Filter i Agent
Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 15:25

Er det muligt at lave et filter i Agent der fanger alle indlæg som
starter med Sv i en enkelt gruppe og laver Retrive body immediately +
Keep på disse indlæg.

Hvis man så derudover kunne tilføje et filter der slettede samtlige
headers der ikke opfyldte dette kriterie at indlæg startede med Sv,
stadigvæk kun i denne ene gruppe, så ville det være lige noget jeg
kunne bruge.

Tror I det kan lade sig gøre og hvordan?

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-09-01 15:43

"H. Olesen" wrote:

> [...]
> stadigvæk kun i denne ene gruppe, så ville det være lige noget jeg
> kunne bruge.
>
> Tror I det kan lade sig gøre og hvordan?

Såvidt jeg kan se henter du news hos Sunsite og de smider mig
bekendt Sv: breve ud, så hvis du selv sætter et filter til at
kvæle alle non Sv: indlæg kan du lige så godt framelde dig
gruppen, det er langt det letteste..

--
Hygge..
Thomas

Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 15:54

On Mon, 24 Sep 2001 16:43:03 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

>Såvidt jeg kan se henter du news hos Sunsite og de smider mig
>bekendt Sv: breve ud, så hvis du selv sætter et filter til at
>kvæle alle non Sv: indlæg kan du lige så godt framelde dig
>gruppen, det er langt det letteste..

Ja, primært bruger jeg sunsite og har det fint med at slippe for
Sv-indlæggene.

Men jeg har en favoritgruppe, hvor jeg vil have alle indlæg med, også
dem med Sv, så derfor har jeg sat en ekstra Agent op med Tiscalis
newsserver hvor Sv ikke filtreres fra.

Det jeg så ønsker er, bare at se de indlæg der starter med Sv og ikke
alle de andre, som jeg jo har set og læst på Sunsite.

Jeg ønsker at bevare sunsite som den primære nyhedsserver, da jeg
jævnligt må kalde op gennem en anden ISP og det er derfor en fordel
ikke at skulle skifte nyhedsserver hver gang.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-09-01 16:49

"H. Olesen" wrote:

> Men jeg har en favoritgruppe, hvor jeg vil have alle indlæg med, også
> dem med Sv, så derfor har jeg sat en ekstra Agent op med Tiscalis
> newsserver hvor Sv ikke filtreres fra.

Ooooh, på den måde. Det andet virkede lidt uforståeligt..

> Det jeg så ønsker er, bare at se de indlæg der starter med Sv og ikke
> alle de andre, som jeg jo har set og læst på Sunsite.

Jeg bruger ikke Agent, så jeg må nok hellere afholde mig fra at
gætte. Vil du vide hvordan man gør med netscape?

--
Hygge..
Thomas

Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 17:47

On Mon, 24 Sep 2001 17:48:59 +0200, Thomas Strandtoft

>Jeg bruger ikke Agent, så jeg må nok hellere afholde mig fra at
>gætte. Vil du vide hvordan man gør med netscape?

Hvis det kan lade sig gøre i Agent, så vil jeg foretrække det.

Sjovt nok du nævner Netscape. Jeg er ikke speciel M$-glad og brugte i
lang tid Netscape som browser. Men da vi nåede til en eller anden
version, 4.6 var det vist, oplevede jeg en hel del problemer med
Netscape, hvorfor jeg modvilligt skiftede over til IE.

Kan se at Netscape er nået til ver. 6.1 så måske jeg skulle prøve den
igen som browser. Har ikke tidligere brugt den til news, men hvis den
kan det jeg vil, så kan den få lov at håndtere den ene gruppe.

Så jo tak, jeg vil gerne høre hvordan man gør det i Netscape og OGSÅ
hvordan man gør det i Agent, hvis det da kan lade sig gøre.

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-09-01 18:41

On Mon, 24 Sep 2001 18:46:33 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:
>Kan se at Netscape er nået til ver. 6.1 så måske jeg skulle prøve den
>igen som browser. Har ikke tidligere brugt den til news, men hvis den
>kan det jeg vil, så kan den få lov at håndtere den ene gruppe.

Prøv i steddet mozilla fra mozilla.org som er den browser netscape 6.1
er baseret på. Den er nået lidt længere siden netscape 6.1

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-09-01 22:42

"H. Olesen" wrote:

> [...]
> version, 4.6 var det vist, oplevede jeg en hel del problemer med
> Netscape, hvorfor jeg modvilligt skiftede over til IE.

Jeg bruger også IE til at browse med. Netscape bruger jeg til mail
og news og det passer mig fint. Den lider dog under at den ikke
har mulighed for at kombinere binære filer der er delt op i
bidder, det er sådan noget med et knoklet bagvej hvor man markerer
indløggene, vælger "save as" og kalder tekstfilen et eller andet
med extention uue og lader winzip om at åbne den. Meget bøvlet.
Skal man poste en stor fil er man også på spanden.. Til non-binære
nyhedsgrupper er den efter min mening helt perfekt. Jeg bruger
SBNews til at tømme binaere grupper for mig..

> Kan se at Netscape er nået til ver. 6.1 så måske jeg skulle prøve den
> igen som browser.

Jeg prøvede 6'eren en overgang men var ikke imponeret, så jeg
bruger 4.76 eller noget i den stil nu..

> Har ikke tidligere brugt den til news, men hvis den
> kan det jeg vil, så kan den få lov at håndtere den ene gruppe.

Jeg har lige checket. Du kan i grupperne lave filtre der fx.
deleter alt der _indeholder_ noget bestemt i subj, men ikke på alt
der _ikke indeholder_ noget specifikt.

Hvis du alligevel kan finde på at installere andre programmer, så
leg lidt med Hamster. Det er en lille newsserver der er beregnet
til at køre på en enkeltbrugermaskine. Du starter den op og lader
den hente posten for dig, herefter opretter du newsserveren
localhost i agenten og henter din post fra Hamster. Blandt
fordelene ved Hamster er at du kan lave stortset lige de filtre du
har lyst til, den har et scoresystem så du kan skræddersy det
meste. Personligt bruger jeg den til at hente binære grupper ned
så jeg slipper for at vente på indlæggene når jeg læser med
Netscape, det koster lidt diskplads, men damn det er rart. Den kan
også hente samme grupper fra flere newsservere og fjerne dubletter
så du altid får mest mulig post. Jeg henter fx. gruppen her fra
både TDC og Sunsite og det holder Hamster fint styr på, det kunne
godt være sådan noget du har brug for. Er den ene server nede får
jeg det den anden har og er de begge oppe, henter den det den ene
ikke har hos den anden. Er der nyhedsgrupper den ene server har og
den anden ikke har, kan den levere en samlet liste til Agenten.
Den vil løse dit Sv: problem og også det der med at du bruger
flere newsserver, du smider bare alle mulighederne for newsservere
ind i Hamster og lader den hente fra dem den nu kan få kontakt med
(afhængigt af hvor du logger på).

Ulempen er at du skriver offline, dvs. du enten skal sætte Hamster
til at udveksle post engang i kvarteret (eller hvad du nu finder
passende) eller også skal du manuelt bede Hamster om at checke
post når du vil have friske indlæg eller har noget du vil af med.
Mit brev her risikerer altså at ligge op til 15 minutter i
Hamsters udboks inden det bliver sendt, men personligt synes jeg
det er til at leve med..

Jeg fulgte anvisningen her
<http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml> og har ikke haft
problemer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-09-01 06:10

On Mon, 24 Sep 2001 23:42:26 +0200, Thomas Strandtoft
> [...]

>Mit brev her risikerer altså at ligge op til 15 minutter i
>Hamsters udboks inden det bliver sendt, men personligt synes jeg

Jeg giver dig helt ret i at bedste løsning på Olsens problem er Hamster,
jeg har selv sat min til at hente med 15 minutters mellemrum i de
tidspunkter hvor jeg typisk sider ved maskinen, og 1 gang i timen på de
ander tidspunkt, men mon ikke det er muligt at skrive et script som
køres automatisk når der er sendt et indlæg til den, som får den til at
sende med det samme, og så kan den lige så godt hente samtidig, ligesom
jeg godt så vil have den til at hente 5 minutter sener, sender man en
indlæg, så er det jo fordi man sider og roder med news, og så vil jeg
godt have at den henter lige så ofte som jeg gjorde dengang jeg ikke
brugte lokal newsserver,,,

Det eneste i ovenstående jeg ikke lige har chek på, det er at få den til
at køre et bestemt script når der er sendt et indlæg til den,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Dino

Dato : 26-09-01 09:22

I <news:9oruvd.3urodbv.1@news.milli.dk> 26-9 2001, skrev Ivar Madsen:

> Det eneste i ovenstående jeg ikke lige har chek på, det er at få den til
> at køre et bestemt script når der er sendt et indlæg til den,,,

Følgende lille script poster news hver 5. minut, *hvis* der er noget i
News.Out folderen.

-----CUT-----
#!hs2

AtClear
AtAdd(PostNews, "00:00", "24:00", "1111111", 5, true)
AtExecute
Quit

Sub PostNews
If(FileExists("D:\Programmer\Hamster\Groups\News.Out\*.msg"))
# Post News
Print("Hamster is Posting News")
HamNewsJobsClear
HamNewsJobsPostDef
HamNewsJobsStart
HamWaitIdle
Print("Hamster has Posted News")
Else
Print("No messages to Post!")
EndIf
EndSub
-----CUT-----

En anden mulighed er *måske* (jeg har ikke prøvet, så jeg aner ikke om det
virker) at bruge [Actions] sektionen i Hamster.ini:
news.out.exec=D:\Programmer\Hamster\Hamster.exe
news.out.pars=Send.hsc

-----CUT Send.hsc-----
#!hs2

En 3. mulighed er måske at bruge Cron
<http://www.kalab.com/freeware/cron/cron.htm>

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Dino

Dato : 26-09-01 09:28

I <news:Xns9128695CDC650.EU.NEJ@Black.Hole.Vortex> 26-9 2001, skrev
Dino:

> En anden mulighed er *måske* (jeg har ikke prøvet, så jeg aner ikke om
> det virker) at bruge [Actions] sektionen i Hamster.ini:
> news.out.exec=D:\Programmer\Hamster\Hamster.exe
> news.out.pars=Send.hsc

Nu har jeg afprøvet denne mulighed, og den virker!!
Men det er kun muligt at have 1 entry af hver

news.out.exec=
news.out.pars=

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-09-01 17:14

H. Olesen skrev:

>Det jeg så ønsker er, bare at se de indlæg der starter med Sv og ikke
>alle de andre, som jeg jo har set og læst på Sunsite.

Skal du så ikke have fat i et kill-filter noget i retning af:

Example 2: To prevent Agent from retrieving message headers that
start with odd characters such as !, $, <, -, etc. (usually spam)

subject: {^[^a-z"]}
Note: Regular expressions in Agent are case-insensitive unless
preceded by the % operator. So, this will not filter out subjects
which start with upper case letters, or those which start with lower
case letters, or those which start with a quotation mark.

Red part: This "^" character says "match if the string is at the
beginning of a line".

Blue part: This "^" character inside the brackets "[ ]" means "not
these characters". So the expression would read "match any character
that is *not* any upper or lower case letter or quotation mark.

og udskifte a-z med sv:

Kill'er den ikke alt andet end sv:?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 18:20

On Mon, 24 Sep 2001 18:13:33 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Skal du så ikke have fat i et kill-filter noget i retning af:

>subject: {^[^a-z"]}

>og udskifte a-z med sv:
>
>Kill'er den ikke alt andet end sv:?

Jeg har nu oprettet sådan et filter. Og det er tæt på at den killer
alt andet end Sv. Dog så så killer den ikke indlæg som starter med
bogstavet 's' eller bogstavet 'v'.

Det er til at leve med, hvis du (eller andre) ikke kan finde på en
endnu bedre løsning, hvor den killer alt andet end Sv.

Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 18:24

On Mon, 24 Sep 2001 19:19:59 +0200, H. Olesen
> [...]

>Det er til at leve med, hvis du (eller andre) ikke kan finde på en
>endnu bedre løsning, hvor den killer alt andet end Sv.

Lige en tilføjelse. Det er jo kun en kill af det jeg ikke vil have og
det resterende bliver hentet som headere. Kan man derudover tilføje et
Retrive-Keep filter på de resterende meddelelser, altså dem der
starter med Sv?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-09-01 18:44

H. Olesen skrev:

>det resterende bliver hentet som headere. Kan man derudover tilføje et
>Retrive-Keep filter på de resterende meddelelser, altså dem der
>starter med Sv?

Enten noget i Group > Proper.. > Retrieve > flueben i Retrieve
bodie...

Eller et Watch Keep filter for alt der starter med sv: inde i
filterafdelingen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-09-01 18:57

H. Olesen skrev:

>Jeg har nu oprettet sådan et filter. Og det er tæt på at den killer
>alt andet end Sv. Dog så så killer den ikke indlæg som starter med
>bogstavet 's' eller bogstavet 'v'.

Så skal du sikkert eksperimentere lidt med = (lighedstegn) og/eller ""
(gåseøjne)

= betyder vist nøjagtig magen til, og "" betyder vel "det hele mellem"

Example 1 - subject: =apple
would match apple or APPLE!!!.
But it would not match red apple or apple pie or Orange.