/hr/owa/danmark.dk?objekt=145620&find=dyrev%E6rn

Og så mener jeg at have læst om en person som blev idømt en bøde på 2000 kr for
at have kvalt naboens kat (den gik vist på hans bil) på denne her side et og
andet sted: http://w1.1575.telia.com/~u157502661/
mvh. Gitte

Fra : connie-toft

Dato : 13-12-00 20:21

Tusind tak Nina, for dit hurtige svar. Og hvor er det nogle dejlige billeder
på dine sider!!!
Connie & Co

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 10:09

Fra : Michael Brock

Dato : 14-12-00 10:09

Hej NG

Jeg har i går haft fat i politiet, ingers kattehjem og dyrenes beskyttelse.
Jeg har en "syg" nabo som kaster sten efter vores katte også selvom de ikke
er på hans grund og det ender galt for den ene mis vi har er døv så man kan
godt snige sig hen til den uden den opdager det og så er det jo let at
ramme. Det eneste jeg fik ud af at ringe runt var at der ikke rigtig er
nogen lov om katte...Det er selvfølgelig strafbart at påfører et dyr skade
så hvis naboen rammer kan jeg gøre noget ikke før....
M.
http://home19.inet.tele.dk/brock/

Fra : Gidde

Dato : 14-12-00 16:04

Kan politiet så ikke give ham en advarsel eller reagere på baggrund af, at han
forsøger/risikerer at ødelægge "anden mands ejendom"....eller noget i den stil?
Ejendom plejer da at være et ord politi, jurister og politikere kan forstå?!
Jeg vil mene, at hvis politiet ellers GAD gøre noget, så kunne de sikkert i
lovgivningen finde hjemmel til at give manden en advarsel, bøde eller lignende.

Hvis kattene befinder sig på din grund, så er det vel også ensbetydende med, at
de sten idioten kaster havner på din grund....og det er vel ikke lovligt, hvis
du er imod det? Hvad med at mobbe ham ud af nabolaget?
Jeg fatter det simpelthen ikke.....og jeg fatter altså overhovedet ikke, at det
tilsyneladende stadig i år 2000 ser ud som om dyr er stort set uden
retsbeskyttelse.
Mvh. Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-12-00 18:46

Hej Michael

Godt initiativ!!

Desværre er katte ikke omfattet af anden lov end dyreværnsloven. Men du må
da kunne anmelde ham for hærværk, i hvert fald hvis han en dag rammer.

Især p.g.a. din døve kat vil jeg foreslå dig at lave en løbegård til dine
katte, så er du sikker på, at de ikke kommer uden for din grund, og inde på
din grund har naboen absolut intet at gøre.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats